Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Her kan vi skrive om nye modeller med elektrisk motor.
Brugeravatar
sebQbe
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19. oktober 2017 14:39

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af sebQbe »

Jeg har i ny og ny tjekket denne tråd for at se om der var kommet nyt omkring begrænsningen men det lader til at stå i stampe. Har selv søgt med lys og lygte på nettet for at finde info og et diagnose kabel men uden held. Men har nu gjort det, at jeg har bestilt det USB kabel til VGA E-Mover de har i Thansen. Det har længe stået til at været "Midlertidigt udsolgt", og lige nu står der at de har "varen på lager igen d. 27-02-2019". Sååå potentielt et lille halvt års ventetid. Men måske sker der noget nu hvor de fået en bestilling.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

De har det vist med at flytter datoen så om en måned er den sikkert bare flyttet en måned længere frem.
Der var også et diagnoseværktøj som blev fjernet så må vi se om de fjerner den hvis du har bestilt den og de måske finder ud af de ikke sælger den alligevel.
De vil ikke udlevere filer/software og det ser ikke ud til der følger noget med men kan måske være der er hukommelse i stikket eller følger noget med.
Det er lidt ærgerligt hvis producent/forhandler/sælger ikke har lavet eller vil udlevere filer/software/osv. til service af køretøjet fordi det kan på langt sigt betyde at scooterne ikke kan bruges med mindre det følger nogen standarder men det er svært at finde information om.
Så godt at nogen vil prøve det så andre kan få glæde af det.
Så prøver jeg at samle alt informationen.
Brugeravatar
Allan skoven jensen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23. februar 2018 08:28
Scootere: VGA vax elscooter 45

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Allan skoven jensen »

Hej, hvor er det fedt, at der er nogen der tager initiativ, til at finde begrænsninger på scooteren via diagnose stikket.
Jeg tænker der også, må være nogle kabler, der kan kobles fra, så begrænsningen kan tages derfra, når jeg får tiden, vil jeg undersøge hele ledningsnettet og frakoble div, for at se om det ikke kan give ekstra fart.
Men ser virkelig frem til om det stik kan bruges, for så skal jeg helt klart den vej oss😉
Jeg kan se, der i diagnose stikket sidder samme farve ledninger, som denne YouTube film ligger op til, skal tages fra, så dette giver mere fart.
Se, link

Brugeravatar
Finn9000
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6. november 2018 12:47
Scootere: VGA Vax

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Finn9000 »

Hej, Jeg har talt lidt frem og tilbage med T Hansen og med hensyn til begrænsning på VGA Vax som jeg meget gerne ville have fjernet, så sidder den ikke i Controlleren. Da dette er den samme til 30 km/t og 45 km/t
Så den må sidde et andet sted, er der nogen der har haft held med at finde denne begrænsning? Syntes ikke der bliver skrevet ret meget omkring dette længere. Har i givet op?
Brugeravatar
carle621
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 29. april 2017 10:46
Scootere: VGA VAX elscooter fra Thansen

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af carle621 »

Hej, jeg tror ikke at der er megen tvivl om at begrænsningen skal findes som en kommando til controlleren. Og så længe vi ikke har adgang til det rigtige software og de rigtige kommandoer vil det nok blive svært at omgå begrænsningen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der skulle være forskel på motoren til 30 km/t og 45 km/t.
Kig f.eks. om der står 800W eller 2000W på venstre side af din motor.
Kunne måske være 30 km/t yder 800W og 45 km/t yder 2000W men det er bare et gæt.
Hvis du har lyst kan du skille motoren ad og tage en masse billeder.
Så kan det være vi kan se noget.

Hvis du har en 30 km/t motor så kan det være vi kan få en med en 45 km/t motor til at gøre det samme så vi kan se hvor forskellen.
Kunne måske være der er en modstand eller måske byttet om på nogen ledninger eller spolerne er anderledes eller den ene motor har højere ydelse end den anden.

For at finde begrænsningerne kræver det at der er nogen som vil hjælpe med det. F.eks. at dem der har en VGA Vax er villig til at skille den lidt af for at finde noget men det er de færreste der vil det.
Producenten og T. Hansen vil desværre ikke udlevere filer. Andet end brugermanual.
Brugeravatar
Allan skoven jensen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23. februar 2018 08:28
Scootere: VGA vax elscooter 45

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Allan skoven jensen »

Hej, jeg har en VGA vax 45, har kørt 5000 km på den.
Jeg vil selvfølgelig gerne have den til, at køre lidt hurtigere.
Har selv ledt med lys og lygte og har haft den skilt ad, helt ind til controller.
Jeg er kommet frem til, at begrænsningen skal findes i inwheel motoren og, at det skal en software ændring til, så lang tid, at det ikke er muligt, at komme ind via diagnose stikket, så kommer vi ikke videre.
Jeg har ikke selv lyst, til at åbne op ind til hjulet, for at se på en evt begrænsning der, da det simpelthen er for risikabelt og, jeg er afhængig af den som transport middel.
Men følger spændt med, hvis andre der har en vax, har mod på, at åbne op ind til motoren.
Brugeravatar
Gipsyancy
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. november 2018 11:30
Scootere: Vga vax el

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Gipsyancy »

scootergrisen skrev: 4. april 2018 05:08 Der ser ud til at være en LED på controlleren (øverst til højre på tegningen) som kan blinke et bestemt antal gange for at vise fejlkoder.
HK2X_controller.jpg
Fejlkoderne kan ses i følgende fil selvom der godt nok står LBMC i filen og UGMO på controlleren.
HK2X 122.pdf

Her er USB-stik som man kan tilslutte controlleren til en computer.
USB.jpg
Her er USB kabel ny controller, e-Mover (varenummer 73355865710) til VGA e-Mover men det er formodentligt den samme til VGA Vax.
299,- men har vist altid stået som midlertidig udsolgt.
USB kabel ny controller_73355865710.jpg
Her kan man mere tydeligt se diagnosestikket.
Billedet er fra VGA e-Mover.
Stiksæt fra gl. ledningsnetny cont., e-mover_73355862006.jpg

I følgende fil står at controlleren "LBMC 072122" skal bruge software version "LBMC V2.1.3 for Generation 1" og bluetooth "LBMC M V2.1.5".
Lingbo PMSM Controller User Manual.pdf
Jeg kan ikke finde den korrekte Bluetooth-adaptor men her er Kelly Controller Bluetooth adapter dongle for android med 4 ledere i stedet for 6.
Så kan man bruge en telefon til at justere controlleren og muligvis læse data i realtid.
Kelly Controller Bluetooth adapter dongle for android.jpg

Her er software til Windows, Andrioid og USB-driver.
Jeg ved ikke om de passer til VGA Vax men i er velkommen til at prøve. Bare lad være med at give mig skylden hvis noget går galt.
LBMC GUI software v3.3.0 (150401 update).exe
LBMC_M_3.3.0(b15_0512).apk
CH341SER.EXE
Her står "Speed Limit Func setting" hvilket kunne være interessant at se hvad den er indstillet til.
Tryk på ikonet øverst til højre for at skift sprog til engelsk, ellers står det på kinesisk hvis man da ellers har skrifttypen installeret.
LBMC GUI.jpg
Har du prøvet og ændre den speed control?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvilken speed control?
Brugeravatar
Gipsyancy
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. november 2018 11:30
Scootere: Vga vax el

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Gipsyancy »

scootergrisen skrev: 31. januar 2019 19:34 Hvilken speed control?
Altså alt det du selv havde fundet frem til. Har du prøvet om det virker?
Besvar