Side 3 af 4

Re: Hjælp PHO Hot 50

: 18. november 2011 20:47
af Dahlbo
Ja det hele var samlet, stempelringen er hel ( der er kun en stempelring ) jeg har fundet ud af at det er et TUN der sidder på, øøøøh hvad er reed valven??? . hvis jeg skal tjekke simmerringen skal jeg så skille hele motoren ad????

Re: Hjælp PHO Hot 50

: 18. november 2011 20:49
af Dahlbo
Du skal vide at jeg er meget taknemmelig for din hjælp.

Re: Hjælp PHO Hot 50

: 18. november 2011 20:54
af Dahlbo
Jeg har lige set dine billeder, super jeg går ud på værkstedet igen, jeg vender tilbage. :)

Re: Hjælp PHO Hot 50

: 18. november 2011 21:00
af scootergrisen
Kun 1 stempelring... så stop der og lad være med at forsøge at star tmotoren før du har fundet den stempelring hvis du da kan finde den.
Det kan selvfølgelig godt være at den der har sat stemplet i sidst har valgt kun at sætte 1 stempelring i men hvis den anden ring ligger inden i motoren kan den blive suget op og ødelægge stempel og cylinder.
Kan du se nogen ridser i cylinder/stempler som kunne være fra stempelringen ?
Hvis du har en kompressor du kan blæse med så kan du prøve og blæse ind i motoren der hvor du har taget cylinderen af og se om du kan blæse stempelringen ud hvis den ligger dernede.

Syns i hvert fald ikke du skal forsøge at starte den før du har fået sat en stempelring i på hver side.

Re: Hjælp PHO Hot 50

: 18. november 2011 21:47
af Dahlbo
nej nej på det stempel er der kun plads til en stempel ring

Re: Hjælp PHO Hot 50

: 18. november 2011 21:52
af MSJ1982
Har sgu aldrig set et stempel der kun skulle have en stempel ring

Re: Hjælp PHO Hot 50

: 18. november 2011 21:58
af Dahlbo
Det er da helt utroligt!!! det præsis den samme kompresion med eller uden tændrør, der må da være noget der er helt utæt, jeg har tjekket reed valven den ser helt tæt ud, det sidste jeg mangler er simmer ringen, det er ikke lige så nemt at få det sving hjul af.

Re: Hjælp PHO Hot 50

: 18. november 2011 22:03
af scootergrisen
Jeg misforstod dig. Jeg tænkte på låsering.

Prøv og check simmerringen i venstre side, inde bag variatoren, jeg tror mere det er den som kan hoppe ud.
Jeg tror nok den i højre side er sat i indefra så den kan vist ikke hoppe ud.

Det kan være du ikke behøver at skrue remskiverne af, prøv om du ikke kan tager nogen fingre ind bag remskiverne så kan det være du kan mærke om simmerringen er røget ud.

Her er hvad der står i Big Max servicemanualen ved manglende kompression.
kompression.jpg
kompression.jpg (133.04 KiB) Vist 7561 gange

Re: Hjælp PHO Hot 50

: 18. november 2011 22:23
af Fut
Det er meget almindeligt med kun en stempelring på tunsæt af en vis størrelse. Ved de ekstremt høje omdrejninger der kommer er modstanden i stempelring større end tabet ved kun en ring.

Re: Hjælp PHO Hot 50

: 19. november 2011 12:07
af Jps
Fut skrev:Det er meget almindeligt med kun en stempelring på tunsæt af en vis størrelse. Ved de ekstremt høje omdrejninger der kommer er modstanden i stempelring større end tabet ved kun en ring.
Så er vi oppe i "baneracetun", når der kun er een stempelring i. Jeg kørte selv med sportstun ( 47mm Trophykit med 2 ringe på stemplet) i 9 år på den gamle big, og omdrejningerne kom aldrig over 8.000.