Mini diselvarmer til din kabinescooter

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Mini diselvarmer til din kabinescooter

Ulæst indlæg af Cis »

Holder du os orienteret om hvordan den daglige brug med din installerede disel varmeblæser bliver ?

Jeg har en bil, men min kone har lagt beslag på den i dagtimerne, da hun bruger den til arbejde, og da jeg er stoppet med at arbejde, og ikke syntes at vi har brug for 2 biler, har jeg overvejet at købe mig en ny kabinescooter til at dække mit behov for småture, og gør jeg det, vil jeg med sikkerhed selv installere varme i den, af en eller anden slags, så jeg ikke vil få brug for at bruge den indbyggede varmeblæser, som alle de nye kabinescootere har, da den formentlig både er utilstrækkelig og storforbruger af den sparsomme energi, som de små batterier i en elektrisk kabinescooter indeholder...
Brugeravatar
Scooter
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 16
Tilmeldt: 13. januar 2022 12:37

Re: Mini diselvarmer til din kabinescooter

Ulæst indlæg af Scooter »

Jo det vil jeg da gøre. Denkøre på 5x 12v 58ah. Og kørsels behov er ca 15km dagligt. Efter 2-3min start af fyret er der varme i kabinen og den kører på det laveste trin på blæseren. Har endnu ikke målt hvad den bruger af Amp. ved opstart eller ved drift.

Spørger endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

Nu var det lige denne VVKB 2,5kw diesel fyr jeg havde ved hånden men der findes mange andre modeller der er noget billiger. Efter min mening behøver den ikke være mere end 2kw. til kabine scooter.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Mini diselvarmer til din kabinescooter

Ulæst indlæg af Cis »

Scooter skrev: 14. januar 2022 23:23 Jo det vil jeg da gøre. Denkøre på 5x 12v 58ah. Og kørsels behov er ca 15km dagligt. Efter 2-3min start af fyret er der varme i kabinen og den kører på det laveste trin på blæseren. Har endnu ikke målt hvad den bruger af Amp. ved opstart eller ved drift.

Spørger endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

Nu var det lige denne VVKB 2,5kw diesel fyr jeg havde ved hånden men der findes mange andre modeller der er noget billiger. Efter min mening behøver den ikke være mere end 2kw. til kabine scooter.
Nu ved jeg ikke hvad du har betalt for din diesel-varmer, men jeg har linket til ebay.de hvor de kan købes for under kr 1000,- inc. fragt til Danmark, og man kan få dem i flere udgaver, feks. hvor de er bygget ind i et kabinet, sammen med en tank der enten sidder oven på diesel varmeren eller ved siden af..
Brugeravatar
Thoms79
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8. oktober 2022 18:48
Scootere: Ive car

Re: Mini diselvarmer til din kabinescooter

Ulæst indlæg af Thoms79 »

Jeg overvejer at få et oliefyr til min kabinescooter. Jeg vil gerne selv installere det. Der skal jo strøm til sådan en fætter. Mit spørgsmål er så, kan jeg trække strøm direkte fra batteriet på kabinescooteren eller skal der en converter til for at få den rigtige spænding. Er det bedre at montere et separat batteri som kun styrer oliefyret ?

Thomas
Brugeravatar
Scooter
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 16
Tilmeldt: 13. januar 2022 12:37

Re: Mini diselvarmer til din kabinescooter

Ulæst indlæg af Scooter »

Hej. Jeg har monteret en med converter på så jeg trækker strømmen direkte fra batterierne. Syns det er for meget med ekstra batterie bare for diselvarmer.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Mini diselvarmer til din kabinescooter

Ulæst indlæg af Landbo »

Thoms79 skrev: 9. oktober 2022 11:05 Jeg overvejer at få et oliefyr til min kabinescooter. Jeg vil gerne selv installere det. Der skal jo strøm til sådan en fætter. Mit spørgsmål er så, kan jeg trække strøm direkte fra batteriet på kabinescooteren eller skal der en converter til for at få den rigtige spænding. Er det bedre at montere et separat batteri som kun styrer oliefyret ?

Thomas
Du skal trække strømmen fra en converter, der laver dine batteriers 60/72 Volt om til 12 Volt. Du har formodentlig allerede en i køretøjet der trækker kørelys/horn/vinduesvisker og lidt andet. Normalt trækker et oliefyr ikke så meget strøm så lur mig om der ikke er en chance for den indbyggede converter kan trække oliefyret også.

Hvis du vil have hjælp til at skønne om det kan lade sig gøre må du oplyse data på fyret samt hvilket køretøj du påtænker og installerer det i.

Hilsen Leif.
Besvar