Ørslev skolebus med mobiltelefon og bonus politianmeldelse

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Ørslev skolebus med mobiltelefon og bonus politianmeldelse

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så blev jeg anmeldt til politiet. :party:
politi.jpg
politi.jpg (32.28 KiB) Vist 5341 gange
orslevskolebus.jpg
orslevskolebus.jpg (33.29 KiB) Vist 5342 gange
Så i går (27. september 2017 klokken 13:45) en skolebus fra Ørslev hvor den kvindelige chauffør sad og brugte sin håndholdte mobiltelefon i det hun kørte frem til hajtænderne ved en T-kryds hvor hun skulle stoppe og jeg kørte af den vej hvor hvor man ikke skal stoppe.
Hun formåede da også at stoppe inden hajtænderne :clap: men nu bød lejligheden så jo lige for at stoppe foran skolebussen og se om jeg kunne overbevise en bilist (ja hvor naiv kan man være) om at det da nok er en dårlig ide at bruge håndholdt mobiltelefon særlig når som arbejde står for at køre andres børn rundt.

Nå men det var hun da på ingen måde interesseret i at blive informeret om og hun gjorde opmærksom på sin uskyld ved at sige at hun ikke har talt i håndholdt mobiltelefon og hun da ikke havde nogen telefon i hånden. Sjovt som bilister altid skal bringe det op om der blev talt i den eller ej.

Hun er mere interesseret i at komme videre og siger jeg skal flytte scooteren osv. i stedet for at lytte til hvad jeg har at sige men hun fik da chancen.

Nå men hun var ikke til at tale med så jeg fik tilfældigvis en spasme i armen i det min hånd passerede skolebussen og havde det ikke været fordi min nøgle på netop dette tidspunkt var i en fremstående position i forhold til døren ja så var der helt sikkert ikke kommet en ridse i skolebussen. :yikes:

Jeg flygtede fra gerningsstedet men så snart jeg var fremme ved scooteren (2-3 meter væk) for at skrive registreringsnummeret ned så var der på forunderligvis fremtryllet et styks håndholdt mobiltelefon mellem hænderne på chaufføren som var det magi.

Hun optag vel så en video med mig. Kan være hun uploader den et sted så kan jeg linke til den.

Jeg sagde jeg synes hun skulle melde mig for så kunne jeg melde hende.

Jeg kørte videre og hun formåede at overhale mig kort efter uden at dræbe mig. :thumbup:
Det skulle ikke undre mig hvis hun under hele kørslen fra T-krydset til at hun overhalede har holdt mobiltelefonen i hænderne.

Ringede dagen efter til selskabet og spurgte om de var interesseret i at vide hvis deres chauffører af skolebusser bruger håndholdt mobiltelefon under kørslen men det var han ikke interesseret i og ligesom den kvindelige chauffør gjorde han også opmærksom på hendes uskyld ved at fortælle at hun ikke brugte håndholdt mobiltelefon og at de bruger headset i busserne. Jeg fortæller igen at hun brugte håndholdt mobiltelefon men han er åbenbart ikke interesseret i at kende sandheden og fortæller gentagne gange at jeg er blevet anmeldt til politiet og han afbryder forbindelsen uden at ville tage imod nogen form for anmeldelse af chaufføren.

Så Ørslev har det åbenbart helt fint med at deres ansatte bruger håndholdt mobiltelefon under kørslen når deres arbejde består i at passe på børn.
Kunne være man skulle ringe til skolerne i stedet for at fortælle det når hverken chauffør eller selskab er interesseret i at gøre noget ved det.

Hun havde rigtig nok et "headset" ved det ene øre men hvis hun brugte samtidig en mobiltelefon med hænderne.
Den hun brugte til at optage videoen med.
Det må være svært at vise en video man har optaget med sin mobiltelefon mens man kører skolebus også samtidig sige at man er uskyldig og ikke brugt håndholdt mobiltelefon under kørslen.

Info om skolebussen:
Registreringsnummer: AZ 97 075
Står "Ørslev" og "57" på.
Ligesom på billedet med skoleskilt foran og bagpå.

Chaufføren/bilisten:
Kvinde
Omkring 40 år
Spinkel

Telefonen var formodentligt en iPhone. Der var sådan et flapetui omkring.

Mener jeg flere gange har set chauffører af de skolebusser sidde med deres mobiltelefon i hånden under kørslen så det vil jeg da prøve at holde endnu mere øje med og kontakte skolerne næste gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Ørslev skolebus med mobiltelefon og bonus politianmeldelse

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så i dag endnu en Ørslevbus med mobtiltelefonsholdende chauffør bag rettet under kørslen.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Ørslev skolebus med mobiltelefon og bonus politianmeldelse

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 20. november 2017 16:05 Så i dag endnu en Ørslevbus med mobtiltelefonsholdende chauffør bag rettet under kørslen.
Hvordan er det gået med Anmeldelsen mod dig??
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Ørslev skolebus med mobiltelefon og bonus politianmeldelse

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har ikke hørt fra politiet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Ørslev skolebus med mobiltelefon og bonus politianmeldelse

Ulæst indlæg af scootergrisen »

At tage hensyn til fodgængere mens de bakker skolebusser kan de heller ikke finde ud af hos Ørslev.
Jeg kom gående på et stykke fortorv som også fungere som indkørsel til nogen bygninger også kommer der en Ørslev skolebus i samme udgave som hende med mobiltelefonen og bakker ind mens jeg går kommer gående.
Chaufføren havde åbenbart ikke tid til at vente på at jeg kunne gå sikkert forbi. Det er åbenbart meningen de bare skal springe for livet hvis de er ved at blive kørt ned.
Jeg så heldigvis det var en Ørslev skolebus inden chaufføren begyndte at bakke så var forbedret på dårlig kørsel.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Ørslev skolebus med mobiltelefon og bonus politianmeldelse

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Blev i dag overhalet af en Ørslev-skolebus samtidig med at der kommer en pige cyklende modsatte vej på en vej der ikke er specielt bred.
Der var åbenbart ikke tid at venter på at lave en sikker overhaling der ikke var til fare for andre.
"Sjovt" at man vælger at køre i skolebus også ikke tager hensyn til skolebørn der cykler eller hvad hun var.
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 348
Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
Scootere: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Re: Ørslev skolebus med mobiltelefon og bonus politianmeldelse

Ulæst indlæg af Supercharger »

Profit taler. Desværre.
Hensyn til andre koster tid og penge.
Besvar