Side 2 af 2

Re: Vario

: 7. januar 2012 23:10
af scootergrisen
Det kan da godt være delene bare skal slides til. For eksempel koblingsbelægningen og kileremmen.
Da jeg sætte ny Bando kilerem i min (Kymco Super 8) der virkede den dog rigtig godt lige fra starten.
Men Giantco er måske ikke lige så god kvalitet og sådan.

Når nu T Hansen siger det er lavet som det skal være flere gange så ville jeg da lige give det en chance i et par måneder og se om det ikke bliver bedre.
Og kør nogen ture op ad bakke så du kommer til at bruge variatoren.

Har du skive i mellem de forreste remskiver ?
Du kan eventuelt tegne en tuschstreg på remskiven og køre noget tid også checke igen og sammeligne hvor højt den er kommet op i forhold til den gamle remskive.
Billede

Re: Vario

: 8. januar 2012 16:07
af Janton
Tror jeg giver det chancen og som du siger for det slidt til. Jeg har jo kørt med den gamle vario på den nye kobling og kilerem uden problemmer. Så problem kan nok ikke ligge der. Men synes bare at det virker underligt at jeg skulle være den eneste der kan mærke enorm forskel til den dårlige side ved montage af ny vario. Ja har skive på og har også prøvet uden, uden at det ændrede noget. Nu ser vi tiden an og jeg skal nok skrive og fortælle om det blev bedre med tiden

Re: Vario

: 8. januar 2012 16:10
af Janton
Men det skal siges at scooter for slæbt sig op på 50 efter et stykke tid på flad vej, hvor den gamle slæbte den op på 55-60 km betydelt hurtigere. Også med de 5 gram ruller fra den nye. Som kom også til at tænke på at så kan det jo heller ikke være ruller, og ting bare skal slides til som sagt af Thansen.

Re: Vario

: 8. januar 2012 17:01
af scootergrisen
Jeg ville bare bruge standard rullevægte hvis jeg var dig.