Hjælp.Bagtøj på ny scooter der har kørt uden olie..

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Hjælp.Bagtøj på ny scooter der har kørt uden olie..

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 31. marts 2022 21:00 Du skriver "simmerring på motoren" men måske motoren slet ikke har nogen simmerring.
Det er nok et leje den med den sorte ring og så sidder simmerringen i bagtøjet og rør motorens aksel lige ved siden af hvor akslen er blank.
Nej nej nej, den sorte ring du ser slået ind i enden på motoren er tætningen for olie fra differensialehuset. Er den defekt render olien ind i motoren. Og motorens leje på tandhjulssiden sidder inde bag simmerringen. Du kan roligt stole på det er lavet helt efter bogen.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Hjælp.Bagtøj på ny scooter der har kørt uden olie..

Ulæst indlæg af Cis »

Jeg har skrevet til Thansen, omkring bekymringer med, om motor-tandakslen er fedtsmurt eller bliver smurt via. olien i bagtøjet, og jeg har udbedt mig, at en af deres mekanikere svarer..

Jeg hælder mest til din beretning Landbo, jeg ved at du har styr på mekanikken...

Dog, hvis bagtøjs-huset er todelt, og huset til motor-akslen er totalt pakket i fedt, så kunne det måske virke, men som du skriver, alle biler med gammeldags bagtøj som er opbygget som dette, er hele huset oliesmurt med den samme olie..

Jeg afventer svar på min mail til dem..
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11153
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hjælp.Bagtøj på ny scooter der har kørt uden olie..

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Fandt nogle billeder på Differentiale til E-Force DY800.
IMG_3532.JPG
IMG_3532.JPG (166.61 KiB) Vist 2542 gange
IMG_3531.JPG
IMG_3531.JPG (161.35 KiB) Vist 2542 gange
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Hjælp.Bagtøj på ny scooter der har kørt uden olie..

Ulæst indlæg af Cis »

Så har Thansen svaret, nedstående er deres svar....

Hej Christian

Ved manglende smøring er det normalt differentialet der opstår problemer ved og ikke spidshjul ved motor, som i jeres tilfælde.

Det er vurderet at der ingen skade har været på motor.

Hvis der mod forventning skulle opstå et problem der kan relateres til tidligere, så har vi det i vores system, samt at i kan henvise til denne mail.

Tag gerne fat på mig ved yderligere spørgsmål....

Navnet på medarbejderen, har jeg valgt at holde skjult..
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Hjælp.Bagtøj på ny scooter der har kørt uden olie..

Ulæst indlæg af Cis »

Så skulle sagen være afsluttet, Thansen har givet 4 års ekstra reklamationsret på motoren/spidshjulet eller 15000km hvad der kommer først, det kan ejeren af kabinescooteren fint leve med, så en tak til Thansen herfra...

Og mange tak til alle jer der har kommenteret her i tråden, og dermed hjulpet afgørelsen på vej, specielt til Landbo...

Mvh Christian, på vegne af ejeren af scooteren...
Besvar