City Elf'en har rundet 10.000 km

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: City Elf'en har rundet 4.000 km

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 21. maj 2021 15:13 Har omsider målt Cykelstiens bredde (se side 3). Den er 1,35 meter bred, og "bilen" er 1,25 meter bred ved baghjulene.
Hvis du ikke kan være på cykelstien med din "knallert", skal kørebanen og ikke fortovet tages i brug da du ikke må "betræde" fortovet uden det skal krydses med et køretøj. Situationen er, mig bekendt, ikke beskrevet nogle steder i færdselsloven men da en knallert gerne må færdes på vejbanen og ikke på fortovet, kan situationen sikkert godt give en diskunion med en emsig politi-M/K. Dog burde en eventuel dom og gå til knallertristens fordel, hvis det skulle munde ud i et dyk, fra politiets side, i folks hellige læder. :scootergriselektrisk:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: City Elf'en har rundet 7.000 km

Ulæst indlæg af Jps »

City elf'en har rundet 9.500 km og batteriet holder endnu :) Den trænger til et service, men pt bruger jeg den næsten hver dag, så det må vente lidt.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: City Elf'en har rundet 10.000 km

Ulæst indlæg af Jps »

Så rundede City Elf'en de magiske 10.000 km. Der er stadig liv i batterierne, men synes de langsomt taber effekt. Her i den kolde tid, mærkes det mest, når den er kold. Når jeg begynder at køre, og er på vej mod topfarten på 29 km/t på speedometeret (27 ægte km/t ) er den meget længe om at nå derop. Den ligger på 28 km/t i 1-2 km før motoren er blev lidt varmere. Der hvor jeg bor nu, er der ingen garage, kun en indkørsel mellem mit og naboens hus. Så den står ude året rundt nu. :(
Brugeravatar
ole vestergaard
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 9. november 2021 08:58

Re: City Elf'en har rundet 10.000 km

Ulæst indlæg af ole vestergaard »

Hej Jeg har også en city elf, hvor jeg efterhånden har kørt mange km.
Jeg overvejer at skifte til lithium batterier, da de i længden er billigere.
Jeg har valgt at vente på dette batteri. Kontaktede Ricki som sagde at batteriet snart udkom.
Det holder 7-8 gange bedre end bly batterier. Og holder 3 gange så godt som standard lithium batterier.
Kender flere der har fået lavet batterier hos ham.

https://probatrep.dk/
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: City Elf'en har rundet 10.000 km

Ulæst indlæg af Jps »

Øv så kom tiden til et batteriskift temmelig meget nærmere. Nu er jeg nede på max 18 km pr opladning, så dykker den voldsomt fra 28-29 km/t til 18-22 km/t. Synes sgu det er lige lovlig hurtigt, at batterierne dør.

"Bilen" har kørt knap 11.000 km pt. Batteripakken koster vel ca. 7.000 kr, inkl. montering. Desuden skal der temmelig sikkert også skiftes bremseklodser, og fyldes bremsevæske på. Der er også 2 løse ben i opladerstikket der skal fikses.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: City Elf'en har rundet 10.000 km

Ulæst indlæg af Jps »

Nå kontaktede forhandleren idag, og det bliver mere end svært at skaffe en batteripakke til min model, idet at importøren jo er krakket. Skal der Lithiumbatterier i, skal der modificeres noget i elektronikken, så de bliver brugbare i min "Elf" siger forhandleren.
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: City Elf'en har rundet 10.000 km

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Vi er 2, der har problemer med rækkevidden på vores "nykøbte" Dream kabinescooter. Når jeg forsøger at læse data over batterier, så ser det ud til at de kun mister 10 til 13 % kapacitet ved lave temperaturer. Jeg har kigget på temperaturer svingende mellem 25 grC og 5 grC, som det typiske for os. Vi har dog en meget større reduktion i rækkevidden.

Er det batteri temperaturen der er den delvise årsag i din Elf ? Dine er faringer er vist mere troværdige, end batterileverandørernes "pyntede" datablade.

Hvis du vælger lithium, så har jeg endnu ikke set nogen form for garanti ud over 1 år. Men hvis forhandleren efterfølgende går konkurs, så er garantien jo ikke meget værd.

I øvrigt underligt, at der ikke kan købes lignende blybatterier med samme mål til Elf'en. Har du selv kigget på f.eks batterinet.dk?

//Jørgen
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: City Elf'en har rundet 10.000 km

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Vil du da gerne have litiumbatteri?
Hvis du vil det kan du finde ud af hvor meget du maks. vil betale for det.
Tror det kommer til at koste cirka. 20.000 kroner for at få samme rækkevidde som standard med blysyrebatteri.
Og så kan du jo få længere rækkevidde afhængig af hvor mange penge du vil bruge på det.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: City Elf'en har rundet 10.000 km

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 8. december 2021 15:09 Vil du da gerne have litiumbatteri?
Hvis du vil det kan du finde ud af hvor meget du maks. vil betale for det.
Tror det kommer til at koste cirka. 20.000 kroner for at få samme rækkevidde som standard med blysyrebatteri.
Og så kan du jo få længere rækkevidde afhængig af hvor mange penge du vil bruge på det.
20.000 kr er jeg IKKE parat til at give for en pakke lithiumbatterier. Det må kunne gøres billigere. Ellers bliver det samme slags batterier som dem der sidder i.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: City Elf'en har rundet 10.000 km

Ulæst indlæg af Jps »

rjskib skrev: 8. december 2021 12:16 Hej.

Vi er 2, der har problemer med rækkevidden på vores "nykøbte" Dream kabinescooter. Når jeg forsøger at læse data over batterier, så ser det ud til at de kun mister 10 til 13 % kapacitet ved lave temperaturer. Jeg har kigget på temperaturer svingende mellem 25 grC og 5 grC, som det typiske for os. Vi har dog en meget større reduktion i rækkevidden.

Er det batteri temperaturen der er den delvise årsag i din Elf ? Dine er faringer er vist mere troværdige, end batterileverandørernes "pyntede" datablade.

Hvis du vælger lithium, så har jeg endnu ikke set nogen form for garanti ud over 1 år. Men hvis forhandleren efterfølgende går konkurs, så er garantien jo ikke meget værd.

I øvrigt underligt, at der ikke kan købes lignende blybatterier med samme mål til Elf'en. Har du selv kigget på f.eks batterinet.dk?

//Jørgen
Jeg aner ikke hvor varme eller kolde batterierne er :) . Men de er jo kolde i denne tid, da de ikke er afskærmet nok. Det gør så også at farten er lidt lavere i starten, indtil batterierne er blevet lune/varme nok, til fuld hastighed.

Ang. blybatterier, så burde der kunne findes en pakke der passer i min, idet der jo er en del køretøjer der ligner min på en prik, men hedder så bare noget andet.
Besvar