Olie/bremsevæske spørgsmål

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Olie/bremsevæske spørgsmål

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvorfor ikke bare tage en stjerneskruetrækker og få fjernet de de 4 bolte som det bliver vist i videoen?
Hold kabinescooteren et vandret sted og peg styret ligefrem og aflæs så bremsevæskeniveauerne.
Hvad er det der forhindrer dig i at gøre det?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Olie/bremsevæske spørgsmål

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis du vil have kabinescooteren op for at kigge på bagbremserne så kan du kan du køre den hen til en kant/trappe og så kan du gå ned af trappen i ønskede højde eller f.eks. sidde på en stol.
Bind scooteren fast til noget så ikke den kan falde ned.
billed1234.jpg
billed1234.jpg (427.41 KiB) Vist 2779 gange
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Olie/bremsevæske spørgsmål

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 28. juli 2022 12:30 Hvis du vil have kabinescooteren op for at kigge på bagbremserne så kan du kan du køre den hen til en kant/trappe og så kan du gå ned af trappen i ønskede højde eller f.eks. sidde på en stol.
Bind scooteren fast til noget så ikke den kan falde ned.
billed1234.jpg
Kan ikke lade sig gøre, hverken her hvor jeg bor, eller hos min far.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Olie/bremsevæske spørgsmål

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kør rundt i området og se hvad du kan finde.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Olie/bremsevæske spørgsmål

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 28. juli 2022 18:54 Kør rundt i området og se hvad du kan finde.
Jeg gider da ikke køre byen rundt, for at finde en høj kant. Det jo tåbeligt.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Olie/bremsevæske spørgsmål

Ulæst indlæg af Cis »

Hej Jps.

Du har på en måde ret i, at bremsevæske er en slags olie, men man må aldrig forveksle de 2 ting, så bremsevæske kalder men det man gør, i stedet for bremseolie, da det med sikkehed vil blive forvekslet hos en del, som selv ønsker af efterfylde beholderen til væsken. på samme måde som nogle kommer til at fylde vand ned i motoren eller olie ned i køleren ( Ekspansionbeholderen)..

Nå man fylder bremsevæske på en scooter, knallert, motorcykel eller bil, vil der altid være et rum over væsken, hvor der står luft, og med tiden vil et sådan system optage vand, og selvom systemet er væsketæt, behøver det nemlig ikke at være helt lufttæt også, da luft, selv med vanddamp i, er tyndere en bremsevæske, der er derfor mekanikeren, når man for service på bilen, måler om bremsevæskens kogepunkt er blevet for lav, da det er et sikkert tegn på for meget vand i væsken, og det er som blot et spørgsmål om tid før det mærkes som en svampet bremsepedal...

Der fåes en bremsevæske der går under standarten DOT5, den optager ikke vand, men koster også mere..

Men nok om det. jeg håber du får løst problemet snarest...

Mvh Christian
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Olie/bremsevæske spørgsmål

Ulæst indlæg af Jps »

Stor skuffelse, efter afmontering af det øverste plastik. Der er ingen "vinduer", til at se om der er væske nok i beholderne :(
Vedhæftede filer
Styr (5).JPG
Styr (3).JPG
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Olie/bremsevæske spørgsmål

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 29. juli 2022 14:47 Stor skuffelse, efter afmontering af det øverste plastik. Der er ingen "vinduer", til at se om der er væske nok i beholderne :(
Så skal du bare dreje det håndtag, du vil kigge væskestanden på så langt frem det er muligt og skrue låget af (de to stjerneskruer) samt kigge ned i beholderen. Husk lige på der ligger en gummipakning/membram under låget, så den ikke bliver gjort øg.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Olie/bremsevæske spørgsmål

Ulæst indlæg af Jps »

Landbo skrev: 29. juli 2022 15:29
Jps skrev: 29. juli 2022 14:47 Stor skuffelse, efter afmontering af det øverste plastik. Der er ingen "vinduer", til at se om der er væske nok i beholderne :(
Så skal du bare dreje det håndtag, du vil kigge væskestanden på så langt frem det er muligt og skrue låget af (de to stjerneskruer) samt kigge ned i beholderen. Husk lige på der ligger en gummipakning/membram under låget, så den ikke bliver gjort øg.

Hilsen Leif.
Har samlet det igen :) Jeg ved godt, der er den der gummimembran, som man skal passe på ikke bliver klemt så skidtet bliver utæt. Fik så i samme ombæring, fjernet den lille åndsvage radio, der sad midt på styret.
Vedhæftede filer
Radio fjernet.JPG
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Olie/bremsevæske spørgsmål

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 29. juli 2022 15:35
Landbo skrev: 29. juli 2022 15:29
Jps skrev: 29. juli 2022 14:47 Stor skuffelse, efter afmontering af det øverste plastik. Der er ingen "vinduer", til at se om der er væske nok i beholderne :(
Så skal du bare dreje det håndtag, du vil kigge væskestanden på så langt frem det er muligt og skrue låget af (de to stjerneskruer) samt kigge ned i beholderen. Husk lige på der ligger en gummipakning/membram under låget, så den ikke bliver gjort øg.

Hilsen Leif.
Har samlet det igen :) Jeg ved godt, der er den der gummimembran, som man skal passe på ikke bliver klemt så skidtet bliver utæt. Fik så i samme ombæring, fjernet den lille åndsvage radio, der sad midt på styret.
Undskyld mig, men så er det da helt spildt arbejde når du piller "låget" over styret af og så ikke samtidig kigger efter væskestand i bremserne, som du i sidste ombæring klager over de ikke virker.

Nå, det kommer slet ikke mig ved hvilken beslutning folk tager. :silent:

Hilsen Leif.
Besvar