Side 3 af 4

Re: Problem med min Kymco Super 8

: 15. juni 2015 21:23
af Jps
På Neos 4 takt, er man nødt til at skifte vario'en ud med f.eks en Malossi eller Topracing. Så kører den ca. 38-40 km/t. Normal topfart ifølge det digitale speedometer, ligger ifølge den jeg prøvede, på 31/32 km/t.

Re: Problem med min Kymco Super 8

: 15. juni 2015 22:17
af netuse
Jps skrev:På Neos 4 takt, er man nødt til at skifte vario'en ud med f.eks en Malossi eller Topracing. Så kører den ca. 38-40 km/t. Normal topfart ifølge det digitale speedometer, ligger ifølge den jeg prøvede, på 31/32 km/t.
Jeg har lavet det samme på konens Kymko Like50 - det virker også fint, men den er meeget langsom i optræk, og op af bakke falder den ned til 22 km/t og det samme i kraftig modvind, jeg ved ikke om det vil hjælpe at skifte til 5,5gr ruller, eller om jeg skal skifte vario'en.

Jeg vaklede mellem en Yamaha Neo's 4takt og en Kymko Super 8, men jeg undersøgte så reservedels priserne på Yamaha'en og så blev det til en Kymko, jeg har en Yamaha Neo's 2 takt, og det er en fin scooter, men 2 takt - larm og dårlig økonomi - er ikke lige mig.

Re: Problem med min Kymco Super 8

: 15. juni 2015 22:39
af Jps
netuse skrev:
Jps skrev:På Neos 4 takt, er man nødt til at skifte vario'en ud med f.eks en Malossi eller Topracing. Så kører den ca. 38-40 km/t. Normal topfart ifølge det digitale speedometer, ligger ifølge den jeg prøvede, på 31/32 km/t.
Jeg har lavet det samme på konens Kymko Like50 - det virker også fint, men den er meeget langsom i optræk, og op af bakke falder den ned til 22 km/t og det samme i kraftig modvind, jeg ved ikke om det vil hjælpe at skifte til 5,5gr ruller, eller om jeg skal skifte vario'en.

Jeg vaklede mellem en Yamaha Neo's 4takt og en Kymko Super 8, men jeg undersøgte så reservedels priserne på Yamaha'en og så blev det til en Kymko, jeg har en Yamaha Neo's 2 takt, og det er en fin scooter, men 2 takt - larm og dårlig økonomi - er ikke lige mig.
Jeg har længe vaklet mellem en Super 8 og en Neos 4takt. Synes dog også den sidste er alt for dyr i reservedele :(

Re: Problem med min Kymco Super 8

: 15. juni 2015 22:47
af netuse
Jps skrev:
netuse skrev:
Jps skrev:På Neos 4 takt, er man nødt til at skifte vario'en ud med f.eks en Malossi eller Topracing. Så kører den ca. 38-40 km/t. Normal topfart ifølge det digitale speedometer, ligger ifølge den jeg prøvede, på 31/32 km/t.
Jeg har lavet det samme på konens Kymko Like50 - det virker også fint, men den er meeget langsom i optræk, og op af bakke falder den ned til 22 km/t og det samme i kraftig modvind, jeg ved ikke om det vil hjælpe at skifte til 5,5gr ruller, eller om jeg skal skifte vario'en.

Jeg vaklede mellem en Yamaha Neo's 4takt og en Kymko Super 8, men jeg undersøgte så reservedels priserne på Yamaha'en og så blev det til en Kymko, jeg har en Yamaha Neo's 2 takt, og det er en fin scooter, men 2 takt - larm og dårlig økonomi - er ikke lige mig.
Jeg har længe vaklet mellem en Super 8 og en Neos 4takt. Synes dog også den sidste er alt for dyr i reservedele :(
Jeg har været godt tilfreds med min Kymko, jeg har haft 2 problemer, et nyt batteri og en sikring, og det tror jeg også jeg ville komme ud for hvis jeg købte en Neo's 4 takt

Re: Problem med min Kymco Super 8

: 15. juni 2015 22:57
af Jps
Jeg ved at udstødningen til Neos koster 4.000 kr, Ecu'en (omdrejningsbegrænseren) koster 3.000 kr og indsprøjtningen også de 3.000 kr :(

Re: Problem med min Kymco Super 8

: 15. juni 2015 22:59
af netuse
Jps skrev:Jeg ved at udstødningen til Neos koster 4.000 kr, Ecu'en (omdrejningsbegrænseren) koster 3.000 kr og indsprøjtningen også de 3.000 kr :(
Ja det er godt nok dyrt ;)

Re: Problem med min Kymco Super 8

: 15. juni 2015 23:15
af Jps
netuse skrev:
Jps skrev:Jeg ved at udstødningen til Neos koster 4.000 kr, Ecu'en (omdrejningsbegrænseren) koster 3.000 kr og indsprøjtningen også de 3.000 kr :(
Ja det er godt nok dyrt ;)
Ja, og det er bl.a. det der holder mig lidt tilbage ang. køb af den. Jeg kører jo på en Dr. Big til daglig og den koster ikke alverden i reservedele.

Re: Problem med min Kymco Super 8

: 15. juni 2015 23:30
af netuse
Og den er jo ikke billig i indkøb... Jeg synes bare at en 2 takt larmer og benzin økonomien er ikke så god, men jeg synes nu heller ikke en Kymko er dyr i reservedele, jeg ved så godt at der nok er noget mere vedligeholdelse på en 4 takt end en 2 takt, men jeg vil mene at hvis man kan skrue på en gammel bil motor, skulle man nok også kunne gøre det på en 4 takt scooter

Re: Problem med min Kymco Super 8

: 15. juni 2015 23:33
af Jps
Neos'en koster ca. 16.000 kr leveret og kymco'en de 14.000 kr?? Dvs. med klargøring og plade på. Min Big kører 34 km/l, og det er ganske pænt for en 2takter, vil jeg mene. Og jeg bruger ørepropper for at dæmpe larmen fra motor/udstødning. :)

Re: Problem med min Kymco Super 8

: 15. juni 2015 23:43
af netuse
Jps skrev:Neos'en koster ca. 16.000 kr leveret og kymco'en de 14.000 kr?? Dvs. med klargøring og plade på. Min Big kører 34 km/l, og det er ganske pænt for en 2takter, vil jeg mene. Og jeg bruger ørepropper for at dæmpe larmen fra motor/udstødning. :)
Hehe, ja ørepropper kan man selvfølgelig bruge, ja 34 km/l er rigtig godt, konens PGO Comet og min Yamaha Neo's kørte omkring 24 km/l og de er lovlig begge to, men jeg er nu glad for at vi har fået 4 takter... og det er naboerne også, jeg har fået kommentar :D