motocr hot 50 starter ikke

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Stefan
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12. marts 2021 15:59
Scootere: Piaggio Zip 4t

motocr hot 50 starter ikke

Ulæst indlæg af Stefan »

Hej

Jeg har en motocr hot 50 som pludselig ikke vil starte.
Det er en euro 5 model og den har ingen kickstarter. Jeg har fundet denne pdf http://www.crservice.dk/Motocr/Serviceb ... benzin.pdf
Jeg har altid anvendt 95 e5 benzin. Der står i bunden noget med at man skal justere en luftskrue. Det har jeg aldrig gjort.
Skærmbillede 2023-02-01 kl. 17.56.01.png
Men hvor er denne skrue placeret. Er dette den samme som man ikke må skrue på?
Skærmbillede 2023-02-01 kl. 17.56.40.png
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: motocr hot 50 starter ikke

Ulæst indlæg af Landbo »

Stefan skrev: 1. februar 2023 17:58 Hej

Jeg har en motocr hot 50 som pludselig ikke vil starte.
Det er en euro 5 model og den har ingen kickstarter. Jeg har fundet denne pdf http://www.crservice.dk/Motocr/Serviceb ... benzin.pdf
Jeg har altid anvendt 95 e5 benzin. Der står i bunden noget med at man skal justere en luftskrue. Det har jeg aldrig gjort.

Skærmbillede 2023-02-01 kl. 17.56.01.png

Men hvor er denne skrue placeret. Er dette den samme som man ikke må skrue på?

Skærmbillede 2023-02-01 kl. 17.56.40.png
Det er helt sikkert ikke den omtalte luftskrue der er årsagen til din scooter ikke vil starte. Hvis du begynder og skrue på må og få, risikerer du pludselig og stå med to fejl i stedet for en. Find først ud af om der er tænding på motoren, det gør du ved at sprøjte en smule benzin, bremserens, karburatorrens eller dieselstart ind i den ende af karburatoren hvor luftfilteret er monteret og køre med selvstarteren. Er der liv i motoren et kort øjeblik virker tændingen og fejlen er brænstofrelateret.

Prøv det først og så kan problemet løses derfra. ;)

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Stefan
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12. marts 2021 15:59
Scootere: Piaggio Zip 4t

Re: motocr hot 50 starter ikke

Ulæst indlæg af Stefan »

Hej Leif

Tak for svar. Jeg var i tvivl om det måske kunne have noget at gøre med ventilerne, så jeg justerede dem begge til 0.10. Det hjalp ikke. Men i forbindelse med at disse skulle justeres var jeg nødt til at tage kickskjoldet af for at kunne dreje da jeg ingen kickstarter er på modellen. Nu virker det som om at startmotoren ikke rigtig tager fat efter at jeg har sat skjoldet på igen. Den skulle umiddelbart sidde korrekt.

Jeg har prøvet at sprøjte noget start spray ind, men det havde ingen effekt.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: motocr hot 50 starter ikke

Ulæst indlæg af Landbo »

Stefan skrev: 4. februar 2023 20:43 Hej Leif

Tak for svar. Jeg var i tvivl om det måske kunne have noget at gøre med ventilerne, så jeg justerede dem begge til 0.10. Det hjalp ikke. Men i forbindelse med at disse skulle justeres var jeg nødt til at tage kickskjoldet af for at kunne dreje da jeg ingen kickstarter er på modellen. Nu virker det som om at startmotoren ikke rigtig tager fat efter at jeg har sat skjoldet på igen. Den skulle umiddelbart sidde korrekt.

Jeg har prøvet at sprøjte noget start spray ind, men det havde ingen effekt.
Hvis der er kompression på motoren, er det mere end sjældent det er skyld i den ikke vil starte.

Når motoren ikke vil starte et kort yweblik med noget brøndstof direkte ind i karburatoren har du et problem med tændingen. Vil foreslå du prøver et nyt tændrør som det første og så ellers arbejder dig tilbage mod styringen til samme. Desværre har jeg ingen guldkorn der, andet end at et ledningsdiagram og voltmeter er et must.

Hilsen Leif.
Besvar