Bilist som er ligeglad

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Bilist som er ligeglad

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har sjældent haft held med at forklare en bilist noget i trafikken og i dag var ingen undtagelse.

Jeg kommer kørende på scooter og skal dreje i et stenlagt T-kryds som er lavet lidt specielt/dårligt og det er svært nok at komme sikkert over selv når der ikke er meget trafik.
Der er så en kvinde i en bil der kører lidt frem og tilbage på cykelstien hvor jeg skal køre over (der er et kort stykke cykelsti) og jeg ved ikke om hun har tænkt sig at køre ud eller hvad hun har gang i.

Nå men jeg kommer over og standser så ved siden af bilen hvor hun er ved er gøre klar til at komme ud i modsatte side og selvom hun kigger flere gange virker det ikke til hun vil tale med mig, selvom jeg dog heller ikke spørger. Vinduet er oppe så synes ikke det giver så meget mening at sige noget får hun kan høre det alligevel.

Hun stiger ud og går om bag bilen hvor jeg køre lidt frem så jeg kan snakke med hende og spørger om hun ved hvad de to skilte betyder (standsning og parkering forbudt) og efter lidt snak hvor hun fortælle at hun bare lige skal ind i en butik (5 meter væk) så siger hun noget i stil med at det er hun da lige glad med og jeg kan da bare køre uden om, også prøver jeg at forklare hende at der er en cykelsti der hvor hun holder hvor det er meningen at jeg skulle køre.

Og så prøver jeg at forklare hende at jeg tålmodigt har ventet på at forklare hende det og at jeg snakker til hende på en stille og rolig måde.

Synes godt nok det er stejlt op af bakke at prøve og forklare bilister noget.
Der holdt desuden to andre biler på det samme meget korte stykke cykelsti også holdt hun sidst helt ude 0 meter fra den anden vej. Der er vist noget med man skal holde nogen meters afstand ved et T-kryds.

Synes godt nok det er mærkeligt at man ikke kan sige noget som helst til en bilist.
Brugeravatar
ThomasT
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 343
Tilmeldt: 1. oktober 2016 00:52
Scootere: VGA Firefox
Kontakt:

Re: Bilist som er ligeglad

Ulæst indlæg af ThomasT »

Sådan en oplevelse havde jeg ved banken. Jeg stod i kø ved høvleautomaten og så var der en dame der begyndte at tale højlydt i mobil med en barnevogn. Jeg skældte hende så ud hvorefter hun skulede ondt til mig.

Jeg slap af sted med pengene skal det lige siges.

I bil. Nul buler. Elite bilist. Du kender det sikkert fra dig selv.

Mvh.
Brugeravatar
ThomasT
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 343
Tilmeldt: 1. oktober 2016 00:52
Scootere: VGA Firefox
Kontakt:

Re: Bilist som er ligeglad

Ulæst indlæg af ThomasT »

Lidt fnis:

Jeg så sådan her ud da jeg gjorde det ;-)
Mvh.
Besvar