Forfulgt af bilist (US 49 470)

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Forfulgt af bilist (US 49 470)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Blev lige forfulgte/chikaneret/truet/overfaldet af to tosser i en sort Ford Mondeo stationcar med registeringsnummer US 49 470 ved Rønnede.
Umiddelbart aner jeg ikke hvem de er men et bud kunne være at det er en bilist der har snakket i telefon i trafikken hvor jeg så har bedt vedkommende om at lægge telefonen fra sig.

Nå men jeg blev overhalet af 3 bilister i træt hvor den midterste kørte slingrende, så han har åbenbart genkendte min scooter.
Under et sekund før han svinger til højre blinker han men i stedet for at køre til højre laver han en farlig halv-vending som om han skal den anden vej og holder meget tæt på mig da jeg køre forbi, jeg kan jo ikke vide om han har tænkt sig at holde tilbage, så jeg ryster på hovedet og giver ham en fuckfinger.

Nå men han skulle ikke den anden vej han skulle bare bag mig igen så han kunne kørende truende bag ved mig (kan se det i sidespejlet) så han er tæt ved at køre ind i mig.
Så stopper jeg skriver nummerpladen ned og de køre væk indtil jeg ikke kan se dem.

Men de har åbenbart ikke fået nok for de er drejet ind på en sidevej og venter nu på jeg kommer kørende også køre de ud og overhaler mig igen og kaster en 1,5 plastikflaske i hovedet på mig og råber "bøsse svin" eller noget i den stil.

Så skulle man måske tro de snart havde fået nok, men nej.

Jeg køre ind på en tankstation hvor der er kamera så det i det mindste bliver optaget hvis jeg bliver overhalet yderligere.
Jeg låner telefonen for at ringe til politiet og først kommer den ene af dem ind og truer mig i butikken også på et senere tidspunkt står de begge to der.

De snakker om, om jeg ikke skulle spille politimand i dag, så ud fra det går jeg ud fra det er en bilist der har snakket i telefon i trafikken som jeg har bedt og at lægge den fra sig siden de siger det.
Før politiet kommet kørende kommer de flere gange tilbage til tankstationen, de køre væk også nogle minutter senere kommer de igen.

Politiet kommer så 3-4 minutter efter de sidste var der så de får ikke fat i dem og desværre gider de ikke gøre noget fordi der ikke er nogen som har set det eller hvad det nu var de sagde.

Så endnu en god grund til at køre med kamera desværre og endnu et eksempel på hvor aggressive bilister kan bliver når man beder dem om noget så simpelt som at lægge telefonen fra i trafikken.

Også får vi desværre det her samfund hvor folk bare gør hvad det passer dem og politiet ikke gør noget ved det med mindre man har en filmhold med til at dokumentere hele forløbet. Og hvor man bare kan køre folk ned mens man snakker i telefon fordi det er ord mod ord og ingen kan bevise noget og dermed kan de slippe for straf.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Forfulgt af bilist (US 49 470)

Ulæst indlæg af Jps »

Lad dog for pokker fjolset tale i telefon. Det bliver jo ris til egen røv, en skønne dag. Og du kunne nemt være blevet stukket ned, da de "fangede" dig på tankstationen.

Jeg gider ikke den slags ballade hernede, fordi jeg ved hvad det kan ende med.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Forfulgt af bilist (US 49 470)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg syntes der er for meget med det i samfundet hvor folk bare kigger den anden vej og siger det må politiet tage sig af.
Så er det jo at nogle "folk" bare gør hvad det passer dem og fordi der er ingen der giver dem modstand.

Hvis der var en flugtbilist der kørte mig ned og alle andre bare lod som ingenting fordi de ikke ville involveres så ville jeg da godt nok blive noget mobset.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Forfulgt af bilist (US 49 470)

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Jeg syntes der er for meget med det i samfundet hvor folk bare kigger den anden vej og siger det må politiet tage sig af.
Så er det jo at nogle "folk" bare gør hvad det passer dem og fordi der er ingen der giver dem modstand.

Hvis der var en flugtbilist der kørte mig ned og alle andre bare lod som ingenting fordi de ikke ville involveres så ville jeg da godt nok blive noget mobset.
Det er jo så noget helt andet med en flugtbilist. Han/hun skal da fanges. Men at blande sig i folks mobilsnak under kørsel, gør jeg ihvertfald ikke. Det er selvfølgelig ulovligt, med håndholdt mobil, og burde give 3 klip. Men det giver vist stadig, kun en bøde?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Forfulgt af bilist (US 49 470)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja det giver vist kun bøde så vidt jeg kan huske at have set de politi udsendelser der er i TV.
I forhold til at man på knallert kan få konfiskeret køretøjet bare man 2 gange bliver stopper på en knallert der kan køre for hurtigt det syntes jeg ikke hænger særlig godt sammen med at en bilist bare kan blive ved og ved og ved med at snakke i telefon og det eneste der sker er en bøde, og hvis man har penge nok er det jo ikke noget problem.
Så sådan som reglerne er i dag der syntes jeg ikke det virker fordi der er så mange der gør det.
Det bare ærgerligt at der skal større bøder og straf til før folk holder op men det er nok det der skal til.
Hvis nu bøden var afhængig af indkomsten eller de fik et klip i kørekortet eller taget køretøjet så ville det nok hjælpe.
Ligesom hvis du ser politijagt i TV så er bilister mere bekymret for om de nu får et klip fordi de kørte for hurtigt, og når de så får af vide at de kun får en bøde så bliver de jo helt glade.

Også at man mister både kørekort til lille knallert og køretøjet anden gang man bliver stoppet på en knallert der kan køre hurtigt det syntes jeg hænger dårligt sammen med bilistens straf for brug af mobiltelefon.
Besvar