Side 3 af 3

Re: Kaput cylinder

: 5. oktober 2013 19:35
af MSJ1982
De gange jeg har kørt til på en 4takt har jeg kørt med fuld gas efter 50-100 km

Re: Kaput cylinder

: 6. oktober 2013 22:37
af balle
oskar33 skrev:Det ser ud til at mekanikeren blev kostet på arbejde en ekstra dag eftersom han brugte syv timer på den ifølge notaen...han har fikset forskellige andre ting f.eks forbremsen som hang, speedometer, gearolie skiftet og ny bolt monteret. Korroderede steder på støtteben og variatorskjod er blevet behandlet. Jeg synes ikke helt at scooteren accelerer så hurtigt men det kan også godt være at den forrige opsætning var lidt for meget for motoren og det var det som gjorde at noget blev ødelagt.
Jeg kan anbefale jer at skrive til Dennis hos Thansen. Jeg tror at det var scootergrisen som fremhævede hans chat. Det er ikke at sladre, da jeg tror at firmaet selv er interesserede i så mange tilfredse kunder som muligt
Ok, men du har så altså "pillet" ved scooteren kan jeg forstå, eftersom du nævner at "den forrige opsætning var lidt for meget for motoren". Det er jo nok ikke helt uvæsenligt synes jeg. Men rigtig mange tak for det uddybende og læsværdige svar !!

Venligst Erik.

Re: Kaput cylinder

: 7. oktober 2013 13:10
af oskar33
Nej det jeg mener er at det kan godt være at på en eller anden måde var der formentlig et eller andet omkring stemplet som også var slidt sådan at motoren ydede mere end den havde godt af med en for fed luft/benzinblanding indtil den tabte pusten. Det er her at jeg godt synes at mekanikeren kunne have været lidt mere detaljeret. Der var fra Thansens på forhånd bestilt topstykke og cylinderkit kunne jeg se på min indleveringsnota - det er jo sådan set fint nok hvis det er det som er galt.

Jeg tror at forskellen på automekanikere og knallertmekanikere er at bilerne med sikkerhed er noget mere kompliceret, men selv de er også begyndt at sælge forsikringsservice for at man ikke selv skal få lyst til at rode.

Re: Kaput cylinder

: 8. oktober 2013 19:30
af Baddi
Halløjsa. :)

Nu ved jeg jo ikke hvor dybe ridserne i cylindren er, men for mig og se er der ikke noget der skulle være katastrofalt ved den motor, men det kan jo sagtens være svært at se klart på billedet om ridserne er for dybe. Udover at den kunne trænge til at få renset ventilerne lidt og at der sidder noget suspekt snask på tændrøret, som så vidt jeg kan forstå skyldes afbrænding af olie ser jeg ikke noget galt med selve forbrændingen. :)
Billede
Jeg skal ikke kunne sige hvad der er kommet først, men motorolie brænder forfærdeligt og kan sagtens sode ventilerne til, så de skal slibes op igen, og en utæt ventil fjerner jo al kompression, ligesom en utæt stempelring, så det er nok en god idé at slibe dem når du alligevel har dem ude. :D
Hvis du havde kørt magert ville der højest sandsynligt heller ikke være så meget sort på elektroden, for som du kan se på dit eget billede er det jo kun lige, hvor gnisten hopper at der er hvidt. Her er mit tændrør som det meste af tiden kører med blandinger der er en lille smule magre og kun kører fed blanding ved tomgang:
P8210159.JPG