Side 3 af 17

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 13. juni 2013 22:19
af balle
Baddi skrev:
Katana skrev:Baddi @ Aggressiv kørsel er ikke mulig på sådan en flad 50 cc 4 takter. ;) Jeg kører på samme måde som da den var lovlig. Dvs hurtig op i fart, og derefter gashåndtaget på halv eller kvart gas.

Scootergris @ Ja, trykket er korrekt : 2,25 Bar bagpå og 2,0 Bar foran. Jamen skal jeg have et ægte bagdæk i 90/90-14, er der ikke andet at vælge mellem. KUN Heidenau kan levere dæk der er beregnet som bagdæk i den korrekte størrelse.
Du skulle have kontaktet Heidenau reifenwerk med din oplevelse.

Jo det kan man da. :D
Agressiv kørsel er dog mest med når man bremser på sådan en maskine. På indsprøjtningsmaskiner vil de stoppe al benzingivning hvis man lukker helt for gashåndtaget indtil man er nede omkring tomgangsomdrejninger. Derfor bruger man meget mindre benzin hvis man 50 meter før et lyskryds hvor der er rødt slipper helt for gashåndtaget og lader den motorbremse mens man triller frem til lyskrydset så man kun lige skal give det sidste med bremsen for at stoppe. ;)

Agressiv kørsel der er jo så at komme med fart på hele vejen hen til lyskrydset for så 10 meter fra det at slippe gassen og bremse. :D
Også ser jeg nogen der når de skal til venstre i et lyskryds bare giver fuld hammer for at komme hen til hjørnet før cyklisterne der alligevel skal lige over. Det kalder jeg også agressiv kørsel. ;)
Så synes jeg det er svært IKKE at køre aggressivt her i Århus. Bilister finder sig ikke i, at man tager den med ro og forsøger at finde en glidende kørsel. Så jeg giver oftest fuld gas når jeg starter fra et lyskryds for ikke at genere bilerne bag mig. Og prøver jeg at afpasse hastigheden efter det næste grønne lys, bliver jeg selvfølgelig overhalet af biler der så kan bremse op for rødt og ødelægge min "grønne" kørsel. Vi er de svage i trafikken, og jeg kører derefter. Altså at genere medtrafikanterne mindst muligt.

Venligst Erik.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 27. juli 2013 20:19
af Katana
Honda'en har netop rundet 10750 km.

Stort set er jeg tilfreds - der er dog et par ting der giver anledning til lettere irritation : olieforbrug og en nylig opdukket fejl.
Jeg synes Honda'en bruger for meget motorolie! Cirka hver 500 km skal der fyldes 1 dl olie på - det er åbenbart ikke unormalt for den model, da hverken mit værksted eller servicechefen hos importøren tager notits af mine klager!!. :evil:

Den anden ting, der først dukkede op efter jeg rundede 10000 km; når motoren rigtig skal arbejde - f.eks op ad en lang bakke - og gashåndtaget holdes i samme position i længere tid, sker det ofte det at motoren mister kraft - den lyder og føles som om der ikke kommer benzin nok. Motoren går ikke ud, og ved at "massere" gassen kommer kraften tilbage.

Det er meget irriterende!.

En god ting kan jeg dog også berette : benzinøkonomien er forbedret betragteligt. De sidste 9 tankninger gav et gennemsnit på 49,72 km/l mest kørt som lange ture.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 27. juli 2013 20:47
af scootergrisen
Drypper der motorolie ud nogen steder ?
Det gjorde min da den var ny.

1 dl per 500 km det lyder da umiddelbart lidt vildt. Så meget bruger min motor ikke selvom den er mere slidt.
Bruger du den korrekte olie ?
Køre du med høje omdrejninger ?
Er den begrænset i variatoren ?
Hvad med ventilerne er de korrekt justeret ?

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 27. juli 2013 23:22
af Katana
Motoren er tæt.
10w30 api sl bruger jeg.
Der er elektronisk omdrejningsbegrænser på, så den kan ikke køre med høje omdrejninger.
Den er ubegrænset - dvs malossi variator.
Ventilerne står vel som de skal - det tager mit værksted sig af.

Olien kan næsten kun forsvinde et sted hen : ind i cylinderen. Jeg synes bare ikke udstødningen ryger.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 28. juli 2013 01:42
af scootergrisen
Står der nogen steder at du skal bruge 10W30 ?
Prøv og kig båder i manualer og på scooteren og se hvad du kan finde der står.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 28. juli 2013 03:06
af Katana
Ja, der står i manualen at der skal bruges 10w30 API SG eller bedre. Og også i den digre værkstedsmanual jeg har. Så oliens tykkelse står fast.

Måske jeg skulle tage 12000 km eftersynet hos andet værksted, for andre meninger.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 30. juli 2013 20:20
af Katana
Efter jeg for flere måneder kørte i en stribe dieselolie, føles fordækket stadig som om jeg kører i diesel. Forenden sejler og føles meget lidt som et dæk der kan stoles på.
Jeg må have fat i sandpapiret og raspe dækoverfladen.

NB. Der er det anbefalede dæktryk og rigeligt mønster i fordækket!.

Udsigt over gyldne kornmarker.
30-07-13 010.jpg

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 30. juli 2013 21:55
af scootergrisen
Du kunne prøve med benzin og en tandbørste også rense mønsteret.
Også skylde med varmt vand bagefter.
Jeg har prøvet med benzin på en tandbørste det blev den opløst af men du kan sikkert godt hvis du skynder dig.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 3. september 2013 00:20
af Katana
Nyheder!.

Honda'en døde på en længere tur lørdag, og måtte transporteres med Falck til mit hjem - i dag blev den så leveret til værksted.
Og en reklamationssag blev oprettet.

Jeg har omsider fået nok! : af olieforbrug og af den seneste fejl.

Så må jeg se hvad importør og forhandler finder ud af.

Den Honda har været en blandet fornøjelse. :crazy:

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 3. september 2013 00:32
af scootergrisen
Har du prøvet og snakke med nogen andre ejere af samme model og hvad deres olieforbrug er ?
Pas på ikke de gør det samme som på min scooter hvor de satte en helt anden brugt motor på. Det er samme importør Nellemann og Drewsen Aps.