Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Her kan vi skrive om nye modeller med elektrisk motor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Jps »

carle621 skrev:Jeg har netop købt en VGA VAX freeride igår, og glæder mig meget til at teste den. Jeg vil gerne dele mine erfaringer med forummet i den kommende tid:
Foreløbig er der kun at sige følgende:
- Der fulgte ingen manual med, så den har jeg nu udbedt mig via email.
- User manual for laderen er til en anden type end den udleverede.

- Der findes i batteri-aflukket et stik, som er af samme type som man normalt bruger som balanceringsstik til Li-Po batterier. Stikket kan dog IKKE tilsluttes laderen eller har nogen kontakt med batteriet, men ledningen forsvinder ind i dybet i scooteren, så hvad meningen er med det fatter jeg ikke. Thansen ved det heller ikke.
- Der er en lavet begrænsning på maks 32km/t, som er aldeles effektiv. Det kunne være interessant at vide om denne begrænsning er lavet software- eller hardwaremæssigt. Thansen ved det ikke.
vh
Carl
Ang blokeringen af farten, burde den kunne justeres op. Aner ikke hvad de kaldes til elektriske køretøjer, men de er sikkert at sammenligne med en cdi/ecu. Den sidstnævnte kan justeres ved hjælp af et instrument, som kun forhandleren evt har.

Min fars "Elbil" kan få justeret farten ved hjælp af instrumentet, som jeg desværre ikke kender navnet på. Ifølge kinesiske sider kan den komme op på 80 km/t, men så holder batteriet ikke til mange kilometre pr. tur. Min fars kører 28 km/t og det rækker til knap 60 km.
Senest rettet af Jps 4. maj 2017 15:20, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ville være fint hvis du gider tage en masse billeder og undersøge diverse ting så andre kan få glæde af det.
Du kan oprette den under Dig og din scooter
Vil gerne se billeder af alt det elektrisk, stik, ledninger, alt hvad der står på delene.
Du kunne også lave nogen videoer hvor du køre på den og så man kan høre hvor stille den er.
Brugeravatar
bowira
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4. maj 2017 14:26

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af bowira »

Hej,
har selv overvejet den samme scooter - vil høre om man kan tage batteriet ud og oplade det eller det skal foregå mens det bliver i scooteren?

Spændende hvad din vurdering bliver
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der er kommet manual på VGA Vax elscooter 48V-30Ah 30 km/t hvor der står noget om opladning på side 19.

På side 16 står følgende.
Batteriet er mobilt og kan lades hvorend du ønsker
VGA_Vax_manual_web_enkeltsidet.pdf
(2.39 MiB) Downloadet 377 gange
Brugeravatar
carle621
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 29. april 2017 10:46
Scootere: VGA VAX elscooter fra Thansen

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af carle621 »

Jeg har nu fundet ud af at stikket i elscooteren er beregnet til at kobles til en USB-port i en PC via et specialkabel. Med det rigtige software på PC'en kan alle parametre checkes og ændres.
vh
Carl
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Jps »

carle621 skrev:Jeg har nu fundet ud af at stikket i elscooteren er beregnet til at kobles til en USB-port i en PC via et specialkabel. Med det rigtige software på PC'en kan alle parametre checkes og ændres.
vh
Carl
Den software, kan sikkert findes på nettet ;).
Brugeravatar
FCiL
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19. maj 2017 08:40

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af FCiL »

Hvordan kører den, og hvor langt på en opladning?
Jeg kunne godt være interesseret i en el-scooter, men jeg kører 29km to gange om dagen, så jeg skal være helt sikker på at rækkevidden er mindst 60km på en opladning, og gerne mere.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Jps »

FCiL skrev:Hvordan kører den, og hvor langt på en opladning?
Jeg kunne godt være interesseret i en el-scooter, men jeg kører 29km to gange om dagen, så jeg skal være helt sikker på at rækkevidden er mindst 60km på en opladning, og gerne mere.
I den første annonce Thansen lavede om modellen, stod der "op til 75 km på en opladning". Men i den nye, står der intet om rækkevidden.
Brugeravatar
FCiL
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19. maj 2017 08:40

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af FCiL »

Jeg tænke at når nu Carle621 skrev at han havde købt en, kunne det være at han havde lidt erfaring med den reelle rækkevidde.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Jps »

FCiL skrev:Jeg tænke at når nu Carle621 skrev at han havde købt en, kunne det være at han havde lidt erfaring med den reelle rækkevidde.
Ja, men desværre er der altid brugere der ikke vender tilbage, efter de første par emner de skriver. Eller også går der uger eller måneder før der kommer svar.
Besvar