Træt af min "elbil"

Her kan du skrive med andre om køretøjer med elektrisk motor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

Nu har jeg prøvet at google mig til, hvordan jeg selv kan fikse det USB stik. Men finder intet, der direkte viser det. Der er flere video'er på youtube om, hvordan man skiller "bilen" ad. Men det er så modeller der ligner min, men som er anderledes skruet sammen set i forhold til min model.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan være mekanikeren ved montering har glemt at monterer stikket til ledningsnettet.
Kig på billeder af reservedele for at se hvor hullerne/skruerne er.

Hvad hvis du åbner venstre dør og afmontere det plastik der sidder der så kan du måske kigge ind og få armen derind uden at afmonterer så meget.
Prøv også at kig op under forhjulet.

Ser ikke lige ud til at være specielt let af få det store stykke plastik rykket tilbage så du kan få armen derind for styret skal vel afmonteres osv. men der er vel ikke så meget andet at gøre end at komme i gang hvis du gerne vil lave det.

Prøv og tag VIN-dækslet af og glo derind. Om du kan se stikkene.
ivecar_reservedelskatalog_6.jpg
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

Ja styret skal af, hvis jeg skal gå den vej ind. Men kan måske få skjoldet bag forgaflen af, det er væsentligt nemmere tror jeg. Tager et billede af det, på et tidspunkt.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

Ja så er den desværre gal igen. Denne gang med batterierne. I mandags tog det 3 timer og 50 minutter, at lade bilen op, efter sølle 19 km's kørsel. Dagen efter tog det 3 timer og 25 min. Onsdag tog det 2 timer og 50 min. Torsdag tog det 3 timer og 15 min. Fredag igen 2 timer og 50 min.

I dag 3 timer og 25 min. Der er stadig reklamationsret på batterierne, men får jo nok nye sat i gratis. Normalt tog det 2 timer og 15 til 30 minutter, at lade den op efter de 19 km's kørsel. Batterierne er som tidligere skrevet, fra Januar 2022.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

Som jeg af og til skriver: Ikke en dag går, uden nye problemer med "bilen". I dag konstaterede jeg, at de 2 pærer i forlygten er sprunget, men nærlyset virker sjovt nok. På en almindelig scooter er det ikke noget problem at skifte pære, men på "bilen", er det lidt mere besværligt. Jeg aner ikke hvilke pærer der sidder i, ud over at det er halogén.

Og kan så ikke finde oplysninger om dem i de manualer jeg har. Må ringe til mekanikeren i morgen engang.

OBS: Jeg har fundet ud af at forlygten sidder fast med 3 bolte, så det burde ikke give problemer, forudsat at der ikke skal afmonteres plastik, før den kan komme af. :D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Formodentligt HS1.

Du kan kigge ind i lygten forfra uden at skille noget ad for at se om trådene er smeltet over.
Hvis begge pærer stopper med at virke samtidig er det formodentligt ikke pærerne men nær-/fjernlyskontakten eller forbindelserne mellem den og ledningsnet og pærer.

Ledning til fjernlys er muligvis blå.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

Tjekkede pærene i dag, og de er begge sorte på glasset, så der skal nye i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du lagt mærke til om begge pærer har virket for nyligt?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 13. april 2023 14:31 Har du lagt mærke til om begge pærer har virket for nyligt?
De virkede for 2 dage siden.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Sjovt det lige sker samtidigt men det er vel også fint at skifte dem begge to samtidigt.
Besvar