Kamera i styrthjelm

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har sat mit kamera inden i min styrthjelm så nu kan jeg køre og optage uden at bruge hænderen.

Her er den første test for at se hvor godt det er og teste lyden.

[Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen]

Syntes det blev okay godt. Prøver og sætte noget støjreducerende foran mikrofonen næste gang så der er mindre støj fra trafikken og vinden.
Mit hukommelseskort er på 2 GB hvilket er godt til mange billeder men der er kun plads til 18 minutters videooptagelse i den højeste opløsning så det jo ikke så meget så skal nok have købt et hukommelsekort med mere plads så jeg kan optage mere per tur.

Tænker det kan også være smart at brugt hjelmen med kamera når man skal arbejde på scooteren for at vise hvordan man gøre noget fordi så har man begge hænder fri og kameraet peger der hvor man kigger.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Jps »

Ser da fint ud :)
12V
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. november 2011 19:40
Scootere: Piaggio Zip, gammel 45'er.
Geografisk sted: 6280 Højer
Kontakt:

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af 12V »

Virker sku meget godt! :thumbup:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja syntes også det blev ok godt.
Gid mit kamera kunne optage i større opløsning men selv ved den der opløsning der fylder 12 minutters video cirka 800 mb.
Jeg tænker om jeg skal snakke på engelsk eller dansk fordi jeg ligger jo videoerne på youtube. Hvad syntes i ?
Ikke fordi jeg egentligt har noget jeg vil sige men det nok sjovere hvis der er flere som forstår videoen på youtube.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Jps »

Snak på begge sprog ;).
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tror ikke det vil gå gøre og snakke på 2 sprog, ligesom hvis man høren nogen der taler også skal de holde pauser heletiden fordi det skal oversættes.
Jeg kunne snakke på engelsk og lave undertekster på dansk men det tager godt nok lang tid og lave.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Tror ikke det vil gå gøre og snakke på 2 sprog, ligesom hvis man høren nogen der taler også skal de holde pauser heletiden fordi det skal oversættes.
Jeg kunne snakke på engelsk og lave undertekster på dansk men det tager godt nok lang tid og lave.
Jamen så må du jo snakke engelsk i video'erne. Jeg selv ville foretrække dansk, uden oversættelse.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Hvordan sætter du kameraet fast i/på din hjelm?
Billeder, billeder tak. ;)

Jeg var ude at teste en stativ, kaldet gorillapod. Det var ikke en ubetinget succes.
Det eneste sted på scooteren gorillapod kunne sidde, var venstre håndtag.

Jeg ville uploade et par billeder af stativet med og uden kamera, monteret på håndtaget. Men uploadet virker ikke.
I må nøjes med et rystende uredigeret videoklip.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har skåret noget af skummet af forrest på hjelmen også lavet hul til linsen.
kameraudskering.jpg
kameraudskering.jpg (393 KiB) Vist 23348 gange
kameraudskeringtetpa.jpg
kameraudskeringtetpa.jpg (346.46 KiB) Vist 23348 gange
På mit kamera går zoomlinsen ud når kameraet tændes så derfor blev jeg nød til at lave hul. Ellers kunne man nok nøjes med at lave en meget mindre hul også ville det heller ikke være synligt for andre at man har et kamera hvis man har et kamera hvor linsen ikke køre ud.

Mit kamera er lidt tykt så jeg kan ikke slå kæbepartien helt op når kameraet er i.
Jeg kan slå visiret op og ned uden at det kommer foran linsen.

Lige nu er kameraet tæt på næsen jeg vil gerne havde det lidt længere frem i hjelmen men lige nu trykket skummet ned på udløserknappen hvis jeg gør det.
Også er der noget plastik ved den knap man åbner hjelmen med som er lidt i vejen.

Men jeg er meget tilfreds med der hvor jeg har skået det virker som det helt rigtige sted.
Skummet er meget godt til at holde omkring kameraet så jeg har ikke sat det fast med noget andet, det bare skummet der trykker om det.

Jeg har været ude og optage en tur mere idag og er ved at uploade videoen nu men det tager noget tid. Filen er på 1,11 GB.
Kameraet løb tør for strøm.
Det vil sige mit kamera kan kun optage cirka 30 minutter på helt nye alkaline batterier så er det slut. Syntes jeg er lidt vildt.
Jeg sætter videoer på her i emnet når det engang virke på youtube.
Ikke fordi det er specielt spændende det jeg har optaget det mere for at prøve. Også har jeg sat noget stof foran mikrofonen så kan i høre om i kan høre nogen forskel fra den første videoen om lyden er bedre.
Det regnede lidt så jeg troede egentligt der ville komme en masse regn på linsen så der var svært at se noget men man lægger overhovedet ikke mærke til regnen så behøver vist ikke at pudse linsen selvom det regner.

Og ja det ryster hvis kameraet sidder direkte på scooteren, specielt oppe ved styret tror jeg.
Jeg har set videoer hvor kameraet sidder nede ved hjulet og det ikke ryster.
Men prøv dig lidt frem og se om du kan finde en god løsning så det ikke ryster.
Jeg tror klart det bedste vil være at sætte det fast på dit selv eller hjelmen fordi så virke din krop støddæmpende også det også sjov at kameraet drejer der hvor man kigger syntes jeg.

Her er en video hvor jeg holdt kameraet med hånden ved styret det rystede også.
[Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen]
Det er noget bedre at have det i hjelmen må man sige også på grund af lyden, det kedeligt og høre på blæst i mikrofonen også kan man jo snakke hvis man har kameraet inde i hjelmen.

Her er en video fra ham der kalder sig M13. Han køre bare rundt og snakker samtidig. Det var sådan set fordi jeg har set hans videoer at jeg også ville det.

Der også ham her der køre i london. Han er bare aaaalt for aggresiv når der er nogen der laver en fejl så råber han bare helt vildt. Men det da underholdende.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her er så "Kamera i styrthjelm 2".
[Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen]
Det vel ok, ville dog gerne have lyden lige lidt bedre fordi lyden klippes fordi jeg snakker så tæt ind i mikrofonen.

Kunne være jeg skulle begynde og snakke om hjemmeside og de ting som folk skrive til mig og sprøger om eller hvad syntes i jeg skal snakke om ?
Eller skal jeg holde mund :wtf: :silent:

Nogen forslag til at gøre videoerne spændende ?
Det går jo kun med cirka 30 km/t så kan jo ikke køre så langt per video, ved ikke om det er kedeligt og se på man køre langsomt.
Men tænker og køre ind i københavn det måske mere spændende fordi der er meget trafik og sådan.
Besvar