Side 5 af 5

Re: Info om PGO scootere

: 28. december 2010 19:58
af scootergrisen
Det da sjov hvis PGO står for PiaGgiO.
Det tror jeg da godt på. Specielt hvis de har haft samarbejde med Piaggio.

Re: Info om PGO scootere

: 28. december 2010 21:17
af Jps
kina skrev:
Jps skrev:Hvor har du den lange smørre fra?? :D
Faktisk kan man sige du har 3 PGO og en Runner :D
Min Si er ikke nogen PGO, idet den er lavet/produceret i Italien ;).

Re: Info om PGO scootere

: 15. januar 2011 17:20
af Jps
kina skrev:Hvor sidder batteri på en Big Max ? jeg kan ikke se HVOR det sidder på manualen
Regner med det sidder under dine fødder :)-

Billede

Re: Info om PGO scootere

: 15. januar 2011 23:32
af Jps
kina skrev:OK Tak, det sædvanlige sted.. Jeg så en Piaggio Scooter Typhoon i dag , der sad den under sædet. Det så lidt smart ud da det ikke fik
så meget kulde og snavs der..
Du kan da flytte det op i rummet, under sædet :).

Re: Info om PGO scootere

: 25. januar 2011 14:39
af Jps
kina skrev:
Jps skrev:
kina skrev:Hvordan afdrosler man sådan en PGO ?
Fjerner ringen ved variatoren, tragten ved membranen og sætter en anden udstødning på uden blind og katrør. Og hvis der også skulle sidde en ring ved remskiverne bagi, fjernes den. Har som nævnt i et andet indlæg, ikke oplevet at denne ring har siddet på de modeller, jeg har set. Når alt det er væk, så render den et sted mellem 50-60 km/t.
Så ikke noget med CDI at man kan skifte til en Ubegrænset CDI eller pille nogle ledninger af ?
Jeg tænker noget der er lidt lettere end at hive skiven af ..
CDI'en skulle være ubegrænset på PGO. Det er den ihvertfald på begge mine Big's.
Og det tager 10-15 min., at pille skiven ;).

Re: Info om PGO scootere

: 5. februar 2011 15:53
af Jps
Din Big Max kører ikke 80 km/t, ved bare at skifte variatoren. Der skal større cylinder og en tunudstødning, til at klare den hastighed.

Og mig bekendt, så har Polinivariatoren ikke tænder på bagpladen, til at holde den på plads på krumtapspinden. Hvis ikke den er spændt ordentligt på, så risikerer du riller i krumtapspinden, og så er den ødelagt. Jeg har selv prøvet Polini på den gamle Big, og her fik jeg rille i "pinden" efter sølle 60 km, og det selvom den var spændt op på den rigtige måde, af en mekaniker.

Så hellere købe en Malossi Multivar, hvor der er tænder i bagpladen, til at holde den på plads.