Side 2 af 3

Re: HS1 -> H4 pære skift

: 8. oktober 2013 20:52
af Baddi
Det ser satme godt ud! :mrgreen:

Re: HS1 -> H4 pære skift

: 8. oktober 2013 21:30
af scootergrisen
Her er nogen GIFer. Ikke at man skal kunne se hvor meget HS1 og H4 lyset i forhold til hinanden men det meget sjov og se hvordan lyset skifter.
H4
H4
h4.gif (226.88 KiB) Vist 7466 gange
2 x HS1 på Kymco Super 8 4T
2 x HS1 på Kymco Super 8 4T
hs1.gif (358.22 KiB) Vist 7466 gange

Re: HS1 -> H4 pære skift

: 8. oktober 2013 21:36
af Jps
scootergrisen skrev:Så er det bare hvordan de andre oplever det.
Du kunne få en anden til at køre på din scooter også kan du selv køre på en anden scooter eller cykel og se hvordan der er når de kommer kørende imod dig om det blænder for meget.
Mig bekendt skal pæren lyse til den ene side (venstre), så man kan se hvad der foregår, i ens egen side af vejen.

Re: HS1 -> H4 pære skift

: 8. oktober 2013 22:19
af scootergrisen
Du mener vel højre fordi i køre jo i højre side i danmark ligesom her.
nyBilP_rerLysCN9073_324821a[1].jpg
nyBilP_rerLysCN9073_324821a[1].jpg (39.76 KiB) Vist 7463 gange

Re: HS1 -> H4 pære skift

: 8. oktober 2013 22:47
af zzzzleepy
Jeg skal lige ha fikset min skod knækkede pinbolt ved udstødningen.
så vil jeg ta mit Spejlrefleks og stativ med ud en aften / nat og ta nogle ordentlige billeder.

Jeg sys ikke jeg gider prøve at skifte pære til den gamle igen.. har lige fået smidt styrluffer på og de fik lidt strips + diverse for at sidde ordentligt.. så det er lidt meget bøvl..
men hvis jeg husker det.. så kan jeg prøve når de bliver pillet af igen.

Re: HS1 -> H4 pære skift

: 8. oktober 2013 22:54
af Baddi
Jps skrev:
scootergrisen skrev:Så er det bare hvordan de andre oplever det.
Du kunne få en anden til at køre på din scooter også kan du selv køre på en anden scooter eller cykel og se hvordan der er når de kommer kørende imod dig om det blænder for meget.
Mig bekendt skal pæren lyse til den ene side (venstre), så man kan se hvad der foregår, i ens egen side af vejen.
Det er korrekt at nærlys skal lyse asymmetrisk højrerettet, men motorcykler og knallerter er fritaget for dette krav. :D

Re: HS1 -> H4 pære skift

: 8. oktober 2013 23:03
af Jps
Baddi skrev:
Jps skrev:
scootergrisen skrev:Så er det bare hvordan de andre oplever det.
Du kunne få en anden til at køre på din scooter også kan du selv køre på en anden scooter eller cykel og se hvordan der er når de kommer kørende imod dig om det blænder for meget.
Mig bekendt skal pæren lyse til den ene side (venstre), så man kan se hvad der foregår, i ens egen side af vejen.
Det er korrekt at nærlys skal lyse asymmetrisk højrerettet, men motorcykler og knallerter er fritaget for dette krav. :D
Det burde være et krav ;).

Re: HS1 -> H4 pære skift

: 8. oktober 2013 23:04
af Jps
scootergrisen skrev:Du mener vel højre fordi i køre jo i højre side i danmark ligesom her.
nyBilP_rerLysCN9073_324821a[1].jpg
Ja, jeg mente højre. Beklager min fejltagelse :)

Re: HS1 -> H4 pære skift

: 8. oktober 2013 23:40
af Baddi
Jps skrev:
Det burde være et krav ;).
Det kan vi godt sige, jeg har bare på fornemmeren at det mindsker udsynet gevaldigt når man drejer mod venstre da lyset så vil lyse op i himlen, men det er bare et gæt. Det er ikke til at vide, hvorfor reglerne er som de er. :mrgreen:

Re: HS1 -> H4 pære skift

: 1. november 2015 18:41
af netuse
zzzzleepy skrev:Hej Venner

Jeg vil idag prøve at skifte min forlygtepære i Agilitien ud med en H4 pære

der sidder pt en HS1 35/35W pære i
Jeg Erstatter den med en H4 60/55W ( Philips Xtreme Vision ) Som skulle give "op" til 100% mere lys end en standard H4... Det passer dog ikke i virkeligheden men gir den 25% mere er det jo også fint ;)

Forskellen mellem en HS1 og en H4 er en styre tap som er større på HS1 pæren. højest sansynligt for at man ikke skal kunne montere den i en bil ved en fejl pga den er for svag til biler.


melder tilbage omkring lyset når jeg får det testet i aften :)
Vil lige høre om du stadigvæk køre med H4 60/55W pære, og om du har haft nogen problemer?