Side 3 af 3

Re: Anbefaling af powerluftfilter

: 18. august 2014 16:13
af ttpgodrbig
Tidligere:::::;
"Jo hvis jeg som du skriver starter med at dyse op hvor skal jeg så trække den ekstra luft fra så blandingen udligner sig.
Hvad er det for nogen dele du skriver om man kan sætte på en velfungerende motor for at øge dens luftstrøm??
hvordan med den gg udstødningen? Den vil da ikke give luft, men kun kunne komme af med mere udstødning ikke?"

Re: Anbefaling af powerluftfilter

: 18. august 2014 17:30
af Jps
ttpgogmax skrev:Tidligere:::::;
"Jo hvis jeg som du skriver starter med at dyse op hvor skal jeg så trække den ekstra luft fra så blandingen udligner sig.
Hvad er det for nogen dele du skriver om man kan sætte på en velfungerende motor for at øge dens luftstrøm??
hvordan med den gg udstødningen? Den vil da ikke give luft, men kun kunne komme af med mere udstødning ikke?"

Jeg er desværre ikke inde i formler og den slags. Jeg ved bare at min Big, kørte som jeg har beskrevet andetsteds. Dvs. uden problemer, af nogen art.

Re: Anbefaling af powerluftfilter

: 19. august 2014 00:04
af Kymconørden
ttpgogmax skrev:Jo hvis jeg som du skriver starter med at dyse op hvor skal jeg så trække den ekstra luft fra så blandingen udligner sig.
Hvad er det for nogen dele du skriver om man kan sætte på en velfungerende motor for at øge dens luftstrøm??
hvordan med den gg udstødningen? Den vil da ikke give luft, men kun kunne komme af med mere udstødning ikke?
Du skal dyse lidt op fordi du monterer en sportsudstødning. Og jo, den vil bla. gøre at motoren får et meget bedre/højere samlet flow. (Det er derfor du monterer den, mere effekt :thumbup: ) Det flow du så får, skal tilsættes benzin via dysen. Du skal finde/skifte dyse til motoren kører godt.

Dele som cylinder, udstødning, reed valve, studs, indsugnings-forløb, luftfilter, vil øge flowet i motoren.

Re: Anbefaling af powerluftfilter

: 19. august 2014 00:26
af Kymconørden
ttpgogmax skrev:Jeg tænkte på om man kunne få en studs med et større gennemløb fordi så måtte den da få mere luft eller hvad?
Ja, bestemt. Hvis den er for lille og fx har dårlige overgange og forløb, vil den være en begrænsning i flowet.
Undlad dog at montere den største de har, den vil ikke forbedre flowet, tværtimod. Det skal lissom passe sammen det hele.

Re: Anbefaling af powerluftfilter

: 19. august 2014 07:35
af ttpgodrbig
Tak for alle dine råd. Jeg synes det er svært at finde mulighed for at give
Motoren mere luft når man skal dyse op.
Men jeg tænkte på at bore nogle huller i det
Begrænsningsrør i luftfilteret, istedet for at
Tage det helt af. Så vil det nok ikke larme så meget
Men der vil være mulighed for at trække mere
Luft. Hvis man vil lave det om kan man enten sætte noget
Gaffatape omkring eller købe et nyt rør.

Re: Anbefaling af powerluftfilter

: 19. august 2014 17:00
af Kymconørden
ttpgogmax skrev:..bore nogle huller i det Begrænsningsrør i luftfilteret..
Ja, god ide. :thumbup:
Alt du kan gøre for at gi den mere luft vil gavne flowet/effekten.

Og, skal du nu til at lege med ny udstødning, boret begrænser-rør eller andet der ændrer motorens flow, er det med Hoved-dysen du justerer det endelige blandings-forhold.
Simpelthen ved at skifte dyse-størrelse til motoren kører perfekt med de dele du har ændret. :!: