Bilist som ikke holdt tilbage og en PGO med nøgler

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Bilist som ikke holdt tilbage og en PGO med nøgler

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så fik jeg endnu engang bevis på at standardhornet på min scooter ikke kan bruges til bilister.
Jeg kommer kørende på det lige stykke ved et T-kryds og en bilist som skal holde tilbage kører ud og drejer samme retning som jeg kører så den kommer op på siden af mig.
Holder hornet i bund men det sker der da absolut ingen ting ved, kunne lige så godt havde ladet være.
Sparker på døren og så stopper han og ruller ned og bla bla bla.

Han sagde vist noget med han ikke så mig og om der skete noget og jeg jeg sagde vel noget med om han var blind også sagde han at han ville holde ind til siden og kørte så til højre hvor der er et andet T-kryds lige efter.

Nå men jeg har egentligt ikke noget yderligere at sige så jeg kører lige frem og skal ind og tanke benzin og han følger så efter mig og kommer ud og siger noget og jeg siger noget med at så skal han nok ikke køre bil hvis ikke han kan se.

Nå men han brugte da ikke håndholdt mobiltelefon så han burde vel næsten indstilles til en form for præmie og så var han undskyldende hvilket må siges at være en sjældenhed blandt bilister.



Var inde at handle i rema 1000 og da jeg kom ud så jeg en PGO med kædelås om baghjulet men nøglerne sad i sædelåsen så var inde at spørge om de havde en ansat med en PGO og det havde de for nøglerne var væk da jeg kørte forbi igen. Kunne ellers lige havde fået mig en PGO men det jo 2 takt så den slap.

Så også en Velocifero på en trailer på parkeringspladsen.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Bilist som ikke holdt tilbage og en PGO med nøgler

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 29. oktober 2017 18:48 Så fik jeg endnu engang bevis på at standardhornet på min scooter ikke kan bruges til bilister.
Jeg kommer kørende på det lige stykke ved et T-kryds og en bilist som skal holde tilbage kører ud og drejer samme retning som jeg kører så den kommer op på siden af mig.
Holder hornet i bund men det sker der da absolut ingen ting ved, kunne lige så godt havde ladet være.
Sparker på døren og så stopper han og ruller ned og bla bla bla.

Han sagde vist noget med han ikke så mig og om der skete noget og jeg jeg sagde vel noget med om han var blind også sagde han at han ville holde ind til siden og kørte så til højre hvor der er et andet T-kryds lige efter.

Nå men jeg har egentligt ikke noget yderligere at sige så jeg kører lige frem og skal ind og tanke benzin og han følger så efter mig og kommer ud og siger noget og jeg siger noget med at så skal han nok ikke køre bil hvis ikke han kan se.

Nå men han brugte da ikke håndholdt mobiltelefon så han burde vel næsten indstilles til en form for præmie og så var han undskyldende hvilket må siges at være en sjældenhed blandt bilister.



Var inde at handle i rema 1000 og da jeg kom ud så jeg en PGO med kædelås om baghjulet men nøglerne sad i sædelåsen så var inde at spørge om de havde en ansat med en PGO og det havde de for nøglerne var væk da jeg kørte forbi igen. Kunne ellers lige havde fået mig en PGO men det jo 2 takt så den slap.

Så også en Velocifero på en trailer på parkeringspladsen.
Få dog monteret et bilhorn på din Kymco :) Købte mit i Biltema. Det er så et twinhorn, men der er kun plads til et i Kymco'en.
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Bilist som ikke holdt tilbage og en PGO med nøgler

Ulæst indlæg af TOCA »

Havde en Suzuki K50, for mange år siden, den havde fået monteret et 2 tonet kompressor horn, se DET var noget der virkede :lol:
Måtte skifte batteriet til dobbelt størrelse, og alligevel var der nul lys, de første 5 min. efter et godt dyt, men kun de døve hoppede ikke, når jeg trykkede på knappen :twisted:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Bilist som ikke holdt tilbage og en PGO med nøgler

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvad gør det at der er to toner frem for en?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Bilist som ikke holdt tilbage og en PGO med nøgler

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 31. oktober 2017 19:05 Hvad gør det at der er to toner frem for en?
Dobbelt så høj lyd, vel :D Da jeg havde twinhorn på en af mine Big's, var lyden ihvertfald høj. Den er knap så høj med et horn monteret.
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 348
Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
Scootere: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Re: Bilist som ikke holdt tilbage og en PGO med nøgler

Ulæst indlæg af Supercharger »

Har et sådan sæt. men er lidt for stort til Adly'en ;)
Vedhæftede filer
ah3lg-comp2.jpg
ah3lg-comp2.jpg (122.16 KiB) Vist 7434 gange
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Bilist som ikke holdt tilbage og en PGO med nøgler

Ulæst indlæg af TOCA »

scootergrisen skrev: 31. oktober 2017 19:05 Hvad gør det at der er to toner frem for en?
Den hyler med to frekvenser, så lyden er mere gennemtrængende, uanset hvilken type "høreværn" du bruger 8-)
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Bilist som ikke holdt tilbage og en PGO med nøgler

Ulæst indlæg af TOCA »

supercharger skrev: 3. november 2017 16:05 Har et sådan sæt. men er lidt for stort til Adly'en ;)
Du må have en større bagagebox bag på :lol:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Bilist som ikke holdt tilbage og en PGO med nøgler

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så blev jeg lige beskyldt for at stjæle i rema 1000 i samme butik hvor jeg for 14 dage siden var så venlig at informere de ansatte om at der stod en PGO udenfor med nøglerne i.
Det er takken for at være venlig.

Jeg handler i en stofpose fordi naturen ikke har brug for flere plastikposer.

Lod godt mærke til at jeg blev forfulgt i butikken fordi der kom lidt for tit en fløjtende ansat forbi hvor jeg var.
Og når jeg gik væk så skulle de sjovt nok lige hen i nærheden af mig igen og rette på nogen varer.
Så da jeg gik hen for at lægge varerne op på rullebåndet så står han lige der bag ved og lader som om han rettet på nogen varer og jeg bemærker han skal til at gå forbi mens jeg holder stofposen i én hånd også kan jeg kigge på hans ansigt mens han tydeligt glor bagud ned i min stofpose.

Så jeg siger noget i stil om han vil kigge i den men han prøver at spiller cool og prøver at lade som om han ikke lige så stået og gloet ned i stofposen og fulgt efter mig det sidste stykke tid.

Nå men jeg lægger stofposen op på rullebåndet så den ansatte ved kassen kan glo i den hvis de vil.

Må sige jeg egentligt bare havde lyst til at gå og ikke købe noget overhovedet, men jeg betaler og tjekker bonen for at se om det er dem der har stjålet fra mig ved at tage højere priser end hvad de skriver men det havde de ikke. Kunne ellers lige havde passet.

Jeg hælder alle mine ting ud fra posen (vanter osv.) så posen er helt tom så kan de jo rigtig kigge på overvågningsvideoen og se alt det som jeg ikke stjal.
Også gik jeg hen til en anden ansat og tilbød at de kunne kigge i min stofpose hvis de ville og det ikke var rart at blive beskyldt for at stjæle når jeg ikke har gjort det men han sagde ligesom bare at han ikke kendte situationen.

Nå men jeg fik da ligesom sagt det til tre ansatte og mens andre kunder hørte på det så kunne man da håbe på det er lige flovt for dem.
Fint nok hvis i ikke vil have at kunder handler ind med stofposer men så bare skriv det på et skilt ved indgangen eller sig det så finder mig og min stofpose et andet sted at handle.

Minder mig om de har slags videoer.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Bilist som ikke holdt tilbage og en PGO med nøgler

Ulæst indlæg af Jps »

En ting mangler i den historie. Og der er: Blev du verbalt beskyldt, for at stjæle?? Og så ville jeg bede dem om, at kontakte Politiet hvis de havde mistanke om, at man stjal.

Og ikke mindst, så havde jeg konfronteret vedkommende, der fulgte efter for at se om man stjal. Jeg havde nok sagt: Kan du finde en anden at genere, eller beskylder du mig for, at ville stjæle.
Besvar