Re: Nedgearing op af bakke?
: 18. juni 2012 19:07
Jeg tror ikke man får bedre trækkraft af at sætte en ring mellem de forreste remskiver. Eller hvor mener du skriven skal sidde ?
Snak om scooter og knallert og få hjælp til at lave dit køretøj
https://scootergrisen.org/forum/
Jps skrev:Et par mm, af en 45'r skive?? Er du klar over hvor tynd den er, på T:Rex ? Den er 4,2-4,3mm bred, og så vil du slibe 2mm af.onkelroar skrev:En ting man kan gøre for bedre at holde farten er at sætte en skive i. Evt en 45 skive, hvor du sliber et par mm af. På den måde vil du ha en lidt lavere topfart, men væsentlig mere træk kraft.
Da det jo er ulovligt, så kan man lige så godt pille ringen ud. Bøden er den samme, for begge dele.onkelroar skrev:Jps skrev:Et par mm, af en 45'r skive?? Er du klar over hvor tynd den er, på T:Rex ? Den er 4,2-4,3mm bred, og så vil du slibe 2mm af.onkelroar skrev:En ting man kan gøre for bedre at holde farten er at sætte en skive i. Evt en 45 skive, hvor du sliber et par mm af. På den måde vil du ha en lidt lavere topfart, men væsentlig mere træk kraft.
Nok nærmere en mm. Min fejl
Det giver et klip i kørekortet, hvis du kører over 54 km/t. Og da reglerne for både 30'r og 45'r er de samme vedrørende konfiskering, så risikerer du også at blive noteret for eventuelle ulovligheder, på din scooter. Så det vil sige at 2. gang tager politiet din knallert.Heidan skrev: Er det korrekt, at det giver et klip i ens kørekort at blive taget på en ikke lovlig 45 knallert?
Jps skrev: Da det jo er ulovligt, så kan man lige så godt pille ringen ud. Bøden er den samme, for begge dele.
Mine Big's trækker meget bedre uden ringen i, og med 7,5 grams ruller i variatoren.onkelroar skrev:Jps skrev: Da det jo er ulovligt, så kan man lige så godt pille ringen ud. Bøden er den samme, for begge dele.
Ja det er det naturligvis. Men ikke mere ulovligt end at pille den helt ud. Og det gir væsentlig bedre træk kraft at lade den sidde i, dog i en smallere udgave. Har gjort det flere gange med stor succes.
Effekten af det føles dog bedre på en 30. Ved ikke hvorfor eftersom de mekanisk set er ens langt de fleste
Hvad er det for nogen modeller du har prøvet det på ?onkelroar skrev:Og det gir væsentlig bedre træk kraft at lade den sidde i, dog i en smallere udgave. Har gjort det flere gange med stor succes.
Effekten af det føles dog bedre på en 30. Ved ikke hvorfor eftersom de mekanisk set er ens langt de fleste
Ja. Det er derfor man skal lade et lille stykke sidde i. Det gør at den ikke gearer helt ud, og derved flere omdrejninger og bedre ydelse. Dog er det med en nedsat topfart. Har både gjort det på flere giantco / kina scootere samt en aprilla rally. På Rally var effekten dog noget nær nul. Så det muligt det er bedst på en 4-takterscootergrisen skrev:Hvad er det for nogen modeller du har prøvet det på ?onkelroar skrev:Og det gir væsentlig bedre træk kraft at lade den sidde i, dog i en smallere udgave. Har gjort det flere gange med stor succes.
Effekten af det føles dog bedre på en 30. Ved ikke hvorfor eftersom de mekanisk set er ens langt de fleste
For mig giver det ikke mening at det skulle give bedre trækkraft kun ved at lade ringen sidde i eller slibe den smallere.
Så vidt jeg ved så jo smallere ringen er jo højere kan variatoren komme op i "gear" og jo højere topfart kan man få.
Hvad er det for en ring du snakke om ? Den mellem de forreste remskiver ?
Og du har ikke lavet noget andet om i samme forbindelse ?