Busetto ECC800 elektrisk scooter hos Harald Nyborg

Her kan vi skrive om nye modeller med elektrisk motor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Busetto ECC800 elektrisk scooter hos Harald Nyborg

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Harald Nyborg er begyndt at sælge elektrisk scootere.
De hedder Busetto ECC800 og fås både som 30 og 45 km/t. 30 km/t versionen kører dog formodentligt 25 km/t.
Modellen kaldes vist også Lynx 388-2 og ZQTD-388-2.

Jeg har været ude i Harald Nyborg i Glostrup og fik lov og tage nogle billeder.

Billede
Billede
Billede
Billede
Der står ABAT på motoren og desuden står 48V800W.
Billede
Dobbelt støddæmper med justerbar forspænding.
Billede
Billede
Billede
Der står Wuxing på gashåndtaget.
Billede
Tændingslås.
Billede
Stik til opladning.
Billede
Stikket ser ud til at være et XLR3 stik som også bruges til mikrofoner.
Billede
Der står Cixi Konced Motorcycle Co., Ltd. et sted derinde.
Billede
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Busetto ECC800 elektrisk scooter hos Harald Nyborg

Ulæst indlæg af Jps »

Den ser jo fin ud på billederne, men 2 ting afholder mig fra elscootere, nemlig det lave antal km på en opladning, og så batteriprisen, når der skal et nyt i.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Busetto ECC800 elektrisk scooter hos Harald Nyborg

Ulæst indlæg af Jps »

Har været ude og prøvekøre modellen idag på en 10 km lang strækning. Ret sjovt, synes jeg idet den jo ikke siger ret meget andet end når man accelerere fra 0. Folk's reaktioner er også sjove, såsom "den siger jo ikke noget og hvor er motoren henne" :D. Men rækkevidden trækker gevaldigt ned, desværre.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Busetto ECC800 elektrisk scooter hos Harald Nyborg

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Fedt. Fik du bar lov af butikken til at prøve køre en ? Eller kender du en som har købt en ?
Det rigtig nok det med rækkevidden kan trække gevaldigt ned men på nogen områder virker det som den perfekte løsning. Jeg tænker til og fra arbejde, skole og som post scooter og mad udlevering og folk det måske har en bil til lange ture og har en elektrisk scooter til kortere ture.

Glæder mig til at se der er nogen flere som køre på elektriske scootere.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Busetto ECC800 elektrisk scooter hos Harald Nyborg

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Fedt. Fik du bar lov af butikken til at prøve køre en ? Eller kender du en som har købt en ?
Det rigtig nok det med rækkevidden kan trække gevaldigt ned men på nogen områder virker det som den perfekte løsning. Jeg tænker til og fra arbejde, skole og som post scooter og mad udlevering og folk det måske har en bil til lange ture og har en elektrisk scooter til kortere ture.

Glæder mig til at se der er nogen flere som køre på elektriske scootere.
Jeg skulle bare vise legitimation, og lægge det det som garanti for jeg kom tilbage :). Og fik 15 min. til at afprøve den. Og så kørte jeg ellers derudaf :). Begge bremsere er faktisk gode til farten. Det var hos HN Nyk.F. hvis andre vil prøve.

Mit behov kræver en lidt længere rækkevide som f.eks. 100 km, da turen til og fra mine forældre er på 60km ialt. Men en positiv oplevelse, var det da. Jeg havde lige plads til mine støvler (str. 48 :) ) på fodpladen. Og en vigtig ting er at man skal vænne sig til at bruge hornet lidt oftere på Busetto end på min benzindrevne knallerter, da cyklister,fodgængere og biler ikke kan høre den. :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Busetto ECC800 elektrisk scooter hos Harald Nyborg

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis turen til dine forældre er 30 km per vej så kunne du jo lade op hos dem.
Men syns det er fint at folk kan prøve den før de køber.
Fik du prøvet begge horn ? Der er et horn på både højre og venstre side... først troede jeg at de gav forskellig lydstyrke men i el diagrammet ser det ud til at de gør præcist det samme.

Det godt at høre det var en god oplevelse.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Busetto ECC800 elektrisk scooter hos Harald Nyborg

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Forresten lod du mærke til hvor hurtigt den kunne køre på speedometeret ? Var det en 30 eller 45 km/t du prøvede ?
Det er vist noget med at de nye 30 km/t som sælges/importeres vistnok er 25 km/t fra nu af men er ikke helt sikker.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Busetto ECC800 elektrisk scooter hos Harald Nyborg

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Hvis turen til dine forældre er 30 km per vej så kunne du jo lade op hos dem.
Men syns det er fint at folk kan prøve den før de køber.
Fik du prøvet begge horn ? Der er et horn på både højre og venstre side... først troede jeg at de gav forskellig lydstyrke men i el diagrammet ser det ud til at de gør præcist det samme.

Det godt at høre det var en god oplevelse.
Ang. opladning hos mine forældre, så ja det kunne jeg jo :). Fik ikke afprøvet hornene. Jeg var mere interesseret i køreegenskaberne og bremseeffekten når man kørte "fuld skrue" og skulle bremse ned :). Ja, det var en god og lidt sjov oplevelse, må jeg sige :).
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Busetto ECC800 elektrisk scooter hos Harald Nyborg

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Forresten lod du mærke til hvor hurtigt den kunne køre på speedometeret ? Var det en 30 eller 45 km/t du prøvede ?
Det er vist noget med at de nye 30 km/t som sælges/importeres vistnok er 25 km/t fra nu af men er ikke helt sikker.

Speedometeret viste mellem 45-50 km/t og det var en 30'er, da jeg ikke har kort til at køre på 45'er eller andre 2-4 hjulede køretøjer. Den reelle hastighed, har været omkring de 35 km/t vil jeg tro.
Besvar