Frostvejr og rækkevidde

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
Brugeravatar
Messifan20
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 22. december 2020 16:38
Scootere: Jinma j1

Re: Frostvejr og rækkevidde

Ulæst indlæg af Messifan20 »

scootergrisen skrev: 4. januar 2021 17:38 Mente 2 batteripakker.
Altså ligesom du har nu bare en til.
Så kan du skifte mellem dem.
F.eks. have en batteripakke til at stå til opladning mens du kører og når du så kommer hjem kunne du (i teorien) skifte batteripakke uden at køretøjet skal stå stille i 6 timer for at oplade.
Og så kan du have 2 batteripakker i når du vil køre langt og skifte batteripakke når den ene er ved at være afladt.
Siger ikke det vil være let eller en god ide med blysyrebatteri men det var en mulighed.

Men du kan ikke både få fuld fart, lang rækkevidde, 2 personer i køretøjet og det skal være billigt.
Fart, rækkevidde, vægt, pris de trækker i hver sin retning.

Altid noget der lyder til at være let at skifte til litiumbatteri hvis man vil det.
Jeg får sat Lithium batterier næste torsdag, det er 72 volt 5 batterier med 20 amp på hver for 22000 kr, så jeg får en god rabat.Han kommer endda herover til kbh og sætter dem i, det kalder jeg service.
Brugeravatar
Lindgren
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 59
Tilmeldt: 22. oktober 2020 08:39

Re: Frostvejr og rækkevidde

Ulæst indlæg af Lindgren »

scootergrisen skrev: 4. januar 2021 17:38 Mente 2 batteripakker.
Altså ligesom du har nu bare en til.
Så kan du skifte mellem dem.
F.eks. have en batteripakke til at stå til opladning mens du kører og når du så kommer hjem kunne du (i teorien) skifte batteripakke uden at køretøjet skal stå stille i 6 timer for at oplade.
Og så kan du have 2 batteripakker i når du vil køre langt og skifte batteripakke når den ene er ved at være afladt.
Siger ikke det vil være let eller en god ide med blysyrebatteri men det var en mulighed.

Men du kan ikke både få fuld fart, lang rækkevidde, 2 personer i køretøjet og det skal være billigt.
Fart, rækkevidde, vægt, pris de trækker i hver sin retning.

Altid noget der lyder til at være let at skifte til litiumbatteri hvis man vil det.
Jeg det kan du have ret i, men det du nævner er alt for krævende ti mit behov.. Må købe en tunet Ape 25.. så går det sgu da ikke helt galt tænker jeg :D
Der så ikke plads til en ekstra person.. Men den her kunne være fed. :D
https://www.facebook.com/marketplace/it ... =undefined
Brugeravatar
Lindgren
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 59
Tilmeldt: 22. oktober 2020 08:39

Re: Frostvejr og rækkevidde

Ulæst indlæg af Lindgren »

Messifan20 skrev: 4. januar 2021 15:58
Lindgren skrev: 4. januar 2021 14:45 Jeg forstår ikke den med de 2 45ah batterier? Det skal jo give 72v til controlleren så skal have 6x12v medmindre jeg kunne finde 2 36v batterier.. Men tænker ikke det giver mig nogen fordel.

Jeg har ikke penge til at smide lithium i, der skal også skiftet lader og controller samtidig, det bliver sgu alt for dyrt, men nej komme nok aldrig til at være tilfreds med rækkevidden desværre. City elf siger at kineserne siger den kan kører 100km på en ladning ved 25/30 og 90km på en ladning ved 40km/t og det er med en lille kineser i.
Derfor de har sat km ned i DK alt efter vind og vejr.

Men det passer hvert fald slet slet ikke det helt sikkert, gad godt der var flere brugere herinde der kunne bekræfte at de ikke kører særlig langt.

Jeg skal have plads til min datter i, så kan ikke smide batterier over det hele..
En city Elf kommer ALDRIG op på 70 km i Danmark.
Nej det tænker jeg også er god salgs gas :-/
Brugeravatar
Lindgren
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 59
Tilmeldt: 22. oktober 2020 08:39

Re: Frostvejr og rækkevidde

Ulæst indlæg af Lindgren »

Messifan20 skrev: 4. januar 2021 15:57 Bly batterier og vinter = meget dårlig cocktail.

Jeg har en Jinma J1 med 5 batterrier 72 volt 80 amp i sommers kørte jeg over 60 km på en opladning, nu kan jeg køre ca 35
mistænker at de altså ikke er særlig gode de batterier jeg har, jeg har derfor besluttet at skifte til Lithium batterier fra RS batterier
jeg får sat 5 i på 100 amp 5x 20 amp det koster så 22000 kr, men de holder meget længere, og kører også længere om vinteren, samtidig kan jeg have varme på de 21 km til job.
Jeg varmer også min op om morgen med varme blæser ca 1 times tid, men det er skidedyrt i længde.
Men det lyder også som en dyr omgang oven i selve indkøbet af scooteren du ude i der. :-0
Jeg har en kammerat som har en halv container af Lithium batterier og han siger vi selv kan lave en pakke til den der passer, og det skal ikke koste mig noget så det værd at prøve tænker jeg.
Men hvordan kan du have 5 batterier og så få 72v?
Brugeravatar
Lindgren
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 59
Tilmeldt: 22. oktober 2020 08:39

Re: Frostvejr og rækkevidde

Ulæst indlæg af Lindgren »

Igår kørte jeg hjem 19km inden den lavede lort. Efter 30min varme på.

Imorges hele vejen uden problemer efter varme på 1.5 time.

Der stadig masser strøm så det underligt den går ned i power...

Og når den runder 10km præcis så slukker den røde bar på indikatoren det mystisk.
SE VIDEO
Vedhæftede filer
20210105_065430.mp4
(55.25 MiB) Downloadet 289 gange
20210105_072030.jpg
Brugeravatar
Messifan20
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 22. december 2020 16:38
Scootere: Jinma j1

Re: Frostvejr og rækkevidde

Ulæst indlæg af Messifan20 »

Lindgren skrev: 5. januar 2021 09:13
Messifan20 skrev: 4. januar 2021 15:57 Bly batterier og vinter = meget dårlig cocktail.

Jeg har en Jinma J1 med 5 batterrier 72 volt 80 amp i sommers kørte jeg over 60 km på en opladning, nu kan jeg køre ca 35
mistænker at de altså ikke er særlig gode de batterier jeg har, jeg har derfor besluttet at skifte til Lithium batterier fra RS batterier
jeg får sat 5 i på 100 amp 5x 20 amp det koster så 22000 kr, men de holder meget længere, og kører også længere om vinteren, samtidig kan jeg have varme på de 21 km til job.
Jeg varmer også min op om morgen med varme blæser ca 1 times tid, men det er skidedyrt i længde.
Men det lyder også som en dyr omgang oven i selve indkøbet af scooteren du ude i der. :-0
Jeg har en kammerat som har en halv container af Lithium batterier og han siger vi selv kan lave en pakke til den der passer, og det skal ikke koste mig noget så det værd at prøve tænker jeg.
Men hvordan kan du have 5 batterier og så få 72v?
Ja det har du ret i men det var det ham Rene sagde, 71,4 helt præcist starter de på, men du har ret det hænger ikke helt sammen. jeg synes at du skal benytte dig af din kammarats tilbud.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Frostvejr og rækkevidde

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det røde felt slukker i samme billede som TRIP skifter fra 9.9 til 10.0.
Måske en fejl i displayet.
Hvis du får mulighed for det, så sammenlign med en anden City Elf.
Prøv og kig om det røde felt er tændt/slukket ved:
0.0
15.5
25.5
55.5
Så kan du måske finde ud af præcist hvilket felt ved tallene der slukker for det røde felt.
Eventuelt skifte til miles og se om det røde felt stadigvæk slukker ved 10.0.
City_Elf_rodbatterilampeslukker.gif
City_Elf_rodbatterilampeslukker.gif (104.89 KiB) Vist 5695 gange
Måske det røde felt i batteriindikatoren slukker når dette gule felt i triptælleren tændes.
Ved 49.9 er det røde felt måske tændt.
Ved 50.0 er det røde felt måske slukket.
trip.jpg
trip.jpg (34.69 KiB) Vist 5694 gange
Og lav endeligt flere videoer med kørsel i kabinescooter så andre kan se hvordan det er.
Brugeravatar
Lindgren
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 59
Tilmeldt: 22. oktober 2020 08:39

Re: Frostvejr og rækkevidde

Ulæst indlæg af Lindgren »

scootergrisen skrev: 5. januar 2021 23:42 Det røde felt slukker i samme billede som TRIP skifter fra 9.9 til 10.0.
Måske en fejl i displayet.
Hvis du får mulighed for det, så sammenlign med en anden City Elf.
Prøv og kig om det røde felt er tændt/slukket ved:
0.0
15.5
25.5
55.5
Så kan du måske finde ud af præcist hvilket felt ved tallene der slukker for det røde felt.
Eventuelt skifte til miles og se om det røde felt stadigvæk slukker ved 10.0.
City_Elf_rodbatterilampeslukker.gif

Måske det røde felt i batteriindikatoren slukker når dette gule felt i triptælleren tændes.
Ved 49.9 er det røde felt måske tændt.
Ved 50.0 er det røde felt måske slukket.
trip.jpg

Og lav endeligt flere videoer med kørsel i kabinescooter så andre kan se hvordan det er.
Den nulstiler af sig selv hver gang den bliver slukket og ingen mulighed for at skifte til miles.
Så kommer aldrig over 25km faktisk
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Frostvejr og rækkevidde

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ved ikke hvordan den tæller km den model.
Hvis du gerne vil undersøge det så kunne du gøre det med at sætte hjulene over jorden så den kan stå og tælle mens du optager speedometeret med kamera og eventuelt oplader den uden at slukke for den hvis det er nødvendigt for at komme op på 55.5.
I stikket på bagsiden af speedomeret er en kortslutning der kan tages fra måske. Måske til valg af km/miles.

På mit speedometeret hvis jeg tilslutter f.eks. +12 volt til en ledning så visen den 24 km/t.
Kan være du kan gøre det samme hvis du ville undgå at skulle dreje hjulene.
Hvis du gad undersøge det/skille det ad.
Besvar