VGA CabEasy Sport 30 km/t 60V-45Ah 1200W Kabinescooter

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
Brugeravatar
fck2022
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. april 2022 01:40
Scootere: pgo hot 50

VGA CabEasy Sport 30 km/t 60V-45Ah 1200W Kabinescooter

Ulæst indlæg af fck2022 »

hejsa er godt klar t-hansen måske ikke det bedste sted.
Men er faldet for sådan fætter her så hvad siger folket til den https://www.thansen.dk/scooter-mc/kabin ... 0loW7YE5vA
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA CabEasy Sport 30 km/t 60V-45Ah 1200W Kabinescooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Den finder du nok ikke meget billigere nu hvor den koster 29.999,- kroner med levering og nummerplade.

Der er lige blevet skrevet om en der vist manglede olie i bagtøjet: https://scootergrisen.org/forum/viewtop ... =24&t=4210

Personligt vil jeg ikke have en elektrisk scooter med blysyrebatteri da jeg ikke mener der er nogen fremtid i det pga. vægten.
Men skal det være en ny kabinescooter og du ikke vil betale mere end 30.000,- kroner så er der ikke andet at vælge i mellem.

Hvis du går op i rækkevidde så hør om du kan købe den med større batterikapacitet.
F.eks. 58 Ah som de har til deres anden model.
https://www.thansen.dk/scooter-mc/kabin ... 233857196/
Det vil være at foretrække så du får længere rækkevidde.

Prøv i hvert fald at tænke over hvad rækkevidde du vil have.
Hvis du synes "Op til 50 km" lyder fint så bliver rækkevidden lavere når du bruger varmeblæseren, når det er koldt (vinter), når der er 2 personer i, når der er modvind, når batteriet er brugt, jo hurtigere du kører jo lavere rækkevidde.
Hvis den kan køre 50 km og du ikke har mulighed for at oplade der hvor du kører hen så betyder det jo at du højst kan køre 25 km væk hvis du også skal hjem igen.
Og det skulle ikke være godt for batteriet at køre det helt tomt hver gang.
Så større batterikapacitet skulle være at foretrække.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: VGA CabEasy Sport 30 km/t 60V-45Ah 1200W Kabinescooter

Ulæst indlæg af Cis »

Med de penge man sparer på at købe den, kan man let opgradere batterierne, og have penge tilbage til et sæt mere, når den opgraderede pakke er slidt op...

Og man kan også sælge den 45amp batteripakke der sidder i den, så køb den, det kan ikke gå galt, det er den samme model som også sælges under navnet Ive-car og mange andre navne, bare til væsentlig flere penge..

Min ekskone har købt en, og hun elsker den, dog måtte de skifte bagtøjet på garantien, fordi deres klargøringmand, havde glemt at fylde olie på bagtøjet.

Hun har haft en anden kabinescooter før, med dobbelt batteriepakke, og dens rækkevidde var kortere end denne.

Hun har endnu ikke prøvet at have problemer med rækkevidden. Den længeste tur hun har kørt i den er ca 35 km, og der var masser af power tilbage, fortalte hun, og hun siger også, at spændingen på batterierne først begynder at falde så meget, efter ca. 20 km, at batteri-viseren kan begynde at vise hvor meget der er tilbage i dem...

Thansen har et blakket ry, men det har det taget alvorligt, og har strammet op, og fået en god service, tjek dem selv ud inde på Trustpilot.

De reparerer på garantien, hvis der opstår et problem som hører under garantien, og de er meget venlige og søde, når man ringer eller skriver til dem..

Skulle jeg have en 30km/t scooter, ville det med garanti blive den VGA hos Thansen, det er med garanti Danmark bedste tilbud på en kabinescooter, og så kører den fantastisk godt, og har moderne teknik, med bakkammera og tyverialarm osv. osv. og så kører den 30 km/t og ikke kun 25 som stort set alle de andre kabinescootere..
Brugeravatar
fck2022
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. april 2022 01:40
Scootere: pgo hot 50

Re: VGA CabEasy Sport 30 km/t 60V-45Ah 1200W Kabinescooter

Ulæst indlæg af fck2022 »

dvs. man ikke behøver køber et større batteri som ham den anden skriver. For skal være ærlig så ved jeg ikke hvor lang jeg eller vi kommer til køre længden.
Brugeravatar
fck2022
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. april 2022 01:40
Scootere: pgo hot 50

Re: VGA CabEasy Sport 30 km/t 60V-45Ah 1200W Kabinescooter

Ulæst indlæg af fck2022 »

altså hvis det vil være bedre større batteri så gør jeg selvfølgelig og det er selvfølgelig thansen der skal sætte det i for det jeg slet ikke forstand på overhovedet.
Regner med købe den pakke med 5 års garanti overi i til 5000.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: VGA CabEasy Sport 30 km/t 60V-45Ah 1200W Kabinescooter

Ulæst indlæg af Cis »

Prøv med den pakke der ligger i, skal du bare tøffe rundt i byen osv. er der rigelig rækkevidde, du skal regne med ca. 35 til 40 km om vinteren, og ca. 50 til 55 km om sommeren, alt efter terrænet du kører i, og om du har tændt for varmen m.m

Der er indbygget lader, du skal blot tage en netledning med, så kan lade alle steder med en stikkontakt, dvs. overalt...

En vigtigt ting, den skal sættes til ladning efter hver tur/dag, da batterierne så vil holde meget længere..

Du kan altid købe en større Lithium batteripakke, når dem der sidder i, er slidt op, og lithium batterier bliver billigere og billigere, som tiden går...

Spar op, så kan du købe et lithium sæt med meget lang leverid, som giver op til 150km rækkevidde, det burde væk nok til de fleste, se link herunder..

https://probatrep.dk/kabinescooter-batterier
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA CabEasy Sport 30 km/t 60V-45Ah 1200W Kabinescooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Undersøg som minimum hvad rækkevidde du har brug for.
Brugeravatar
fck2022
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. april 2022 01:40
Scootere: pgo hot 50

Re: VGA CabEasy Sport 30 km/t 60V-45Ah 1200W Kabinescooter

Ulæst indlæg af fck2022 »

ok
Brugeravatar
Jes Ascanius
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25. september 2023 02:18
Scootere: Piaggio Ape
Clima Furies

Re: VGA CabEasy Sport 30 km/t 60V-45Ah 1200W Kabinescooter

Ulæst indlæg af Jes Ascanius »

Den er fantastisk og så kan du selv ændre ganske lidt ved styreboksen/speedcontrolleren og vupti så kører den 45-50 km/t og hvis du trækker ledninger derfra og ind i kabinen kan du vupti slå det til og fra med skjult kontakt hvis politiet syntes at have set du kørte for stærkt, så er det bare at sige det måske gik lidt ned bakken, då slipper du for at det bliver ned af bakken, bare økonomisk ment denne gang :-(
Jeg køber selv en tror jeg inden ugen er omme og får sat en kæmpe litium-ion i, det er jo betalt så billig som den er, ja skal også have et diesel fyr i den og noget fedt anlæg af en slags.

Jeg tror det bliver en fest uden lige da jeg er træt af min Piaggio Ape og min alt for langsomme Clima CP Fourious
Brugeravatar
TripleA
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 24. november 2023 20:49

Re: VGA CabEasy Sport 30 km/t 60V-45Ah 1200W Kabinescooter

Ulæst indlæg af TripleA »

Hjæææælp... har købt en vga cabeasy exclusive. Skiftede til nyt sæt originale batterier fra thansen igår. Men jeg har et problem med den. Den går pludselig ud og aktivere sikkerhedsafbryderen. Den gør det også nogle gange når den bare holder helt stille. Eller faktisk hver gang når den holder helt stille. Men den gør det også midt under kørsel. Som om noget kortslutter? Er der nogen der har nogen ide om hvad man kan gøre?
Besvar