Scooterworld i Laasby

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Scooterworld i Laasby

Ulæst indlæg af Cis »

En kedelig men desværre sand beretning om, hvordan nogle værksteder, ikke er til at stole på, men ser kunderne som høns de kan plugge efter behag...

Jeg har formidlet et salg, til et medlem herinde, af en meget billig, 2 år gammel Fønix kabine scooter med under 5000 km på klokken, hvor Scooterworld i Laasby havde ødelagt det elektriske ladesystem samt km tæller og speedometer m.m i den, da de havde den inde til repartion for at skifte et defekt hjulleje, de endte med at reparere den for over kr 5000.- og skiftede dele som det slet ikke var aftalt eller nødvendigt at skifte.

De påstod at 3 af de 5 batterier under bagsædet var defekte og havde under 50% kapacitet tilbage, de var totalt uvidende om, at den havde dobblet batteripakke, med 5 stk mere under førersædet.

De havde ikke ladet den op, da hun, ejeren, kom for at hente den, hun incisterede på, at de skulle sætte den til ladning, en ladning som man jo desværre ikke kunne følge med i længere, da de jo havde ødelagt det digitale instrument, som skulle oplyse om alle sådanne ting..

Da hun kørte derud igen, for at hente scooteren, advarede de hende om, at hun umuligt kunne køre til Silkeborg på de defekte batterier, men det kunne hun, og ham der har købt Fønix´en, har målt på batterierne, og siger, at de selvfølgelig ikke længere er som nye, men at de ok..

Scooteren virkede som den skulle overalt, da de fik den ind til rep, pånær hjullejet.

Og da hun stilfældig sagde til dem, at hun ikke syntes at det var i orden, at de havde ødelagt hendes scooter, uden at ville vedkende sig det, ej heller at udbedre det, eller betale nogen former for skadeerstatning, sagde de til hende, at hun burde være glad og taknemlig for, at de ikke bonnede hende for de ca. 4 timer de havde brugt på fejlsøgning, Af den af dem påførte skade, i stedet for at være negativ og bebrejde dem, at de havde ødelagt scooteren, for de var nemlig et hændelig uheld,som de ikke anede hvordan var sket, og at det derfor ikke var noget de var erstatningspligtige over for .

De var så ubehagelige og uforskammede at snakke med, at hun kom hjem med tårer i øjnene.

Hun er en meget stille og roligt person, som betaler enhvert sit, og den slags personer er jo guf for mindre pæne firmaer..

Inde på Trustpilot, taler de også meget grimt til og om dem, der formaster sig til at give dem en negativ omtale derinde, de blive kaldt mentalt syge og det der er værre, prøv selv at tjekke Trustpilot ud.,.

De havde en "demo" Ive scooter stående, der stod online, at den havde gået 2950 km, men sjovt nok, ændrede det sig pludseligt til, at den var en demo model, som blot havde kørt sølle 50km.

Hun prøvekørte den, og forklarede dem, da hun kom tilbage, at den havde svært ved at køre op at stigninger, selv små af slagsen, uden at tabe næsten halvdelen af farten, de fortale hende, at det var helt normalt sådan skulle den køre. :yikes:

Jeg undersøgte online, om det kunne passe, at den var en demo med kun 50 km på klokken, og det vidste sig at værre usandt, den havde nemlig været solgt til en person i Skanderborg, som fik handlen annulleret inden for et halvt års tid, måske pga. problemer med den, som de ikke kunne lave (mit gæt).

Jeg fik oplysningerne om den, ved at skrive til det forsikringselskab den var indreg i dengang, det kunne jeg se på nummerplade tjek, og også at den pt.var afmeldt..

Den havde mærkeligt nok, stadigvæk den afmeldte nummerplade på, og de lod kunder køre rundt i trafikken med den under prøvekørsler, uden forsikring m.m, hvad hvis nu der skete en alvorlig skade som føren af scooteren var skyld i, så kunne den person jo blive ruineret for livet, hvis han/hun var uheldig nok, til at blive dømt erstatningspligtigt til feks. en person som var blevet invalid eller lign.

Jeg forklarede hende det jeg havde fundet ud af, og fik hende talt fra at købe noget som helst hos dem, og jeg fandt så en helt ny VGA Sport hos Thansen til meget nedsat pris, og fortale hende om den, og den endte hun så med at købe til 29.995,- inc. nummerplade og levering, og så fik hun endda et heldækkende cover med i god kvallitet, en super god handel..

Og de ca. 20.000,- hun sparede ved ikke at købe Ive Scooteren, kan hun få skiftet batteripakken 4 til 5 gange, så er den scooter nok slidt op, så skide værre med at Ive´en har lithium batterier..

Den nye kører 32 km i timen efter gps, og den har masser af udstyr, feks. Alarm, elruder, bakkamera, MP3 radio, 800 watt varmeblæser osv. og så er rækkevidden meget længere, end hendes gamle Fønix, der jo endda havde dobbelt batteripakke, plus den nye er så meget bedre at køre i, den støjer næsten ikke, og der blæser og regner heller ikke ind i den, som på Fønixen, som var meget utæt i stort set alle samlinger..

Om medlemmet herinde, der købte den lille Fønix gennem mig, vil stå frem, ved jeg ikke, det må være op til ham.

Han er igang med at reparere den, og han fik også kvitteringen med, på det de havde repareret og udskiftet, feks. nye støddæmpere, på trods af, at den havde kørt under 5000 km, og kun med en person i, og hun er hel normal i både størrelse og vægt..

Mvh Christian
Besvar