Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Her kan vi skrive om nye modeller med elektrisk motor.
Brugeravatar
carle621
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 29. april 2017 10:46
Scootere: VGA VAX elscooter fra Thansen

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af carle621 »

ja ja da :-) Jeg har kun en enkelt gang kørt den helt flad, så den de sidste 2 km kun kom op på 20km/t. Da klarede den ialt 65km.
Der var en der spurgte om hvor lydløs den var: Den er HELT lydløs, hverken motoren eller elektronikken siger noget, og jeg er meget tilfreds med optrækket, den er oppe på 30 km/t på få sekunder.
Jeg forsøger pt. at skaffe et diagram over elektronikken, men hvor er det dog svært at få fat i TH. :-(
Jeg skal nok melde mig efterhånden som jeg får yderligere interessante oplysninger
vh
Carl
Brugeravatar
FCiL
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19. maj 2017 08:40

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af FCiL »

carle621 skrev:ja ja da :-) Jeg har kun en enkelt gang kørt den helt flad, så den de sidste 2 km kun kom op på 20km/t. Da klarede den ialt 65km.
Der var en der spurgte om hvor lydløs den var: Den er HELT lydløs, hverken motoren eller elektronikken siger noget, og jeg er meget tilfreds med optrækket, den er oppe på 30 km/t på få sekunder.
Jeg forsøger pt. at skaffe et diagram over elektronikken, men hvor er det dog svært at få fat i TH. :-(
Jeg skal nok melde mig efterhånden som jeg får yderligere interessante oplysninger
vh
Carl
Tak for svar. Så har jeg en margen på fem km. Det tror jeg ikke jeg tør løbe an på.
Er batteriet let at pille ud hvis jeg har en ekstra lader stående på mit arbejde?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Jps »

carle621 skrev:ja ja da :-) Jeg har kun en enkelt gang kørt den helt flad, så den de sidste 2 km kun kom op på 20km/t. Da klarede den ialt 65km.
Der var en der spurgte om hvor lydløs den var: Den er HELT lydløs, hverken motoren eller elektronikken siger noget, og jeg er meget tilfreds med optrækket, den er oppe på 30 km/t på få sekunder.
Jeg forsøger pt. at skaffe et diagram over elektronikken, men hvor er det dog svært at få fat i TH. :-(
Jeg skal nok melde mig efterhånden som jeg får yderligere interessante oplysninger
vh
Carl
65 km på en opladning, er heller ikke alverden. Den burde være mindst det dobbelte :).
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Vax er kommet direkte ind på salgslisterne, som den bedst solgte elscooter i Danmark.
Kilde: http://www.thansen.dk/product.asp?n=-24 ... -242604923

Det var hurtigt den blev den bedst solgte elscooter i danmark.
Tror kun det er lidt over en måned siden at de begyndte at få dem ud i butikkerne.
Men det er da bare godt hvis det er rigtigt.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:
Vax er kommet direkte ind på salgslisterne, som den bedst solgte elscooter i Danmark.
Kilde: http://www.thansen.dk/product.asp?n=-24 ... -242604923

Det var hurtigt den blev den bedst solgte elscooter i danmark.
Tror kun det er lidt over en måned siden at de begyndte at få dem ud i butikkerne.
Men det er da bare godt hvis det er rigtigt.
Det er jo bare for, at få solgt nogen, at de skriver det.
Brugeravatar
FCiL
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19. maj 2017 08:40

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af FCiL »

scootergrisen skrev:
Vax er kommet direkte ind på salgslisterne, som den bedst solgte elscooter i Danmark.
Kilde: http://www.thansen.dk/product.asp?n=-24 ... -242604923

Det var hurtigt den blev den bedst solgte elscooter i danmark.
Tror kun det er lidt over en måned siden at de begyndte at få dem ud i butikkerne.
Men det er da bare godt hvis det er rigtigt.
Med det udvalg af tohjulede elscootere der er i Danmark skal de vel heller ikke sælge meget mere end tre før det er den bedst sælgende ;)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

T. Hansen har vist fuckede op i det med modelnavnet.
Producenten kalder modellen for Pony og de har en anden model som de kalder for Vax.
vax.jpg
Brugeravatar
carle621
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 29. april 2017 10:46
Scootere: VGA VAX elscooter fra Thansen

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af carle621 »

Ja batteriet kan tages ud med et snuptag uden brug af værktøj
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu koster den 9999,- kroner hvis nogen skulle være interesseret.
Brugeravatar
carle621
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 29. april 2017 10:46
Scootere: VGA VAX elscooter fra Thansen

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af carle621 »

Det eneste negative jeg har at berette indtil nu, er at der mangler en triptæller. Uden en triptæller er det vanskeligt at vide præcist hvor mange kilometer man har tilbage på et delvist opladet batteri. Og så er dækket på baghjulet ikke 100% rundt, dvs. den "bumper" en anelse, men det er i småtingsafdelingen.
Hvis man udskiftede forlygtepæren på 12V/35Watt med en LED-pære, ville man kunne køre ca. 8% længere på en opladning; måske ikke meget men lidt har jo også ret. THansen (butikken i Køge) mener ikke at det ville være tilrådeligt, da der kan være forskel på lysspredningen på pærer. Jeg tvivler dog lidt på den forklaring.

Derudover er jeg stadig meget tilfreds med den. Den er utrolig kvik og sjov at køre på.
vh
Carl
Besvar