Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
Brugeravatar
Abaek
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. april 2023 16:48
Scootere: VGA CabEasy Sport (30km/t)

Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af Abaek »

Hej.

Jeg er ny her.

Eller, dvs... Jeg har luret en del, det sidste halve år, i et forsøg på at blive klogere på kabinescootere.
Jeg elsker små finurlige køretøjer som disse, men sikke en opgave det er at finde information om dem...

Scootergrisen har stort set været det eneste sted, med ærlige erfaringer, og reel brugbar info.

Jeg takker for det, og håber jeg kan bidrage med noget tilbage...

Jeg har købt mig en VGA CabEasy Sport (30km/t) fra T-Hansen.
De havde en demo-model til 29.995,- og jeg tog chancen.

Jeg ved godt at VGA ikke betyder noget...

Det kunne lige så godt have været en Ive-Car.

City-Elf måske...

Eller måske det så flot klingende Lindebjerg. Uhh. Dansk produceret...
Nej!
Som om de laver noget som helst selv...

Importer Kina-tingen, Klask et logo på det, skru prisen op med 15.000,-

Det er lidt klamt. Men det er ikke køretøjets skyld.

Jeg tror der er en fremtid i dem.

Pt. har jeg 200km tilbagelagt i min CabEasy Sport.

Jeg håber der er spørgsmål jeg kan besvare.
Der er i hvert fald allerede nogle jeg har lyst til at stille.

Mvh.

Allan
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1367
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af Landbo »

Abaek skrev: 6. april 2023 19:29 Hej.

Jeg er ny her.

Eller, dvs... Jeg har luret en del, det sidste halve år, i et forsøg på at blive klogere på kabinescootere.
Jeg elsker små finurlige køretøjer som disse, men sikke en opgave det er at finde information om dem...

Scootergrisen har stort set været det eneste sted, med ærlige erfaringer, og reel brugbar info.

Jeg takker for det, og håber jeg kan bidrage med noget tilbage...

Jeg har købt mig en VGA CabEasy Sport (30km/t) fra T-Hansen.
De havde en demo-model til 29.995,- og jeg tog chancen.

Jeg ved godt at VGA ikke betyder noget...

Det kunne lige så godt have været en Ive-Car.

City-Elf måske...

Eller måske det så flot klingende Lindebjerg. Uhh. Dansk produceret...
Nej!
Som om de laver noget som helst selv...

Importer Kina-tingen, Klask et logo på det, skru prisen op med 15.000,-

Det er lidt klamt. Men det er ikke køretøjets skyld.

Jeg tror der er en fremtid i dem.

Pt. har jeg 200km tilbagelagt i min CabEasy Sport.

Jeg håber der er spørgsmål jeg kan besvare.
Der er i hvert fald allerede nogle jeg har lyst til at stille.

Mvh.

Allan
Velkommen til og tillykke med vejen ind i T. Hansens temmelig skæve univers og naturligvis også med køretøjet. Du spørger bare om det der ligger dig på hjertet, så får vi se om der er nogen der kan komme med vise input.

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11154
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hej.

Tillykke med kabinescooteren.

Ja det er ikke ligefrem meget information man kan finde om dem så det er op til jer der har køretøjerne selv at komme med information til glæde for andre. Jeg har skrevet om det på viewtopic.php?f=24&t=3974

Du kan løbende vise billeder og videoer og skrive om oplevelser med den når noget går i stykker og rækkevidde og opladning osv.

Det lader til at hvis man bestiller f.eks. 50 eller flere kabinescootere fra Kina at så kan de sætte kundens eget brand på.
Når der så er flere navne på samme køretøj så kan det være lidt svært at indsamle oplysninger om men jeg har prøvet at oprette køretøjerne med deres oprindelige navn fra producenten så godt jeg kunne.
F.eks. er VGA CabEasy Sport under ToL: viewtopic.php?f=26&t=3706
Brugeravatar
Abaek
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. april 2023 16:48
Scootere: VGA CabEasy Sport (30km/t)

Re: Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af Abaek »

Tak Landbo, og Scootergrisen for at byde mig velkommen.

Jeg er nogenlunde i fred med køretøjets små Kina særheder.
Indtil videre har det været nogenlunde som forventet, og til 29.995,- kan jeg godt leve med det.
Havde jeg betalt 49.995,- eller mere, ville jeg ærgre mig.

Der er allerede ting jeg skal se om jeg kan finde en løsning på.

F.eks. starter radioen altid på FULD lydstyrke, og den lyder ikke specialt godt. Jeg ved ikke om man kan erstatte den med en almindelig bilradio, og et par bedre højttalere.
Ligeledes var der en lille slidse til microSD kort ved siden af USB porten, troede jeg... Der var nemlig ikke noget bag slidsen, så nu ligger der et SD kort og roder rundt derinde.

Den beskyttende plastikfilm der sidder over displayet med hastighed, batteri osv. er ligesom fanget mellem ramme og display. så der nu sidder sådan en grim flosset kant af plastik hele vejen rundt. Det gør ikke noget, det er bare grimt.

Der kommer kun varm luft ud af risten under vinduet, og ikke noget ud af de to blæsergitre der peger mod føreren.
Samtidigt siver der en del kold luft ind hist og her, så må se om jeg kan få den bedre isoleret, for varmeapperatet er ikke tilstrækkelig til at bekæmpe det, og den er sikkert også for dyr i batteri.

Ellers har jeg det ret sjovt med at køre rundt i den. Selvom det også kan være udfordrende, grundet størrelsen.

Batterierne virker sunde.
Det laveste jeg har haft dem nede på er 70%, og der havde jeg kørt omkring 15km med varme en stor del af tiden.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af Jps »

Angående batterierne, så undgå at bruge varmeapperatet for meget. Min City Elf (ligner din) kørte næsten batterierne døde efter 30 km's kørsel med varme på.

Hvis radio'en sidder i midten på styret kan du fjerne den ved at skrue de 4-6 skruer der holder plastikken på plads omkring styret. Der er 2 stik du så kan pille af og derefter fjerne radio'en helt. Det har jeg gjort på min.
Brugeravatar
Abaek
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. april 2023 16:48
Scootere: VGA CabEasy Sport (30km/t)

Re: Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af Abaek »

Jps skrev: 8. april 2023 15:10 Angående batterierne, så undgå at bruge varmeapperatet for meget. Min City Elf (ligner din) kørte næsten batterierne døde efter 30 km's kørsel med varme på.

Hvis radio'en sidder i midten på styret kan du fjerne den ved at skrue de 4-6 skruer der holder plastikken på plads omkring styret. Der er 2 stik du så kan pille af og derefter fjerne radio'en helt. Det har jeg gjort på min.
Hej Jps.

Har læst mange af dine indlæg :thumbup:

Næh, min radio sidder lige overfor mit højre knæ. Den er sikkert nem nok at fjerne. Det er bare lige hvad man skal erstatte den med.

Hvad med varmen i din? Kommer det også kun op ved ruden?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af Jps »

Abaek skrev: 8. april 2023 15:51
Jps skrev: 8. april 2023 15:10 Angående batterierne, så undgå at bruge varmeapperatet for meget. Min City Elf (ligner din) kørte næsten batterierne døde efter 30 km's kørsel med varme på.

Hvis radio'en sidder i midten på styret kan du fjerne den ved at skrue de 4-6 skruer der holder plastikken på plads omkring styret. Der er 2 stik du så kan pille af og derefter fjerne radio'en helt. Det har jeg gjort på min.
Hej Jps.

Har læst mange af dine indlæg :thumbup:

Næh, min radio sidder lige overfor mit højre knæ. Den er sikkert nem nok at fjerne. Det er bare lige hvad man skal erstatte den med.

Hvad med varmen i din? Kommer det også kun op ved ruden?
Angående varmen så er der kun de 2 som sidder i hver side lige under ruden. Der er ikke andre steder der kommer varme fra.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11154
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

https://www.thansen.dk/scooter-mc/kabin ... 233886699/ og https://www.thansen.dk/scooter-mc/kabin ... -233886681 kan du få en ide om hvordan du får radioen af.

Plastikken omkring displayet kunne du fjerne engang det bliver afmonteret.

Ikke sikkert varmeblæseren blæser på andet end forruden.
https://www.thansen.dk/scooter-mc/kabin ... 233887762/ er der ikke rigtig så meget der indikere at der skulle blive blæst varme andre steder end forruden. Varmeblæseren har to slutninger.
På VGA CabEasy Exclusive er der fire tilslutninger: https://www.thansen.dk/scooter-mc/kabin ... 236537459/
Efter hvad jeg har læst mig til så dur sådan en varmeblæser på 800 watt kun til at fjerne dug fra ruden.
Der er nogen der får installeret et oliefyr for at få opvarmet kabinen.
Hvis du har det koldt så synes jeg hellere du skal få varmen inden du tager afsted og tage diverse tøj/tæppe/hue/handsker på og drikke noget varmt og tage en termoflaske med osv.
Brugeravatar
Abaek
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. april 2023 16:48
Scootere: VGA CabEasy Sport (30km/t)

Re: Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af Abaek »

Efter lidt Googling kan jeg godt se ventilationsskakterne er anderledes på City Elf og CabEasy.
De to der er ekstra på min, som ikke blæser noget som helst, vil jeg nok på sigt bruge som et sted til højttalere.

Varmeapparatet kan bestemt kun bruges til af fjerne dug fra ruden, og det er den skam også god til. Der er ikke anden nævneværdig gevinst, i forhold til hvor meget strøm det sluger.
T-Hansen skriver selvfølgelig; "Varmeapparat på HELE 800W", så det lyder som om CabEasy bliver til CabSauna.

Det ville godt nok være rart med mere gennemskuelighed fra forhandlere. Det er nok det der skuffer én mest.
Der er jo mennesker der bruger op til 100.000,- på de her maskiner, og så kan de ikke engang holde varmen.
Jeg har allerede forsynet køretøjet med handsker, og et tæppe.

Og...

Jeg har købt sådan en organiseringsmåtte, der kan hænge bag på sædet, med diverse lommer og net. Den har jeg fyldt med alt jeg kan komme i tanker om jeg får brug for.

Desuden en lille lampe til loftet, parkeringsskive, kopholder og mobilholder. Det er bare svært at få noget til at klistre ordentligt fast. Næste gang noget falder ned, bliver det limpistolen. Jeg er ikke helt klar til at bore i noget endnu.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11154
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ved ikke om det er en forventning bilister har at en kabinescooter absolut skal være varm.
Men hvis den absolut skal være varm så er det vel bare at montere en eller flere ekstra varmeblæsere.
F.eks. købe to ekstra af den samme varmeblæser der allerede sidder i så du har 3 x 800 watt. 2400 watt i alt.

Eller du kan starte opvarmning af kabinescooteren med en varmeblæser tilsluttet en stikkontakt 30 minutter før du skal køre.
F.eks. en fastmonteret varmeblæser under forsædet eller bag forsædet hvis du altid kun kører 1 person. Eller en løs varmeblæser du f.eks. kan sætte ind på sædet.

Der findes oliefyr som kan monteres:
viewtopic.php?f=24&t=3997

Hvad vil du vide fra forhandlerne så det er mere gennemskueligt?

Det lader til at koste omkring 10.000,- for oliefyr med montering.
Så hvis kunden gerne vil have det så kan nogle forhandlere montere det.

For 100.000,- kroner sidder der formodentligt et batteri med høj kapacitet i til god rækkevidde.
Besvar