Din mening om kabinescootere på cykelstier

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Din mening om kabinescootere på cykelstier

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvad synes i om kabinescootere der skal køre på cykelstien hvis der er plads?
Parkere ved cykelstativer?
Køre på fortorv osv. i og med dem der kører dem vel næppe stiger ud for at trække?
Åbne døre?
Sprinklervæske i hovedet på dem bag ved?
Bruge cykelsti som parkeringsplads?
Bruge begge sider af dobbeltrettet cykelsti så modkørende ikke kan bruge cykelstien.

Nu er det jo ikke fordi der er så mange kabinescootere og dem der har dem bruger dem vist ikke særlig meget men derfor kan vi jo godt snakke om et fremtidigt senarie med tusindvis af kabinescootere og snakke om det er godt eller dårligt.

Personligt er jeg ikke umiddelbart så vild med de her bilignende kabinescootere der på alle måder virker til at være lavet til bilister men som måske ikke må køre bil længere og derfor anskaffer sig det nærmeste de kan komme en bil som må køres uden kørekort.

Vedhæftede er billede hvor man kan se at en cyklist/scooter ikke kan komme udenom kabinescooteren på sikker vis.
Kabinescooteren vil heller ikke kunne overhale en cyklist.
Hvis de er godkendt til 25 km/t og topfarten falder afhængig af batteriets opladningsniveau så kan der vel komme en fin kø bag ved.

Eksempel på bredeste punkter på kabinescooter:
Højde: 1630 mm
Bredde: 1290 mm
Længde: 2120 mm

Måske bredden umiddelbart er det største problem men højden kunne måske også være et problem hvis kabinescooteren dækker for noget foran så man ikke kan se det. Et hul i vejen eller noget.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
6.jpg
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Din mening om kabinescootere på cykelstier

Ulæst indlæg af Jps »

Mange af de cykelstier her i området hvor jeg færdes , er ikke brede nok til at der kan overhales af bagved kørende knallerter. Og at køre ude på landevejene hvor der ikke er cykelstier kan jo være farligt, hvis ikke bilisterne er opmærksomme på et langsomt kørende køretøj. En 30'er/45'r må ikke køre eller parkere på fortovet, selvom jeg så har set nogen gøre dette. Jeg skal nok give tilbagemelding, når jeg har fået købt mig en "ellert". Og det sker nok inden alt for længe.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Din mening om kabinescootere på cykelstier

Ulæst indlæg af Jps »

Tilbagemelding ang cykelstier i det område jeg færdes i. I Nakskov er der 5 cykelstier (begge sider så 10 ialt ;) ) som jeg under ingen omstændigheder vil køre på . Dette skyldes at de er for smalle og har mange op/ned kørsler til diverse huse. Kører jeg på de cykelstier, ja så hopper og danser "bilen" mere end godt er (vipper fra side til side), og det har min dårlige ryg ikke godt af, i længden. Så hellere ud på vejen og sinke trafikken en lille smule. På de veje stierne er, må der køres 50 km/t.

Og ja, jeg ved godt jeg risikere en bøde, men den tager jeg når/hvis den kommer. For mit argument er at loven siger: At hvis cykelstien ikke er farbar, skal der køres på vejen. Og jeg mener ikke at stierne er farbare, med alle de op/nedkørsler in mente.
Besvar