Nyhed: Niu (elektrisk)

Her kan vi skrive om nye modeller med elektrisk motor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: Niu (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Synes da heller ikke lige umiddelbart at jeg vil anbefale at støtte sådan noget.
Jeg læste også om noget andet interessant med en anden scooter der er låst til lav hastighed fra ny og skal registreres før den kan kører normalt men det kan jeg skrive om i et nyt emne når jeg har fundet flere at den slags dårlig stil fra producenter.

Potientielt så kunne producenten jo sige at efter 2 år der synes de lige at du skal have nogle nye batterier.
Det passer jo meget godt med at garanti og reklamationsret er udløbet så du selv skal betale dem.
Så sortlister de dem lige eller måske gør så de kun har 1/3 kapacitet eller 1/3 topfart eller tage 3 gange så lang tid at oplade eller lignende indtil du får købt nogle nye.

Så kan du måske undgå det ved at fjerne SIM-kortet med det resultat er du mister en masse funktioner eller måske kunne de endda finde på at lave det så køretøjet ikke kan bruges uden.

Kunne være interessant at vide hvad krav der er til sortlistning. Det er vel formodentligt ikke bare en e-mail med stelnummer der skal sendes som der står.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: Niu (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu læste jeg i manualen til NQi GT at de også vil bestemme hvilken gear du må køre i.
Den har åbenbart 2 batterier men hvis der kun sidder 1 batteri i køretøjet så står der at andet gear er det højeste gear.
Besvar