Anmeldelse af litium batterier

Her kan du skrive med andre om batterier til elektriske køretøjer.
Brugeravatar
Messifan20
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 22. december 2020 16:38
Scootere: Jinma j1

Anmeldelse af litium batterier

Ulæst indlæg af Messifan20 »

Ja så fik jeg altså sat 5 litium batterier fra RS batterier, det gav så lige 93 kg mindre vægt de vejer 40 kg, mine blybatterier vejede 133 kg for 5 stk.
Farten steg lige mellem 6 og 7 km/t og den fiser bare op af bakkerne, det er som at køre i en helt anden kabinescooter, der er virkelig drøn på nu.
jeg har fået sat 17 celler i hver så den er på 71,4 volt, Rene fra rs batterier har sat en ekstra i.prisen blev 22000 kr i alt.
Jeg er meget tilfreds med Rs Batterier både med servicen og batterierne, så kan varmt anbefale dem. :)
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 405
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Anmeldelse af litium batterier

Ulæst indlæg af GYS »

Messifan20 skrev: 11. januar 2021 13:24 Ja så fik jeg altså sat 5 litium batterier fra RS batterier, det gav så lige 93 kg mindre vægt de vejer 40 kg, mine blybatterier vejede 133 kg for 5 stk.
Farten steg lige mellem 6 og 7 km/t og den fiser bare op af bakkerne, det er som at køre i en helt anden kabinescooter, der er virkelig drøn på nu.
jeg har fået sat 17 celler i hver så den er på 71,4 volt, Rene fra rs batterier har sat en ekstra i.prisen blev 22000 kr i alt.
Jeg er meget tilfreds med Rs Batterier både med servicen og batterierne, så kan varmt anbefale dem.
Men, hvordan er det egentligt med lovligheden?

Så vidt jeg ved, så er der meget strenge godkendelser for LiOn batterier i forbindelse med køretøjer. Vil et ny batteri, medføre at den skal typegodkendes på ny???
Brugeravatar
Messifan20
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 22. december 2020 16:38
Scootere: Jinma j1

Re: Anmeldelse af litium batterier

Ulæst indlæg af Messifan20 »

Nej det er helt lovligt at skifte til en anden type batteri, jeg tvivler på Rene fra RS batteri ville foretage sig det han gør
hvis det var ulovligt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Anmeldelse af litium batterier

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Saml gerne alt det information du kan herunder billeder så man kan se hvad der står på og hvordan det er samlet, oplader osv.
Tænker der må være en form for styreboks mellem køretøjet og de 5 batterier når det er lavet sådan med 5 batterier frem for ét stor.
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: Anmeldelse af litium batterier

Ulæst indlæg af rjskib »

Tak for tilbagemeldingen.

Det er virkelig en vægt reduktion, jeg har tidligere læst at vægten "kun" blev halveret. Dine gamle batterier er nu også noget tungere end dem, der sidder i vores kabinescooter (selv hvis man indregner dine gamle batteriers højere effekt).

Har du nogen ide om ladetiden, hvor lang tid tager det at oplade efter f.eks 40 km's kørsel? Kan have betydning hvis man kører rigtig langt, og skal oplade midtvejs (hvor lang pause skal man holde).

Rart at læse succes historien, det lovede ser ud til at holde :thumbup: .

//Jørgen
Brugeravatar
Messifan20
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 22. december 2020 16:38
Scootere: Jinma j1

Re: Anmeldelse af litium batterier

Ulæst indlæg af Messifan20 »

rjskib skrev: 12. januar 2021 20:06 Tak for tilbagemeldingen.

Det er virkelig en vægt reduktion, jeg har tidligere læst at vægten "kun" blev halveret. Dine gamle batterier er nu også noget tungere end dem, der sidder i vores kabinescooter (selv hvis man indregner dine gamle batteriers højere effekt).

Har du nogen ide om ladetiden, hvor lang tid tager det at oplade efter f.eks 40 km's kørsel? Kan have betydning hvis man kører rigtig langt, og skal oplade midtvejs (hvor lang pause skal man holde).

Rart at læse succes historien, det lovede ser ud til at holde :thumbup: .

//Jørgen
Jeg kørte 30 km i går og det tog ca 2 timer og 30 min at oplade så den er lidt hurtigere, den bruger så også lidt mere strøm på at oplade.Det der imponerede mig mest var at der stadig efter 30 km i vinterkulden stadig var oceaner af strøm på.
jeg kunne sagtens have kørt 40- 50 km mere. om sommeren kan den med garanti køre et godt stykke over de 100 km. :thumbup:. Jeg tror altså de lader endnu hurtigere om sommeren.
Brugeravatar
Lindgren
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 59
Tilmeldt: 22. oktober 2020 08:39

Re: Anmeldelse af litium batterier

Ulæst indlæg af Lindgren »

Det lyder satme ikke dårligt.. Dog en stor afskrivning at skulle betale..
Fedt du er tilfreds.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Anmeldelse af litium batterier

Ulæst indlæg af Cis »

Forstår nogen af jer, disse priser kontro ydelse på batterierne ? se linket

https://www.ebay.co.uk/itm/165051235383 ... Sw3mJhMetP
Besvar