Hjælp.Bagtøj på ny scooter der har kørt uden olie..

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hjælp.Bagtøj på ny scooter der har kørt uden olie..

Ulæst indlæg af Jps »

Landbo skrev: 24. marts 2022 21:25
scootergrisen skrev: 24. marts 2022 19:50
Så mangler hun bare en sæt gratis plysterninger til at hænge i forruden som undskyldning.
https://www.thansen.dk/bil/udstyr/indve ... 222841056/
:crazy: Sådan noget hænger man ikke ind i en kvindes køretøj, i mine unge dage ville det helt sikkert have givet en kontant afregning i form af et par syngende lussinger. :yikes:

Hilsen Leif.
Der er nok heller ikke et bakspejl, de kan hænge i :) Desuden ville de forstyrre synet ud af foruden.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Hjælp.Bagtøj på ny scooter der har kørt uden olie..

Ulæst indlæg af Cis »

Landbo skrev: 24. marts 2022 19:10
Cis skrev: 24. marts 2022 19:00 Der er allerede nyt i sagen..

Hun har skrevet til Thansen, og fået svar tilbage, om at de påtager sig ansvaret og skylden i sagen, og at de udskifter bagtøjet under garantien, så indtil videre er det positive meldinger på den mail hun sendte til dem, og den medarbejder der har sagt at hun sagtens kunne køre videre, uden at den tager skade af det, var blot en medarbejder, uden dybere forstand på de ting, han vejledte kunderne om..

Thansen siger at det er en fejl fra fabrikanten, at der ikke var olie på, men jeg er helt overbevist om, at Landbo har ret i, at de bliver leveret uden væsker, da det er et krav fra fragtfirmaerne, for at holde skadeniveuet nede, hvis der opstår band m.m undervej..

Der må være en klargøringsmand hos Thansen, med meget røde ører...
Det er ikke nok de bare udskifter bagtøjet, de skal også udskifte motoren da både simmerring og tandhjulet har taget skade af tørkøringen. Husk endelig og minde dem om det!

Hilsen Leif.
Jeg tror nok at det er en samlet del, hvor der er både drev og motor, men jeg skal nok holde øje med det, og tak for alle jer der har brugt tid på at hjælpe ....

Min datter kører og henter hende på arbejdet, til hendes scooter er lavet..
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Hjælp.Bagtøj på ny scooter der har kørt uden olie..

Ulæst indlæg af Cis »

Så er der nyt.

Det er hele bagtøjet som er skiftet, og det ser ud til, at elmotoren ikke kører i samme oliebad som kronhjul og spidshjulet, så alt burde være løst til UG af Thansen.

Motoren blev ikke skiftet, billedet af den, er blot til information...
Vedhæftede filer
Motor.jpg
Bagaksel.jpg
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Hjælp.Bagtøj på ny scooter der har kørt uden olie..

Ulæst indlæg af Landbo »

Cis skrev: 30. marts 2022 21:53
Det er hele bagtøjet som er skiftet, og det ser ud til, at elmotoren ikke kører i samme oliebad som kronhjul og spidshjulet, så alt burde være løst til UG af Thansen.
Det udsagn mere end tvivler jeg på. Hvad smøre så tandhjulet i enden af akslen på motoren, luftfedt ?

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11153
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hjælp.Bagtøj på ny scooter der har kørt uden olie..

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Vi må indsamle mere information om det.

Jeg tænkte der var olie i bunden af den store cirkel men der ser ikke ud til at være nogen aftapningsbolt på det laveste punkt så måske delene kun er smurt med fedt i den store cirkel og at olien kun er i den kileformede del (hvor der står UMI).
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Hjælp.Bagtøj på ny scooter der har kørt uden olie..

Ulæst indlæg af Cis »

Landbo skrev: 30. marts 2022 23:12
Cis skrev: 30. marts 2022 21:53
Det er hele bagtøjet som er skiftet, og det ser ud til, at elmotoren ikke kører i samme oliebad som kronhjul og spidshjulet, så alt burde være løst til UG af Thansen.
Det udsagn mere end tvivler jeg på. Hvad smøre så tandhjulet i enden af akslen på motoren, luftfedt ?

Hilsen Leif.
Det bad jeg hende om, at spørge Thansen om, da jeg jo kunne huske at du skrev, at motoren også skulle udskiftes, da den kørte i samme oliebad.

De forklarede hende, at det ikke var nødvendigt at skifte motoren, da tandhjulsakslen på motoren, hvor den går ind i bagtøjet, er fedtsamlet fra fabrikken, og lukket ind mod kronhjulet og spidshjul, viser det sig at være usandt, har de et forklarings problem, da de siger at den er blevet repareret korrekt, med hensyn til den manglede olie i bagtøjet, som de stadigvæk beskriver er en fabriks-forglemmelse :roll: .

Jeg er nødt til at tage hendes forklaring for gode varer, indtil andet er bevist..

Hun siger, at den skrigene lyd, er helt forsvundet, og at den kører som den skal nu.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Hjælp.Bagtøj på ny scooter der har kørt uden olie..

Ulæst indlæg af Landbo »

Cis skrev: 31. marts 2022 11:38
Det bad jeg hende om, at spørge Thansen om, da jeg jo kunne huske at du skrev, at motoren også skulle udskiftes, da den kørte i samme oliebad.

De forklarede hende, at det ikke var nødvendigt at skifte motoren, da tandhjulsakslen på motoren, hvor den går ind i bagtøjet, er fedtsamlet fra fabrikken, og lukket ind mod kronhjulet og spidshjul, viser det sig at være usandt, har de et forklarings problem, da de siger at den er blevet repareret korrekt, med hensyn til den manglede olie i bagtøjet, som de stadigvæk beskriver er en fabriks-forglemmelse :roll: .

Jeg er nødt til at tage hendes forklaring for gode varer, indtil andet er bevist..

Hun siger, at den skrigene lyd, er helt forsvundet, og at den kører som den skal nu.
I mine meget nær 50 år som udlært lastvognsmekaniker har jeg aldrig set nogle hurtigkørende tandhjul på et køretøj har været smurt i fedt, da fedtet lynhurtigt kommer til og sidde alle mulig andre steder end mellem tandhjulenes tænder, hvor det skal gøre godt.

Du kan bare skille gearkassen på din boremaskine for og blive overbevist om det nok ikke er helt galt med min observationsevne.

Jeg har haft motoren af den grå for og kigge efter hvordan pulsgiveren inde i motoren var opbygget og der er ingen tvivl om tandhjulene der bliver stænksmurt, så hvorfor skulle Lisbeth's så ikke også ......... ;)

Er bare ræd at tandhjul og simmerring har taget permanent skade af tørkøringen.

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11153
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hjælp.Bagtøj på ny scooter der har kørt uden olie..

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Bare det virker så kan det være hun er ligeglad med detaljerne.
Jeg opretter et nyt emne og de bagtøj så kan det være vi kan blive klogere.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Hjælp.Bagtøj på ny scooter der har kørt uden olie..

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 31. marts 2022 16:54 Bare det virker så kan det være hun er ligeglad med detaljerne.
Jeg opretter et nyt emne og de bagtøj så kan det være vi kan blive klogere.
Nej nej, det skal også virke i hele kabinescooterens levetid og så dur det ikke man starter op med tandhjul og simmerring på motoren er halvt ødelagt/slidt op.

Og du behøver ikke og tvivle på at det arbejde jeg har set lavet ved T. Hansen indtil videre generelt er af meget lavt fagligt kvalitet.

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11153
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hjælp.Bagtøj på ny scooter der har kørt uden olie..

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du skriver "simmerring på motoren" men måske motoren slet ikke har nogen simmerring.
Det er nok et leje den med den sorte ring og så sidder simmerringen i bagtøjet og rør motorens aksel lige ved siden af hvor akslen er blank.
Besvar