Træt af min "elbil"

Her kan du skrive med andre om køretøjer med elektrisk motor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

Så er "bilen" kommet retur. Bremsere, styrtøj og sædet, er blevet fikset. Slipper med 3.800 kr for det. Det er faktisk billigt, da jeg jo regnede med godt 5.000 kr. Bremserne var godt tilgroet af alt muligt, så det var med til at bremse bilen under kørsel, vil jeg tro. Styrlejerne er skiftet og sædet repareret. Det var faktisk knækket 3 steder, så lidt underligt at den sidste holder, ikke knækkede.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Cis »

Jps skrev: 14. januar 2023 15:02 Så er "bilen" kommet retur. Bremsere, styrtøj og sædet, er blevet fikset. Slipper med 3.800 kr for det. Det er faktisk billigt, da jeg jo regnede med godt 5.000 kr. Bremserne var godt tilgroet af alt muligt, så det var med til at bremse bilen under kørsel, vil jeg tro. Styrlejerne er skiftet og sædet repareret. Det var faktisk knækket 3 steder, så lidt underligt at den sidste holder, ikke knækkede.
Du bruger godt nok en del penge på at holde Kina-skramlet kørende, jeg håber dine udgifter bliver mere beskedne i fremtiden...
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

Cis skrev: 14. januar 2023 20:30
Jps skrev: 14. januar 2023 15:02 Så er "bilen" kommet retur. Bremsere, styrtøj og sædet, er blevet fikset. Slipper med 3.800 kr for det. Det er faktisk billigt, da jeg jo regnede med godt 5.000 kr. Bremserne var godt tilgroet af alt muligt, så det var med til at bremse bilen under kørsel, vil jeg tro. Styrlejerne er skiftet og sædet repareret. Det var faktisk knækket 3 steder, så lidt underligt at den sidste holder, ikke knækkede.
Du bruger godt nok en del penge på at holde Kina-skramlet kørende, jeg håber dine udgifter bliver mere beskedne i fremtiden...
Ja pengene har fået ben at gå på. Men det fortsætter ikke i det uendelige, det er helt sikkert. Næste udgift bliver forhåbentligt kun batterier.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

Må desværre sige, at jeg ikke er helt tilfreds med reparationen af City Elf'en. Rammer jeg et hul med forhjulet, lyder der et "klonk" fra den af. Den føles faktisk lidt løs i det, så må ha' fat i mekanikeren igen. :weeping: :weeping:
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 405
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af GYS »

Sådan er det også med benzinbiler. Og hver gang de repareres, så går det ikke længe, så opstår problemet igen.

For benzinbiler har man dog heldigvis mulighed for at melde sig ind i FDM, og de tjekker så gratis om reparationerne er i orden, når man bruger værksteder de giver smileys. Jeg fandt først ud af det, da jeg havde brugt 20.000 kr. for meget :weeping:.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 21. januar 2023 16:21 Må desværre sige, at jeg ikke er helt tilfreds med reparationen af City Elf'en. Rammer jeg et hul med forhjulet, lyder der et "klonk" fra den af. Den føles faktisk lidt løs i det, så må ha' fat i mekanikeren igen. :weeping: :weeping:
Det lyder lidt underligt at man åbenbart ikke i dag kan finde ud af og spænde lejerne i et kronrør op så der ikke er slup. Det er så heldigt at det ikke skulle være nødvendigt og transportere køretøjet tilbage til værkstedet hvis mekkeren medbringer værktøjet til sammenspændingen.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

Efter tjek af kronrørslejerne, er den igen stabil. Til gengæld er USB stikket nu stået af :( Så kan ikke bruge GPS'en eller oplade mobilen. Og det stik sidder så bagerst i en hylde, og er ikke lige sådan at få ud. Se nederst til venstre i billedet.
Vedhæftede filer
Instrumentpanel..JPG
Instrumentpanel..JPG (230.12 KiB) Vist 1434 gange
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Dengang vi kørte meget i Cabinoen, brugte vi en "Power bank" til GPS og DashCam. Det virker, men det er lidt bøvlet at skulle lade køretøj og også "Power bank'en".

//Jørgen
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 24. februar 2023 18:18 Efter tjek af kronrørslejerne, er den igen stabil. Til gengæld er USB stikket nu stået af :( Så kan ikke bruge GPS'en eller oplade mobilen. Og det stik sidder så bagerst i en hylde, og er ikke lige sådan at få ud. Se nederst til venstre i billedet.
Surt. Kunne nemt fristes til og tro, at din mekker har glemt og samle stikket mellem USB stikket og det resterende ledningsnet. Men inden du klager, burde du måske lige tjekke det ikke er din USB ledning der har en defekt så røde ører undgås. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

Landbo skrev: 25. februar 2023 21:40
Jps skrev: 24. februar 2023 18:18 Efter tjek af kronrørslejerne, er den igen stabil. Til gengæld er USB stikket nu stået af :( Så kan ikke bruge GPS'en eller oplade mobilen. Og det stik sidder så bagerst i en hylde, og er ikke lige sådan at få ud. Se nederst til venstre i billedet.
Surt. Kunne nemt fristes til og tro, at din mekker har glemt og samle stikket mellem USB stikket og det resterende ledningsnet. Men inden du klager, burde du måske lige tjekke det ikke er din USB ledning der har en defekt så røde ører undgås. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Har skam prøvet med et par ledninger, men ingen forbindelse desværre :( Og der er heller ikke lys i knappen til tænd/sluk af USB stikket.
Besvar