Agility hvor ska jeg trimme ?? ubegrænset maskine.
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1261
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: Agility hvor ska jeg trimme ?? ubegrænset maskine.
Spændende, og så en Agility
Det du oplever med slangen, og at den hakker når du tar den af, er et tegn på din motor vil ha mere benzin, større dyse
Det er måske også derfor du nævner den kører bedre med bl-skruen helt ude. (det giver LIDT ekstra).
Hvis du har fået godt med hul til filterkassen og har fjernet de værste forhindringer, er en 82 dyse alt for lille og en 86 garanteret osse, med de symptomer du beskriver. Hvis du prøver at løfte nålen med et par små-skiver, ka du nok mærke en bedring ved mellem-gas, men dysen vil stadig være for lille ved fuld-gas. Mener bestemt min var et godt stykke over 90 da jeg startede med at åbne for luften lissom dig. (ka prøve at finde notaterne)
Mht. rullerne ville jeg stoppe forsøgene, indtil luft og dyse er helt på plads, og lægge mig fast på en vægt. fx. standard, og koncentrere mig om luft og dyse først. Først når du kender motorens nye styrke, er det nemmere at finde rulle-vægten.
Hvor stor diameter har din filter-kasse åbning nu? (Sæt iøvrigt ikke den snabel på igen, men øg dysen i stedet)
Det du oplever med slangen, og at den hakker når du tar den af, er et tegn på din motor vil ha mere benzin, større dyse
Det er måske også derfor du nævner den kører bedre med bl-skruen helt ude. (det giver LIDT ekstra).
Hvis du har fået godt med hul til filterkassen og har fjernet de værste forhindringer, er en 82 dyse alt for lille og en 86 garanteret osse, med de symptomer du beskriver. Hvis du prøver at løfte nålen med et par små-skiver, ka du nok mærke en bedring ved mellem-gas, men dysen vil stadig være for lille ved fuld-gas. Mener bestemt min var et godt stykke over 90 da jeg startede med at åbne for luften lissom dig. (ka prøve at finde notaterne)
Mht. rullerne ville jeg stoppe forsøgene, indtil luft og dyse er helt på plads, og lægge mig fast på en vægt. fx. standard, og koncentrere mig om luft og dyse først. Først når du kender motorens nye styrke, er det nemmere at finde rulle-vægten.
Hvor stor diameter har din filter-kasse åbning nu? (Sæt iøvrigt ikke den snabel på igen, men øg dysen i stedet)
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: Agility hvor ska jeg trimme ?? ubegrænset maskine.
Du må meget! gerne kigge notater hvis du har noget
altid rart med first hand info!
jeg er desværre ikke i besiddelse af en skydelære... men vi har på arbejdet.. så jeg måler lige min filter kasse åbning imorgen.
jeg har købt et dyse sæt fra 80-98 så det var da godt jeg ikke bare købte et par løse dyser
Har 82'er dyse på lige nu samt "snablen"... og kan næsten ikke nå at gøre mere her til aften. da den gerne skulle ku køre mig på arbejde imorgen tidlig
men når jeg kommer hjem imorgen vil jeg da prøve at smide en 90 på og hive snablen bare lige for at se hvordan den opføre sig.
der er stadig en del overskuds plast i den slange/rør der går fra filter kassen til karburatoren men jeg vil som baddi har gjort skære den af og fjerne det hele ordentligt og samle den igen.
det kan jeg dog først om 1½ uge hvor jeg er alene med mine unger og har bilen i en uge
altid rart med first hand info!
jeg er desværre ikke i besiddelse af en skydelære... men vi har på arbejdet.. så jeg måler lige min filter kasse åbning imorgen.
jeg har købt et dyse sæt fra 80-98 så det var da godt jeg ikke bare købte et par løse dyser
Har 82'er dyse på lige nu samt "snablen"... og kan næsten ikke nå at gøre mere her til aften. da den gerne skulle ku køre mig på arbejde imorgen tidlig
men når jeg kommer hjem imorgen vil jeg da prøve at smide en 90 på og hive snablen bare lige for at se hvordan den opføre sig.
der er stadig en del overskuds plast i den slange/rør der går fra filter kassen til karburatoren men jeg vil som baddi har gjort skære den af og fjerne det hele ordentligt og samle den igen.
det kan jeg dog først om 1½ uge hvor jeg er alene med mine unger og har bilen i en uge
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1261
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: Agility hvor ska jeg trimme ?? ubegrænset maskine.
Smart du kan veksle mellem bil når du roder Scoot.
Fandt noterne og et par billeder. Forsøgene har været med denne 28mm indgang af PVC-afløbsrør.
Når man ser på antallet af smileys og små stjerner på noterne har det været sjovest med dyse 95-97 i dette tilfælde.
Snablen passer iøvrigt på PVC-røret, så man kan skjule det med et lille stump snabel.
Samme rør passer i slangen du skal skære og gør en god indvendig støtte til samlingen.
Uanset hvilken type indgang du bruger, så husk at lav en god blød runding på kanten. Det vil luften takke dig for. (Det var endnu ikke lavet på indgangen men på rør-stumpen der sidder i slangen)
Smart med et dyse-sæt, så det bare i gang med at find den rette
Fandt noterne og et par billeder. Forsøgene har været med denne 28mm indgang af PVC-afløbsrør.
Når man ser på antallet af smileys og små stjerner på noterne har det været sjovest med dyse 95-97 i dette tilfælde.
Snablen passer iøvrigt på PVC-røret, så man kan skjule det med et lille stump snabel.
Samme rør passer i slangen du skal skære og gør en god indvendig støtte til samlingen.
Uanset hvilken type indgang du bruger, så husk at lav en god blød runding på kanten. Det vil luften takke dig for. (Det var endnu ikke lavet på indgangen men på rør-stumpen der sidder i slangen)
Smart med et dyse-sæt, så det bare i gang med at find den rette
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: Agility hvor ska jeg trimme ?? ubegrænset maskine.
Kymconørden
du er simpelthen min nye helt!
Jeg smed lige en 90'er dyse i og sørme om den ikke trækker med fuld gas nu! og endda ret godt ( nok det beste den har trukket indtil nu overhovedet! i betragtning af at den var kold )
MEN!! det er dog stadig med snabel på... så man skal nok noget! højere op uden snabel og blandings skruen er stadig langt ude ( i hampen )
Er også lidt spændt på hvad økonomien siger nu
Jeg fikser lige et billed af mit indsugnings hul... det er dog mindre end dit kan jeg allerede sige nu.
du er simpelthen min nye helt!
Jeg smed lige en 90'er dyse i og sørme om den ikke trækker med fuld gas nu! og endda ret godt ( nok det beste den har trukket indtil nu overhovedet! i betragtning af at den var kold )
MEN!! det er dog stadig med snabel på... så man skal nok noget! højere op uden snabel og blandings skruen er stadig langt ude ( i hampen )
Er også lidt spændt på hvad økonomien siger nu
Jeg fikser lige et billed af mit indsugnings hul... det er dog mindre end dit kan jeg allerede sige nu.
- Baddi
- 8. Rang
- Indlæg: 320
- Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
- Køretøjer: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning - Geografisk sted: Fyn
Re: Agility hvor ska jeg trimme ?? ubegrænset maskine.
Hmm, det er sku noget mærkeligt noget at du skal så højt op når jeg i sin tid kun skulle op på 86 for at kunne køre perfekt helt uden filter.zzzzleepy skrev:Kymconørden
du er simpelthen min nye helt!
Jeg smed lige en 90'er dyse i og sørme om den ikke trækker med fuld gas nu! og endda ret godt ( nok det beste den har trukket indtil nu overhovedet! i betragtning af at den var kold )
MEN!! det er dog stadig med snabel på... så man skal nok noget! højere op uden snabel og blandings skruen er stadig langt ude ( i hampen )
Er også lidt spændt på hvad økonomien siger nu
Jeg fikser lige et billed af mit indsugnings hul... det er dog mindre end dit kan jeg allerede sige nu.
Der er nogle amerikanere på et andet forum der engang sagde at de gamle agilityer opførte sig anderledes med den slags end de nye gør, men vi fandt aldrig en forskel. Hvis du har et bud på hvordan en årgang 06 kan være forskellig fra min første årgang 08 og min nuværende årgang 10, så ville det være meget spændende.
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: Agility hvor ska jeg trimme ?? ubegrænset maskine.
Ja jeg ved det heller ikke
Ud over at den æder lidt mere benz.. hvad ville det gi at fjerne snablen og måske dyse endnu mere op ?
giver det endnu mere effekt ?
Det ser ikke ud til der er meget mere at hente på toppen med min Variomatic som den er pt. da min topfart stadig er 68km/t ifølge gps
men den ligger meget højere i gennemsnit nu og kan trille 55-60 på speedo op ad bakker hvor den før kom ned på 40
Ud over at den æder lidt mere benz.. hvad ville det gi at fjerne snablen og måske dyse endnu mere op ?
giver det endnu mere effekt ?
Det ser ikke ud til der er meget mere at hente på toppen med min Variomatic som den er pt. da min topfart stadig er 68km/t ifølge gps
men den ligger meget højere i gennemsnit nu og kan trille 55-60 på speedo op ad bakker hvor den før kom ned på 40
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: Agility hvor ska jeg trimme ?? ubegrænset maskine.
Jeg vil prøve at hive snablen af her til aften og skrue blandings skruen ind til fabriks standard og så tilpasse dysen..
men jeg tror jeg som Kymconørden skal helt op imod de 96!
Da jeg kørte hjem idag hev jeg snablen af midtvejs for at se hvordan den kørte med 90 dyse og direkte luft ind til filter kassen..
den kunne med nød og næppe tage fuld gas og effekten var igen nedsat. den opførte sig dog væsentligt bedre end tidligere med mindre dyse.
selve ombygnings delen af filter kassen/slanger må vente til jeg har bilen om 1½ uge
men det ser meget lovende ud med det 28mm rør der, dog vil jeg nok kun bruge det fra filter kassen til karb da jeg ikke vil til at klippe klistre på et synligt sted og helst vil beholde den der "snabel" intakt
Der var MEGET politi idag så jeg skulle køre ca. 10km med 45 i timen ud af de 24 jeg har hjem fra arbejde.
jeg vil måle tiden imorgen på vej der ind.
da den kørte best førhen ku jeg klare det på 33 minutter. jeg forventer at kunne skære et par minutter af nu.
men jeg tror jeg som Kymconørden skal helt op imod de 96!
Da jeg kørte hjem idag hev jeg snablen af midtvejs for at se hvordan den kørte med 90 dyse og direkte luft ind til filter kassen..
den kunne med nød og næppe tage fuld gas og effekten var igen nedsat. den opførte sig dog væsentligt bedre end tidligere med mindre dyse.
selve ombygnings delen af filter kassen/slanger må vente til jeg har bilen om 1½ uge
men det ser meget lovende ud med det 28mm rør der, dog vil jeg nok kun bruge det fra filter kassen til karb da jeg ikke vil til at klippe klistre på et synligt sted og helst vil beholde den der "snabel" intakt
Der var MEGET politi idag så jeg skulle køre ca. 10km med 45 i timen ud af de 24 jeg har hjem fra arbejde.
jeg vil måle tiden imorgen på vej der ind.
da den kørte best førhen ku jeg klare det på 33 minutter. jeg forventer at kunne skære et par minutter af nu.
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: Agility hvor ska jeg trimme ?? ubegrænset maskine.
Lidt svært at komme til imens den er monteret..
men så vidt jeg kan se ( det hele er lidt skævt )
så er mit hul ca. 21-22mm og der er lavet skrå kant
jeg skal dog ha pudset det mere glat på et tidspunkt.
men så vidt jeg kan se ( det hele er lidt skævt )
så er mit hul ca. 21-22mm og der er lavet skrå kant
jeg skal dog ha pudset det mere glat på et tidspunkt.
- Vedhæftede filer
-
- indsug 2 dot 2.jpg (169.46 KiB) Vist 6713 gange
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1261
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: Agility hvor ska jeg trimme ?? ubegrænset maskine.
Nice med dysen, og noget effekt! Fint billede af åbningen. Der kommer da godt med luft igennem det hul nu, og den nye 90er dyse er allerede for lille, uden snabel på
Du er gået fra 18mm til 22mm hul og dysen siger nu #90 med snabel, måske 95 uden snabel. Og ja, dropper du snablen og dyser op, vil det gi effekt. Og hvergang du øger indsugnings-hullet skal der også dyses op, og effekten vil også stige. Jo større hul du absolut kan lave, jo større dyse vil det kræve og jo mere vil det gi. Så det er egentlig et spørgsmål om hvor meget du vil gøre ved det. Snabel, ikke snabel, endnu større hul, osv.
Mht. benzinforbruget vil jeg komme med en mærkelig påstand, og så ka vi se om den passer når du har fået målt forbruget med den nye øgede effekt:
-Du vil ikke mærke nogen forskel på benzinforbruget.
Ja, spøjst med forskellen på dyser til samme model. Den eneste forskel jeg er stødt på, er at hele lednings-nettet et tyndere i 07eren end i 06eren, ellers ikke noget. Måske bortset fra udstødningerne. De kan måske godt have forskellig indflydelse på hele motorens flow, og derfor en lille forskel i blandings-forholdet?
Når du nu alligevel skal ha gang i klippe-klistre stuen, ka du sænke luftmodstanden yderligere ved også at øge flowet i selve filter-elementet. Al luften til motoren skal også en tur igennem hullet i pladen, og kan lettes en del ved at bore et par ekstra huller. Ulempen er at man skal bore huller hver gang man skifter filter, men hvad gør man ikke for noget ekstra flow..
Når du på et tidspunkt er helt færdig med at åbne for al luften til motoren, kan det så handle lidt om at få selve motoren til at blive bedre til at suge den luft du tilbyder den. Ja, for du er vel ikke færdig endnu..
Du er gået fra 18mm til 22mm hul og dysen siger nu #90 med snabel, måske 95 uden snabel. Og ja, dropper du snablen og dyser op, vil det gi effekt. Og hvergang du øger indsugnings-hullet skal der også dyses op, og effekten vil også stige. Jo større hul du absolut kan lave, jo større dyse vil det kræve og jo mere vil det gi. Så det er egentlig et spørgsmål om hvor meget du vil gøre ved det. Snabel, ikke snabel, endnu større hul, osv.
Mht. benzinforbruget vil jeg komme med en mærkelig påstand, og så ka vi se om den passer når du har fået målt forbruget med den nye øgede effekt:
-Du vil ikke mærke nogen forskel på benzinforbruget.
Ja, spøjst med forskellen på dyser til samme model. Den eneste forskel jeg er stødt på, er at hele lednings-nettet et tyndere i 07eren end i 06eren, ellers ikke noget. Måske bortset fra udstødningerne. De kan måske godt have forskellig indflydelse på hele motorens flow, og derfor en lille forskel i blandings-forholdet?
Når du nu alligevel skal ha gang i klippe-klistre stuen, ka du sænke luftmodstanden yderligere ved også at øge flowet i selve filter-elementet. Al luften til motoren skal også en tur igennem hullet i pladen, og kan lettes en del ved at bore et par ekstra huller. Ulempen er at man skal bore huller hver gang man skifter filter, men hvad gør man ikke for noget ekstra flow..
Når du på et tidspunkt er helt færdig med at åbne for al luften til motoren, kan det så handle lidt om at få selve motoren til at blive bedre til at suge den luft du tilbyder den. Ja, for du er vel ikke færdig endnu..
- MSJ1982
- 8. Rang
- Indlæg: 297
- Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
- Køretøjer: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering) - Geografisk sted: Lolland
Re: Agility hvor ska jeg trimme ?? ubegrænset maskine.
Hvis din rem er helt oppe i Vario og helt nede i koblingen, så giver det intet, andet end et bedre optrækzzzzleepy skrev:Ja jeg ved det heller ikke
Ud over at den æder lidt mere benz.. hvad ville det gi at fjerne snablen og måske dyse endnu mere op ?
giver det endnu mere effekt ?
Det ser ikke ud til der er meget mere at hente på toppen med min Variomatic som den er pt. da min topfart stadig er 68km/t ifølge gps
men den ligger meget højere i gennemsnit nu og kan trille 55-60 på speedo op ad bakker hvor den før kom ned på 40
og den bliver nok lidt friskere til bakker og modvind