Side 2 af 2

Re: Trykfjeder & Kobling

: 20. april 2015 17:16
af TOCA
De små fjedre bestemmer hvornår den tager fat, alt det andet styrer acceleration og til en vis grænse også topfarten nedad.

Selvfølgelig kan du få sat så tunge ruller i, at koblinger begynder at gribe, allerede ved tomgang, men det er næppe sandsynligt.

Start med at købe et udvalg af ruller, de koster ikke ligefrem nogen herregård (omkring en 50'er pr. sæt), og så prøve dig frem, f.eks et sæt, der er 2g lettere og et sæt, der er 2g tungere, end dem du har, og så se hvad vej det bærer, du kan evt. kombinere med 2 forskellige størrelser, så hver anden er en vægt, og de andre en anden, hvis der skal fintrimmes.

Fjedre fås i ca. alle styrker, men jo, det er normalt kun de strammere, der sælges, da man jo normalt tuner sin motor op i styrke og omdrejninger :)

Re: Trykfjeder & Kobling

: 22. april 2015 09:17
af ttpgodrbig
Jeg har det lidt ligesom dig SMF. Jeg startede med at fjerne skiven hvilket i sig selv giver mere topfart men gør den mere døv.
Så begyndte jeg at eksperimentere med forskellige ting. Det endte så ud med at jeg nu har en 47,6mm cylinder og 21mm karburator på.
Jeg var træt af at min g-max rykkede max fra starten og når den kom over 7000 omd begyndte den at vibrerer. Det som man kalder resonansområdet.
Så nu har jeg sat en variator i med optimerede rullebaner og det gør at jeg nu kan sætte langsomt i gang og så roligt deropad.
Det var et stort plus. På et tidspunkt havde jeg de originale ruller i og der gik omd helt amok så jeg satte 8,5g i og det hjalp da men jeg
har tænkt mig at købe de tungeste originale ruller fra pgo man kan få nemlig 10g. Den store cylle og karb kan sagtens trække det, og jeg kan altid sætte en større
dyse i. Derefter vil jeg se om jeg skal eksperimentere med koblingen.
Det kunne også være at jeg skulle have en voldsommere udstødning i på tidspunkt, men lige er min gianelli go rigeligt.

Tak for jeres indlæg. Hvis i har flere erfaringer så bare skyd frisk