Busetto ECC800 elektrisk scooter hos Harald Nyborg

Her kan vi skrive om nye modeller med elektrisk motor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Busetto ECC800 elektrisk scooter hos Harald Nyborg

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hej Hymme og tillykke med din nye scooter.
Det lyder som om de er kommet til at bytte om på en scooter hos Harald Nyborg eller også er det sket på fabrikken.
Jeg har hørt om nogen der har købt en 30 scooter også kan det køre 45 eller noget i den stil.
Hvis du gerne vil køre 45 km/t så det nok bedst du får Harald Nyborg til at rette det for ellers kan det være din forsikring ikke gælder eller du får problemer med politiet.

Er det den her oplader du har som følger med scooteren ?
1745[1].jpg
1745[1].jpg (51.52 KiB) Vist 4404 gange
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... 45&n=40100
I scooterens brugermanul står:
Oplader : 54,6V og afhængig af model: 2A, 3A eller 5A
Opladningstid : Fra 3 timer til 11 timer afhængig af lader og batteristørrelse
Upload gerne billeder af controlleren, begrænsnings stikket og din scooter.

Du kan eventuelt oprette et emne med din scooter hvor du kan fortælle om den : Dig og din scooter
Brugeravatar
Hymme
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 2. november 2010 15:37
Scootere: Busetto ECC 800

Re: Busetto ECC800 elektrisk scooter hos Harald Nyborg

Ulæst indlæg af Hymme »

Tak for det :)

Jeg har talt med en fra HN her i formiddag og forklaret ham at den kørte som en 30 model. Jeg sagde også at jeg havde skilt stikket ad så den nu kører 45-50 km/t.
Hans svar var: "Okay nu har du jo selv fundet ud af det, for ellers måtte jeg be dig komme ind med den, men det er det samme vi gør"

Der er åbenbart ingen forskel på 30 og 45 modellen bortset fra begrænser stikket. På den medfølgende typegodkendelses attest kunne jeg også se at der bare var sat kryds med kuglepen, hvor man skulle vælge om den skulle registreres som lille eller stor knallert.

Det er præcis den lader som du viser på foto som følger med til den. Det der står på laderen giver ingen mening, men på det medfølgende papir står der "Nominal charge current = 3 amp"

Jeg opretter den med fotos så snart jeg lige får tid..
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: Busetto ECC800 elektrisk scooter hos Harald Nyborg

Ulæst indlæg af resderra »

kina skrev:Det er alt sammen rigtigt og godt, godt for miljø og en god tankegang.
(har selv en el-cykel)
Men så længe prisen på et nyt batteri eller et ekstra koster lige så meget som min Scooter så
mener jeg ikke har har mulighed for at blive populært hos de brede masser.
Der skal enten noget tilskud til eller vi skal se bort fra den skæve ide om pris og efterspørgsel.
Nej det er ikke bedre for miljøet hvis man har almindelige strøm, da største delen af strøm bliver lavet med kul + batteriet er nok heller ikke så frisk.Og desuden kommer 40-60 % affald til u-lande hvor det bare bliver smidt et sted. Men jeg tror det billigere at køre med strøm ikke ?
Besvar