City Elf'en's service efter knap 12.000 km

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: City Elf'en's service efter knap 12.000 km

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 24. januar 2022 21:18 Hvis dit ladestik stadigvæk ser sådan her ud så tror jeg ikke du behøver lede efter fejlen andre steder.
20211029_131639_001.jpg
Ja det ser sådan ud. Plastikposen, beskytter stikket mod regn. Men det er stadig stikket i væggen, der er defekt. Jeg ladede jo bilen op med en anden ledning.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: City Elf'en's service efter knap 12.000 km

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan ikke læse noget om en anden ledning.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: City Elf'en's service efter knap 12.000 km

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 24. januar 2022 21:52 Kan ikke læse noget om en anden ledning.
Den sætning må være smuttet :oops: . Men jeg fiksede en anden ledning til ladestikket, og brugte så også en anden stikkontakt.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: City Elf'en's service efter knap 12.000 km

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 24. januar 2022 18:42
Har ikke mærket nogen former for stød. Jeg gætter på det er stikket i gavlen (16 amp) der ikke er vandtæt nok. Det er ellers gået fint med opladning, i flere måneder efter stikket blev monteret på væggen.
Så må der være en elinstallatør der skal på skole igen da noget sådanne sjusk kan foranledige en rask lille ildløs.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: City Elf'en's service efter knap 12.000 km

Ulæst indlæg af Jps »

Der har idag været en elektriker forbi og måle på diverse stik, og på tavlen. Der er intet i vejen med strømmen i huset, eller udendørsstikket. Men når bilen bliver sat til med ladekablet i det stik jeg har brugt længe, så slår den stadig relæet fra. Så fejlen kan måske ligge i ladekablet eller laderen i "bilen". Bare mærkeligt, at den kunne lades op med den forlængerledning jeg lavede plus ladekablet ved at sætte det i et andet stik.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: City Elf'en's service efter knap 12.000 km

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 25. januar 2022 20:53 Der har idag været en elektriker forbi og måle på diverse stik, og på tavlen. Der er intet i vejen med strømmen i huset, eller udendørsstikket. Men når bilen bliver sat til med ladekablet i det stik jeg har brugt længe, så slår den stadig relæet fra. Så fejlen kan måske ligge i ladekablet eller laderen i "bilen". Bare mærkeligt, at den kunne lades op med den forlængerledning jeg lavede plus ladekablet ved at sætte det i et andet stik.
Hvorfor lod du ikke eltrikkeren måle fejlstrøm fra bilens chassis eller gennem jordledningen med begge kabler når han alligevel var på matriklen ?

PHFI relæet kobler kun fra når den strøm der går i fasen ikke matcher det der går gennem nullen i tavlen. Er der et forbrug til jord slår relæet fra.

EDIT: Kan det tænkes den "gode" ladekabel du har mangler en jord i i kablet eller har en afbrudt jordforbindelse, mens det kabel der klapper PHFI relæet har en ok jord gennem kablet ?

Hilsen Leif.
Senest rettet af Landbo 26. januar 2022 04:55, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 405
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: City Elf'en's service efter knap 12.000 km

Ulæst indlæg af GYS »

Kan man få LiOn batterier til City Elf - hvis det er muligt, skal man måske overveje det når der alligevel udskiftes batterier.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: City Elf'en's service efter knap 12.000 km

Ulæst indlæg af Jps »

Landbo skrev: 25. januar 2022 21:26
Jps skrev: 25. januar 2022 20:53 Der har idag været en elektriker forbi og måle på diverse stik, og på tavlen. Der er intet i vejen med strømmen i huset, eller udendørsstikket. Men når bilen bliver sat til med ladekablet i det stik jeg har brugt længe, så slår den stadig relæet fra. Så fejlen kan måske ligge i ladekablet eller laderen i "bilen". Bare mærkeligt, at den kunne lades op med den forlængerledning jeg lavede plus ladekablet ved at sætte det i et andet stik.
Hvorfor lod du ikke eltrikkeren måle fejlstrøm fra bilens chassis eller gennem jordledningen med begge kabler når han alligevel var på matriklen ?

PHFI relæet kobler kun fra når den strøm der går i fasen ikke matcher det der går gennem nullen i tavlen. Er der et forbrug til jord slår relæet fra.

EDIT: Kan det tænkes den "gode" ladekabel du har mangler en jord i i kablet eller har en afbrudt jordforbindelse, mens det kabel der klapper PHFI relæet har en ok jord gennem kablet ?

Hilsen Leif.
Jeg aner intet om kablet har jord. Men der er 3 ben i stikket på kablet. Og da jeg ikke har forstand på el, så tænkte jeg ikke på, at han skulle ha' målt fra bilen af.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: City Elf'en's service efter knap 12.000 km

Ulæst indlæg af Jps »

GYS skrev: 26. januar 2022 02:59 Kan man få LiOn batterier til City Elf - hvis det er muligt, skal man måske overveje det når der alligevel udskiftes batterier.
Man kan få lithium batterier. Ved ikke om det er dem du mener?
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: City Elf'en's service efter knap 12.000 km

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 26. januar 2022 07:50
Jeg aner intet om kablet har jord. Men der er 3 ben i stikket på kablet. Og da jeg ikke har forstand på el, så tænkte jeg ikke på, at han skulle ha' målt fra bilen af.
Ja det er ærgeligt, så du må i gang med dit multimeter sat på Ohm og måle ledningerne igennem selv. ;)

Hilsen Leif.
Besvar