Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Her kan vi skrive om nye modeller med elektrisk motor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Jps »

carle621 skrev:Den er elektronisk reguleret, så der er ikke noget overladt til tilfældighederne. Det er 30km/t med mindre man har bestilt 45 km/t udgaven.
Begge modeller, burde kunne køre en smule mere :).
Brugeravatar
prtn
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5. juli 2017 14:19
Scootere: Vga Vax

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af prtn »

Total nybegynder! Har lige købt en vax ved Thansen 30 km.

Hvis man ser på side 13 i manualen, så er der et billede af displayet. Under km-tælleren er der lodrette streger. Når man kører fyldes nogle af stregerne ud med flere streger og antallet ændrer sig under kørsel.

Er der nogen som ved hvad det er en indikator for?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11154
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Vis gerne billeder/video.
Prøv og kør med motoren hvor den står på støtteben med baghjulet over jorden og prøv op af bakke og ned af bakke og se forskellen.
Brugeravatar
prtn
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5. juli 2017 14:19
Scootere: Vga Vax

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af prtn »

Tjah. Måske skulle man prøve at bruge hovedet INDEN man stiller spørgsmål.

Det er også et speedometer. Følger hastigheden bare med streger. Hvis f.eks. man kører 33, så er der 33 små streger i bunden. Doh.

Har kontrolleret via gps. Nyopladet så kører jeg 31.08 i gennemsnit. Vejer 83 kg.
Brugeravatar
mrproper
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 6. juli 2017 20:00

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af mrproper »

Hej

Får en 45 udg en af dagene , tænkte at et extra batteri koster jo kassen herhjemme (7000 penge) :yikes: ved T-hansen, kunne man ikke bestille noget i den stil her istedet som xtra batteri ,ved dog ikke om stikket passer i eller man kan bruge noget adapter af en art,nogen der ved ?

Man kan få det til under det halve ,det er da værd at tage med hvis muligheden er der og det passer..
Evt et link til noget der passer inde på siden .. Synes lige 7K er i overkanten selvom der er 2 år reklamation på det.

http://www.dhgate.com/product/48v-20ah- ... 2844863261

/John
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11154
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kunne starte med at undersøge alt ved det originale batteri, tage billeder osv.
Brugeravatar
mrproper
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 6. juli 2017 20:00

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af mrproper »

Ja selvfølgelig , gør jeg når jeg får den :) ,kunne jo være nogen vidste noget.

/John
Brugeravatar
carle621
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 29. april 2017 10:46
Scootere: VGA VAX elscooter fra Thansen

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af carle621 »

Jeg synes ledningerne på billedet ser noget tynde ud. Jeg ville nok undersøge først hvorvidt dette batteri overhovedet er i stand til at trække en strøm på op til 40 ampere. Motoren er godt nok kun 800 watt nominelt, men kan bruge op til 2000 watt under ekstreme belastninger, hvilket svarer til næsten 40 ampere. Desuden er det stik der er brugt ikke noget jeg har set andre steder, så undersøg først om det kan skaffes.
Og giv os endelig information hvis du kaster dig ud i det, det er jo rigtig interessant.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11154
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her er lidt flere billeder af delene.
Motor
MT10X2.15
Motor komplet 30 kmt, Vax.jpg
Hovedafbryder
DZ47-63
C63
48-96VDC
GB10963
4500A
Hovedafbryder, Vax.jpg
Her ligger DC-til-DC-konverteren formodentligt og nok også noget andet.
Trinbræt, Vax.jpg
Hul til batteri og ladestik.
Sædeboks, Vax.jpg
Baggaffel.
Baggaffel med aksel, Vax.jpg
Brugeravatar
Roadrunner75
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13. juli 2017 11:16
Scootere: VGA Vax elscooter 45kmt

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Roadrunner75 »

Hej med jer.

Jeg fik min VGA Vax elscooter 45kmt engang i maj md. og har siden kørt ca 500km.
Til at starte med kørte den kun i snit 37kmt hvilket ikke er sikkerhedsmæssigt forsvarligt på nogle af de store veje i indre kbh. Kontaktede Thansen som tog den retur og skiftede motor og indstillede kontrolleren. Efter 14dage fik jeg den retur. Med fuldt opladt batteri køre den 44-46kmt i 5-10 min for derefter at falde til en gennemsnitshastighed på 40-42kmt. Er der modvind eller går det op ad bakke ligger den på 38-40kmt. Dette er stadig ikke forsvarligt i biltrafikken.
Har netop noteret dette til Thansen og har bedt dem om at omregistrere scooteren til en knallert 30kmt igen (uden at de skal pille ved kontrolleren). Skal indlevere den til Thansen tirsdag næste uge så de kan fixe det.

Da teknologien stadig er forholdsvis ny har jeg valgt at købe den store serviceaftale hos thansen, for som de sagde: Så bliver mine fremtidige servicer billigere hos dem fordi jeg har valgt denne service aftale. Ment på den måde at når serviceaftalen er udløbet vil min servicer blive billigere end hvis jeg ikke havde valgt serviceaftalen.

Trods de små issues der har været er jeg svært tilfreds med scooteren som ikke bare spare mig brændstof men også slidtage på min bil for ikke at tale om den tid jeg sparer i transport til og fra arbejde. Kører jeg fra østerbro i kbh til min arbejdsplads i kastrup om eftermiddgen kl. 15 tager det i bil 1- 1½ time før jeg står på arbejdet. Når scooteren er i brug tager samme tur 28min. Jeg kører i snit 30km på den pr. dag 4 gange om ugen og batteriet har ca. 40% tilbage efter hver tur.

Håber at i kunne bruge indlægget til noget og vælger EL frem for alm brændstof.

Tak til Carl og scootergrisen for de gode indspark.

Mvh

Roadrunner75
Besvar