City Elf'en har rundet 20.000 km

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

City Elf'en har rundet 20.000 km

Ulæst indlæg af Jps »

Som overskriften siger, så har "bilen" rundet de 20.000 km. Og det på 3 år. Som de fleste ved, er der jo brugt en del penge på reservedele, på de 3 år. Ikke lige det jeg havde regnet med, da den blev købt. Men det er jo en kineser, så kvaliteten er derefter, må man sige. Jeg agter dog ikke, at skrotte den lige pt :D

Kunne da være sjovt at runde de 100.000 km, men det tager jo så lige 12 år mere, før det sker. Jeg havde en Pgo Dr. Big fra 2001 der fra det år, frem til 2012 nåede 114.000 km :yikes: :D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: City Elf'en har rundet 20.000 km

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det var langt. Så kan jeg næsten regne ud du bruger den hver dag eller meget tit.

Er reservedelene ikke billige nok?
Tænker det vel mere er mekanikeren der skal have en del penge for tiden det tager at skifte diverse ting.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: City Elf'en har rundet 20.000 km

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 21. marts 2023 18:17 Det var langt. Så kan jeg næsten regne ud du bruger den hver dag eller meget tit.

Er reservedelene ikke billige nok?
Tænker det vel mere er mekanikeren der skal have en del penge for tiden det tager at skifte diverse ting.
Jeg kører vel ca 150 km om ugen :o :) Reservedelene jeg har fået monteret, har været relativ billige. Timelønnen for mekanikeren ligger vel på mellem 300-500 kr.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: City Elf'en har rundet 20.000 km

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja der kan nok hurtigt blive brugt nogle penge hvis man skal have andre til at lave det.
Kunne ellers være meget sjovt at have et sted hvor elektriske scootere lige kan køre ind og få lavet lidt service.

Men når man har kørt 20000 km så er det da bevis for at det virker.
Så kan rækkevidden og ladesteder og hvad der ellers halter jo altid komme til at blive forbedret.
Lidt ærgerligt at bo i et land som er så fokuseret på de køretøjer der kaldes personbiler og ikke så meget på scootere.
Kunne være fedt hvis du f.eks. kunne køre til københavn og så var der ladesteder undervejs hvor du kunne holde ind og få en fuld opladning mens du spiser lidt mad eller besøger en butik eller ser en video.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: City Elf'en har rundet 20.000 km

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 21. marts 2023 19:22 Ja der kan nok hurtigt blive brugt nogle penge hvis man skal have andre til at lave det.
Kunne ellers være meget sjovt at have et sted hvor elektriske scootere lige kan køre ind og få lavet lidt service.

Men når man har kørt 20000 km så er det da bevis for at det virker.
Så kan rækkevidden og ladesteder og hvad der ellers halter jo altid komme til at blive forbedret.
Lidt ærgerligt at bo i et land som er så fokuseret på de køretøjer der kaldes personbiler og ikke så meget på scootere.
Kunne være fedt hvis du f.eks. kunne køre til københavn og så var der ladesteder undervejs hvor du kunne holde ind og få en fuld opladning mens du spiser lidt mad eller besøger en butik eller ser en video.

Virker og virker :) Har jo haft nogle problemer, der har været trælse.
Først og fremmest skal der udvikles batterier med længere rækkevidde for kabinescootere. Gerne op til 3-400 km ;) :) Firmaet der sælger Bach, har nogle batteripakker med op til 200 km's rækkevidde, men de koster kassen. Men ja ladesteder med 220 volt og hurtigladning ville være godt. Det kræver jo så nok nogle batterier, der kan tåle det.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: City Elf'en har rundet 20.000 km

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tænker hvis den har kørt 20000 km så må den jo have virket og blevet brugt.
Når jeg har siddet og kigget på annoncer med elektriske scootere så var der godt nok mange der kun har kørt meget få km.
Der var meget meget få der var kommet op på 20000 km.

Batterierne er udviklet de sætter bare gerne de billigste i og så den kan køre cirka 60-90 km for at holde prisen nede.
Synes de skulle tilbydes med andre batterier til hurtige opladning og længere rækkevidde pr. opladning men hvis kunderne ser 2 kabinescootere der ser ens ud og den ene koster 50.000 og den anden koster 200.000 så er der nok ikke meget salg i den med det bedste batteri.
Besvar