Buschauffør på mobiltelefon

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Buschauffør på mobiltelefon

Ulæst indlæg af scootergrisen »

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!! :evil: Så lad dog være med at snak i mobiltelefon når du køre i trafikken.

Kommer kørende op til et T-kryds også er der en stor bus der er ved at dreje i min retning og fylder rigtig godt i højre side af vejen og ja buschaufføren snakker selvfølgelig i mobiltelefon for hvad skulle man dog ellers bruge tiden på når man er ved at dreje et tons tungt køretøj 90 grader i trafikken.

Jeg kan ikke rigtig komme videre på min vej eftersom der holder en stor bus i vejen og eftersom jeg er ved at være godt og grundig træt af bilister og andre skod trafikkanter der syntes deres telefonsamtale er vigtigere end at følge med i trafikken så stopper og læner scooteren op af bussen og får mig en lille "snak" med idioten bag rettet der selvfølgelig stadig har gang i mobiltelefonen da jeg kommer hen til vinduet. De er åbenbart meget svære at lægge fra sig sådan nogle mobiltelefoner.

Samtalen består mest i at jeg råber af ham og ham nægter alt og og giver mig skyldes for alt og at jeg køre på den forkerte side af vejen... Kigger ned langs siden af bussen og min scooter er en halv meter fra højre vejkant og jeg kan ikke se midten af vejen fordi der er bussen oven på så hvordan kan jeg være på den forkerte side af vejen eller midt på vejen. Hvis jeg var midt på vejen ville jeg være under bussen men han bliver ved med at sige at jeg er på den forkerte side side af vejen og midt på vejen.

Kan måske være det er første gang idioten kigger i et spejl og dermed er blevet forvirret.

Jeg spørger om det var en vigtig samtale han havde gang i men han mener ikke det kommer mig ved.
Det kommer da mig ved når du køre i trafikken.

Han nægter ALT og vil ikke oplyse en skid og han vil ikke melde sig selv til politiet eller sin arbejdsgiver og bliver ved med at give mig skylden for alt, han vil overhovedet ikke indrømme at han skulle havde gjort noget forkert og bliver ved med at give mig skylden for alt.

På et tidspunkt lukker idioten vinduet og lader som om han ringer og lidt efter påstår han at havde ringet til politiet men at de ikke ville komme men det tror jeg ikke en skid på fordi det var en meget kort "samtale" og når man ringer 114 skal man indtaste postnummer og der er nok noget vente tid så det tror jeg ikke på han har gjort så det var nok løgn. Det kan være han bare har afsluttet den samtalen han havde gang i.

Også begynder han og sige at jeg jo nok kunne komme til at betale for de ridser der er på bussen.
Ja det skulle vi da nødig have at der kommer ridser på bussen når ham køre folk ihjel fordi han har travlt med mobiltelefonen og ikke kan kende forskel på højre og venstre. :evil:
Brugeravatar
Overdrive
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 10. september 2014 13:49

Re: Buschauffør på mobiltelefon

Ulæst indlæg af Overdrive »

Det ser man faktisk ret tit, utroligt der ikke sker flere ulykker af den årsag.

Fodgængere fumler også rundt med de apparater og har 95% af koncentrationen på telefonen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Buschauffør på mobiltelefon

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der sker sikker mange ulykker med mobilos men de kan jo bare lægge den fra sig når "ulykken" sker og sige de ikke har brugt telefonen også hvis en person siger noget andet så siger politiet bare at det er ord mod ord.

Også skal vi jo have det her overvågningssamfund hvis det eneste folk tror på at videooptagelser.

Jeg syntes ikke fodgængere er slemme det er jo næsten kun dem selv det kan gå ud over, men jeg har da set nogle video med unge piger der bruger mobiltelefon og er ved at dø i trafikken fordi de nærmest tror ser ud til at tro at hvis bare de kigger på mobilos så sker der ikke noget.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Buschauffør på mobiltelefon

Ulæst indlæg af Jps »

Hvorfor dælen ringede du ikke til Politiet, det havde jeg gjort. Du kunne evt. ha' sagt, at idioten ramte dig under svingningen, mens han snakkede i mobiltelefon. Så plejer de at komme rimelig hurtigt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Buschauffør på mobiltelefon

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg havde ikke en telefon og han ville ikke give mig hans. Det var vist det først jeg råbte til ham at han skulle give mig den telefon.
Men hvis jeg havde gået ind til siden og ringet så var han jo bare kørt væk og politiet ville jo så ikke komme når han ikke er der men heller ikke sikkert de vil komme hvis han var der.
Heller ikke sikkert de kommer selvom man er blev kørt ned de er ikke meget bedre at snakke med.
Også ville de sikkert bare sige at jeg skulle anmelde det på en station også kunne jeg sige han havde snakket i telefon og han kunne sige det modsatte og påstår at jeg kørte i modsatte side af vejen. Også kunne politiet sige ord mod ord og ikke gøre en skid ved det.

Nu ramte han mig ikke og jeg havde ikke så meget imod at han fyldte godt på vejen hvis det bare var det, men mere det med at han så snakker i telefon og det måske er derfor han fyldte så meget og det er et lidt farligt T-kryds fordi til den ene side drejer vejen hurtigt så man kan ikke se dem der kommer derfør før de er tæt på også nægter han bare alt og begynder at give mig skylden når han bliver gjort opmærksom på det, hader sådan noget.

Jeg har også oplevet tidligere i samme kryds når der kommer en bus at den er godt over i modsatte side og jeg ville havde fået sidespejl og bus i hovedet hvis ikke jeg ændre retning selvom det er bussen der skulle holde tilbage.

Ved ikke om det har været samme chauffør.

Det er som om de holder ved hajtænderne kigger til højre og venstre, ser en scooter også køre frem selvom bussen svinger halv ind på modsatte vejbane også syntes de at scooteren kan jo bare køre helt ud i kanten af vejen eller den er så lille den kan da bare lige holde tilbage for min store bus.
Brugeravatar
Overdrive
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 10. september 2014 13:49

Re: Buschauffør på mobiltelefon

Ulæst indlæg af Overdrive »

Sjovt når jeg tænker over det. Så kan jeg ikke huske en eneste gang hvor en Scooter, Motorcykel eller Knallert fører snakkede i mobiltelefon.

Gør nogen af jer det, helt ærligt?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Buschauffør på mobiltelefon

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har da brugt den til at se hvad klokke er eller noget SMS men det jo ikke til at bruge den til at snakke i med mindre man har et headset på.
Jeg fortrækker at have min musikafspiller med og øreprophovedtelefoner, de dæmper lyden godt og jeg bruger dem både med og uden musik.
Jeg kunne godt bruge min nye telefon med touch screen men den er for klodset og man skal kigge på skærmen hver gang man skal trykke på noget.
Musikafspillen kan jeg skifte sang bare ved at tage hånden ned i lommen uden at kigge væk fra vejen.

Der er sikkert en del på 2 hjul der bruger telefon men det jo så nok bare med heatset. Hvis man prøver og køre på 2 hjul og bruge den ene hånd til telefonen så finder man sikkert hurtigt ud af at det ikke er særlig smart og holder man vel ind til siden. Men hvis nu man høre den ringe i lommen og man ikke har heatset så er det jo heller ikke så let lige og tage den, hvis man har vanter og hjelm på. Så vil man nok hellere holde ind til siden når man hører den ringe og tage vanten af og tage telefonen.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Buschauffør på mobiltelefon

Ulæst indlæg af Jps »

Overdrive skrev:Sjovt når jeg tænker over det. Så kan jeg ikke huske en eneste gang hvor en Scooter, Motorcykel eller Knallert fører snakkede i mobiltelefon.

Gør nogen af jer det, helt ærligt?
Hvis man har bluetooth, kan man jo godt bruge mobilen under kørsel på knallert/scooter/mc.
Når man altså stadig har blikket rettet mod vejen. Jeg har ikke bluetooth, så jeg bruger kun mobilen når jeg er stået af scooteren.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Buschauffør på mobiltelefon

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Jeg havde ikke en telefon og han ville ikke give mig hans. Det var vist det først jeg råbte til ham at han skulle give mig den telefon.
Men hvis jeg havde gået ind til siden og ringet så var han jo bare kørt væk og politiet ville jo så ikke komme når han ikke er der men heller ikke sikkert de vil komme hvis han var der.
Heller ikke sikkert de kommer selvom man er blev kørt ned de er ikke meget bedre at snakke med.
Også ville de sikkert bare sige at jeg skulle anmelde det på en station også kunne jeg sige han havde snakket i telefon og han kunne sige det modsatte og påstår at jeg kørte i modsatte side af vejen. Også kunne politiet sige ord mod ord og ikke gøre en skid ved det.

Nu ramte han mig ikke og jeg havde ikke så meget imod at han fyldte godt på vejen hvis det bare var det, men mere det med at han så snakker i telefon og det måske er derfor han fyldte så meget og det er et lidt farligt T-kryds fordi til den ene side drejer vejen hurtigt så man kan ikke se dem der kommer derfør før de er tæt på også nægter han bare alt og begynder at give mig skylden når han bliver gjort opmærksom på det, hader sådan noget.

Jeg har også oplevet tidligere i samme kryds når der kommer en bus at den er godt over i modsatte side og jeg ville havde fået sidespejl og bus i hovedet hvis ikke jeg ændre retning selvom det er bussen der skulle holde tilbage.

Ved ikke om det har været samme chauffør.

Det er som om de holder ved hajtænderne kigger til højre og venstre, ser en scooter også køre frem selvom bussen svinger halv ind på modsatte vejbane også syntes de at scooteren kan jo bare køre helt ud i kanten af vejen eller den er så lille den kan da bare lige holde tilbage for min store bus.
Nu har jeg så heldigvis ikke de samme problemer med busser hernede ang nærkontakt på LOL-Land, men har da set nogle der snakker i telefon under kørslen og så har jeg skrevet til busselskabet at det ikke er tilladt. Men om selskabet så har givet chaufførren i riprimande vides ikke.

Jeg opgav selvfølgeligelig bussens nummer og tidspunkt plus vejnavn, så de selv kunne tjekke hvem der kørte bussen. Jeg har også snakket med Politiet, og de kender selvfølgelig til problemet. Og ser de det, får chaufføren en bøde.Det gør selskabet vist også.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Buschauffør på mobiltelefon

Ulæst indlæg af scootergrisen »

De er svære at komme i kontakt med dem der køre i trafikken og snakker i telefon, de har det jo med og ville væk fra stedet så de fleste får man jo ikke mulighed for at snakke med men så når man endelig gør så kommer de med dårlige undskyldning ligesom en bilister der kørte på parkeringspladsen så mente hun åbenbart ikke det galt og den har buschauffør som bare nægter alt og intet har gjort forkert så er de jo ligesom selv ude om det når de ikke gider hører at de bliver meldt til politiet, jeg tror så bare ikke det hjælper fordi hvis politiet tog det seriøst så ville folk jo ikke gøre det så meget. De gør det nok fordi de kan slippe af sted med det og der sker jo for det mest ikke noget og andre traffikanter kan bare blande sig ude om og køre udenom sådan syntes jeg lidt deres indstilling er.
Besvar