Side 24 af 35

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

: 27. januar 2016 14:20
af Jps
Hvordan dælen, er det kommet ind i den dyse?? :D

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

: 29. januar 2016 14:50
af scootergrisen
Har lige haft variatordækslet af min motor fordi jeg syntes den havde nogle lyde igår.
Så kommer der motorolie ud ved simmerringen omkring krumtapakslen og akslen har mere slør end normalt så øv. :cry:
Jeg har godt nok stadig den originale krumtapaksel men det er jo giga besværligt at skifte så min scooter har nok ikke langt igen.
Nå men så må jeg jo cykle.

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

: 29. januar 2016 16:24
af Jps
scootergrisen skrev:Har lige haft variatordækslet af min motor fordi jeg syntes den havde nogle lyde igår.
Så kommer der motorolie ud ved simmerringen omkring krumtapakslen og akslen har mere slør end normalt så øv. :cry:
Jeg har godt nok stadig den originale krumtapaksel men det er jo giga besværligt at skifte så min scooter har nok ikke langt igen.
Nå men så må jeg jo cykle.
Hvor mange kilometre har den kørt, efterhånden?

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

: 29. januar 2016 17:12
af scootergrisen
Det ved jeg ikke speedometeret viser ikke korrekt km.

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

: 29. januar 2016 19:00
af Jps
scootergrisen skrev:Det ved jeg ikke speedometeret viser ikke korrekt km.
Okay :). Men en ny motor, koster så "kun" små 3.000 kr. Med mindre, du selv kan renovere den, er det billigere end at købe en ny scooter.. ;)

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

: 11. marts 2016 16:31
af scootergrisen
Så fik jeg sat min gamle originale krumtap i igen og motoren spinder nu som en mis.

Jeg troede egentligt problemet var at venstre krumtapleje var ødelagt og at knastkæden sad forkert og derfor larmede.
Men det viste sig at problemet var i højre side.

Problemet var at de bøjler der skal holde afstand mellem kuglerne var gået fra hinanden ved højre krumtapleje.
De har muligvis ikke været svejset godt nok sammen.
Så de har altså givet slip og faldet af så kuglerne har kunne samle sig også har krumtapakslen kunne rykke en del ud.
Det har så gjort at statoren og svinghjulets inderside har ramt hinanden og det er så det jeg har kunne høre, som jeg troede var kæden.
Så der var slidt noget af statorens inderside af så magneterne er synlige.
Tænderne på oliepumpens tandhjul, som er i plastik, er blevet slidt spidse.
Den øverste knastkædestrammer var bøjet på en bølget måde, ved ikke om det har noget med det at gøre.
Men cylinder og stempel så fint ud. Havde frygtet det var helt ridset og ødelagt.

Jeg fik knækket den tykke fjeder på centerstøttebenet så der skal jeg have en ny.
Også giver forbremsen ikke helt slip så den bremser en smule når jeg køre.
Starterdrevet driller lidt. Jeg ved ikke hvorfor men når jeg bruger elstarteren så tager den fat i et sekund men så giver den slip så skal jeg give slip for knappen og trykke igen før den tager fat i et sekund igen osv.

Men det ser ud til at jeg nu igen er kørende på scooter så jeg kan komme lidt længere omkring end på cykel.

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

: 11. marts 2016 20:06
af Jps
Godt du er kørende igen :).

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

: 2. april 2016 10:54
af scootergrisen
Nå det var ikke længde den kørte... nu holder den stille igen.
Jeg havde taget ledningen af CDI-boksen som begrænser så har kørt med lidt ekstra omdrejninger.
Så i går kommer der en lyd fra motoren... åh nej.
Tænkte det var starterdrevet som var hoppet løst og nu lå og blev kastet rundt i variatoren.
Kørte lidt videre og tænkte om det kunne være reduktionsgearet.
Lidt efter kom flere lyde og til sidst kom jeg ingen steder når jeg gav gas.
Jeg kunne godt starte på elstarteren så det var nok ikke starterdrevet.
Jeg trak hjem 3-4 km (op af bakke selvfølgelig).
Den larmede en del fra reduktionsgearet så tænkte at tænderne var ødelagt.
Den er lidt våd ved bremsearmen, så tænkte om gearolien var løbet ud og jeg havde kørt uden gearolie og tænkte på at jeg nu igen skulle til at rode med at skille motoren af hvis jeg skulle lave det og hvor meget det ville koste med nyt/brugt reduktionsgear.

Har nu haft variatordækslet af og det lader "bare" til at være kileremmen som er gået i stykker.

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

: 2. april 2016 16:39
af Jps
Du har da dit bøvl med den Kymco. Håber ikke jeg kommer til at opleve det samme.

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

: 4. april 2016 14:48
af scootergrisen
Sådan er det når jeg ikke vil bruge penge på den før delene går helt i stykker.
Havde godt set at kileremmen havde revner mellem tænderne.

Nu har jeg bestilt en "Malossi X Kevlar Belt 18x9x743 mm 30°" hos speedline så må vi se om den ikke kører fint med den.
Købte også nogen variatorstyr, bremsevæske og en Baotian støttebensfjeder som sikkert ikke passer men de havde ikke den originale fjeder på lager.