Hvillen Kabinescooter skal jeg vælge??

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
Brugeravatar
Lindgren
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 59
Tilmeldt: 22. oktober 2020 08:39

Hvillen Kabinescooter skal jeg vælge??

Ulæst indlæg af Lindgren »

Hvis jeg vil bruge omkring 40.000 gerne en brugt til 30.000 men hvad skal jeg gå efter?
skal være en 30er men meget gerne være nem at få til at rende de 45 hvis muligt.

Jeg stirre mig blindt rundt omkring og kan se at ELF /E-force modellen er den som er flest af, men hvad med batterier, opgraderinger fra når den er fra 18 eller 20
Skal man hoppe på en VGA fra Thansen som skulle have 2 motorer og være meget støjsvag samt nem at få til at rende hurtigere, hvilket jeg kun har hørt.

Jeg skal bruge en NU så er der nogen som har en god brugt så skriv endelig.

Fedt med en side som levere en masse oplysninger der er ret svære at google sig til syns jeg. :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvillen Kabinescooter skal jeg vælge??

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg går efter stilhed så ville vælge med navmotor men den koster en del mere end 40.000,- fra ny. 51.389,- i øjeblikket. Men de har det med at sætte prisen ned og op ret tit hvis du gider vente.
Du kan prøve at kontakte T. Hansen og høre om de har nogle brugte.
De har vist tidligere haft VGA CabEasy 30 km/t hvid 60V-45Ah brugt til 36.389,- som skulle have kørt under 1000 km.
Det vil dog være bedre hvis du kan få en af dem med 58Ah-batteri.

Litiumbatteri vil være at foretrække men det kan du nok godt glemme hvis den skal koste under 40.000,- fra ny.

Der lader til at være mange der sælger elektriske scootere der har kørt meget få km så der er måske mulighed for at finde en næsten ubrugt en del billigere end nyprisen.

Hvis du har mulighed for at køreprøve begge modeller så finder du sikkert hurtigt ud af hvilken en du helst vil have.
Brugeravatar
Lindgren
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 59
Tilmeldt: 22. oktober 2020 08:39

Re: Hvillen Kabinescooter skal jeg vælge??

Ulæst indlæg af Lindgren »

Jeg har kørt i en City ELF idag fra 2020 med nye speddometer, som har fået bak kamera i som VGA også har.
Jeg så godt der var en hvid til salg men den er væk nu, skulle nok ha slået til så.

Der meget mørkt i kabinen på sådan en City Elf når der ikke er soltag, men kørte nu fint nok, men der da ikke mange der har navmotor er der?
Kan se https://www.scooterworld.dk/ivecar/ kører med Lithium batterier.. Så det jo ikke helt skidt, men den fåes kun i rød :-/

Men sådan en hvis demo hos Thansen og så emn opgradering til 3000,- på batterierne er man nok ok kørende.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvillen Kabinescooter skal jeg vælge??

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er vist kun VGA Cabeasy og Clima ONE jeg lige kan huske at have set med navmotor hvad kabinesootere angår.
Tvivler på de vil lade dig opgradere brugte batterier. De gør de nok kun hvis den er ny så de kan beholde de originale og sælge dem efterfølgende.
Men du kan købe 58 Ah-batteripakke til 5.999,- også eventuelt have begge batteripakker i køretøjet hvis du kan lave noget ledningshalløj med kontakter så du kan skifte mellem de to batteripakker.
Har ikke erfaring med det men tror ikke umiddelbart du kan kombinere de to batteripakker til én stor på 103 Ah men hvis man kan vil det være smart.
Brugeravatar
Lindgren
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 59
Tilmeldt: 22. oktober 2020 08:39

Re: Hvillen Kabinescooter skal jeg vælge??

Ulæst indlæg af Lindgren »

Tvivler godt nok også på der er plads til 5 batterier...:)
Men kunne være fedt med en pakke til anlæg hvis man skulle lave det rigtig sjovt..

Men syns sgu godt nok det et svært..
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvillen Kabinescooter skal jeg vælge??

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Rundt om forsædet, under sæderne og over bagsædet hvis den alligevel kun skal bruges til én person.
Bedst helt nede på gulvet så vægten er blaceret lavt.
Brugeravatar
Lindgren
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 59
Tilmeldt: 22. oktober 2020 08:39

Re: Hvillen Kabinescooter skal jeg vælge??

Ulæst indlæg af Lindgren »

Skal have min datter med i engang imellem, så skal helst ikke bruge alt pladsen..
Men kunne være fedt med lithium batterier istedet så ville der være plads.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvillen Kabinescooter skal jeg vælge??

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Eneste ulempe ved litiumbatteri er prisen.
Se f.eks. https://kabinescooter.dk/batterier-245/ hvor man kan vælge mellem forskellige batteripakker afhængighed af hvilken rækkevidde man ønsker.
Brugeravatar
Lindgren
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 59
Tilmeldt: 22. oktober 2020 08:39

Re: Hvillen Kabinescooter skal jeg vælge??

Ulæst indlæg af Lindgren »

JA jeg har siddet og set pakkerne..
Det helt vandvittigt hvad de koster, også derfor det lyder ret underligt IVECAR har det i deres kabinescooter..
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvillen Kabinescooter skal jeg vælge??

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Synes gerne de holde standardbatteriet på en kapacitet så køretøjet får en rækkevidde på omkring 60 km og prisen holdes nede.
Jeg har 2 aftagelige batterier til min scooter.
En af fordelene med litiumbatteri er at du f.eks. kan købe scooteren nu med ét batteri og når du så senere får flere penge eller hat brug for længere rækkevidde eller lignende så kan du købe ekstra batterier.
På den måde vil du være i stand til f.eks. at køre 50 km og komme hjem og skifte det afladte batteri med et fuldt opladt på kort tid og køre igen.
Dem med blysyrebatteri er vist ikke lavet som aftagelige. Nok pga. vægten.
Så der vil køretøjet skulle stå stille når batteriet oplades.
Besvar