100 dage med en Dream kabinescooter.

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Tak for info fra jer begge.
Jeg har desværre ikke gaffelnøgler i 1/2" størrelse, men en skiftenøgle kan også anvendes.

Ang eftersyn/garanti, så har jeg ikke kontaktet Bilka endnu. Der er 3 måneder til næste eftersyn, så jeg venter en måned før henvendelse. Så er der godt tid til at skrive frem og tilbage.
Manjassen har tidligere afgivet reparations tilbud til Bilka, hvor Bilka ikke var helt villige. Jeg tror nu ikke det giver problemer, da vi jo har betalt for service og garanti i 3 år.

Jeg skal nok skrive om forløbet, så andre brugere er forberedte.

//Jørgen
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af Landbo »

GYS skrev: 31. januar 2023 08:53
Landbo skrev: 8. november 2022 20:46 Hvis Bilka skulle kunne slippe fra deres ansvar, skulle de have solgt varen som en kommission handel, hvilket er en bemyndigelse til i eget navn at handle med varer eller tjenesteydelse for en andens regning. Det skal så klart fremgå af kvitteringen på varen.
Hilsen Leif.
Der gælder samme regler ved kommission handel - her er det også sælger der giver garanti og reklamationsret jfr. FDM.
Kun hvis der direkte står på slutseddel, at handlen er gjort for en anden kunde, og dennes navn, adresse, oplysninger, så er det virksomheden der er sælger og som man har handlet med. Derudover mener jeg altid, at det er den underskrivende sælger som man har handlet med. At en forhandler skriver kommissionssalg hjælper ham ikke. Kunden skal vide, hvem han handler med. Ellers kunne de jo sælge hvad som helst som kommissionssalg uden garanti og reklamationsret, uden at oplyse at den virkelige sælger er en søster, eller deres 15 årige søn.
Er det ikke også sådan ca dine ord det jeg skriver ? ;)

Hilsen Leif.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 405
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af GYS »

Landbo skrev: 31. januar 2023 14:36
Er det ikke også sådan ca dine ord det jeg skriver ? ;)

Hilsen Leif.
Ja, vi er enige. Jeg læste dit forkert først (jeg er lidt ordblind).
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af Landbo »

GYS skrev: 6. februar 2023 13:44
Landbo skrev: 31. januar 2023 14:36
Er det ikke også sådan ca dine ord det jeg skriver ? ;)

Hilsen Leif.
Ja, vi er enige. Jeg læste dit forkert først (jeg er lidt ordblind).
Ok.

Leif.
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej GYS.

Du er ikke alene, jeg bøvler også med det skrevne ord :weeping: :weeping:

/Jørgen
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Pedalbelægningen på køretøjet har været sølle siden leveringen. Er revnet og falder ofte af bremsepedalen. Desværre tog jeg mig ikke sammen til at klage kort tid efter leveringen, så nu har jeg selv aben.

Det skulle jo være nemt bare at hente en ny pedalbelægning, men hvilken model/mærke. Størrelsen på bremsepedalen er 59 x 41,5 mm, men jeg har ikke kunnet finde mål på de pedalbelægninger, jeg fandt på nettet.
Jeg tog ud til Thansen, med den gamle pedalbelægning samt en stump aluminium i samme størrelse som pedalen. Ekspedienten var flink og kiggede på lageret, hvor han fandt noget der lignede.

Bremsepedal 1.jpg
Bremsepedal 2.jpg
Bremsepedal 3.jpg

Det er ikke helt nemt at klemme belægningen på pedalen, lidt siliconefedt hjalp. Passer perfekt.

Det vigtige i dette indlæg er nok varenummeret, som er: 999699901167 (pris 50 kr).

//Jørgen
Brugeravatar
Cehoo
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20. februar 2023 04:53
Scootere: Dream Biilka

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af Cehoo »

Står med min fars efterladte bilka kabine scooter, som har været stjålet og fundet.
D.V.S. Smadret håndtag/lås i venstre side, smadret ved front og ridser på begge sider.-

Nå men ud over det så vil den heller ikke lade rigtig...siger 0% og 55v.
Tror at bly batterierne (et eller flere) er døde.....

DÅRLIGSTE 45000kr min Far sikkert nogensinde brugte i hans liv....

Brian
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Trist historie, desværre er der mange med problemer (vi ville også vælge en anden transportform, hvis vi skulle begynde forfra).

Manjassen skriver i tråden "Bilka/Dream-bike": "problemer med lader, som regl dårlig 240v ledning /stik nede under sædet har fået vand, af med stik og samle det i vandtæt dåse".

Så hvis du selv vil prøve at løse problemet, så skal du bruge en bitspids PH2. Hos os passer den til både forsæde og bagsæde. Når sæderne er afmonteret, ville jeg starte med at måle batterispændingen over hvert enkelt batteri.
Skriv endelig, hvis du tror jeg kan hjælpe med informationer.

Kunne kabinescooteren køres uden fjernbetjening?

//Jørgen
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Så har vi været på den længste tur indtil videre. Det blev til 178 km, dog med 3 timer og 15 minutters opladning undervejs. Opladning passede med vores naturlige pauser, så det var ok. Opladningen forlængede batteriernes rækkevidde med ca 32 km. Vi kunne nok have kørt turen uden opladning, men batterierne har ikke godt af at blive kørt helt i bund.
For en gangs skyld var der ikke problemer med køretøjet, eneste problem var utilregnelige cykelstier syd for Hv Sande.

178 km.jpg

Så nu er vi klar til ferieturene, som hele tiden har været vores ønske.

//Jørgen.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af Landbo »

rjskib skrev: 9. juni 2023 14:06 Hej.

Så har vi været på den længste tur indtil videre. Det blev til 178 km, dog med 3 timer og 15 minutters opladning undervejs. Opladning passede med vores naturlige pauser, så det var ok. Opladningen forlængede batteriernes rækkevidde med ca 32 km. Vi kunne nok have kørt turen uden opladning, men batterierne har ikke godt af at blive kørt helt i bund.
For en gangs skyld var der ikke problemer med køretøjet, eneste problem var utilregnelige cykelstier syd for Hv Sande.


178 km.jpg


Så nu er vi klar til ferieturene, som hele tiden har været vores ønske.

//Jørgen.
Ja med den pris du har betalt for batterierne skal der også passes godt på dem.

Men hør, det må være på Sydpolen turen endte idet termometeret viser -40 grader. :detective:

Hilsen Leif.
Senest rettet af Landbo 9. juni 2023 22:00, rettet i alt 1 gang.
Besvar