Udendørsstikkontakter der kan bruges med én hånd

Her kan du skrive med andre om køretøjer med elektrisk motor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Udendørsstikkontakter der kan bruges med én hånd

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har i set nogen udendørsstikkontakter der kan bruges med én hånd?

Dem jeg har set har gerne et låg med en fjeder som trykker ned på stikket man prøver at sætte i så tænker det er lidt besværligt at sætte i med én hånd. Ikke at jeg har prøvet det så meget.

Men jeg tænker på at komme kørende på min elektriske scooter hen til en stikkontakt og så sætter jeg lige stikket i med én hånd mens jeg holder scooteren med den anden. Kunne være ret smart.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Udendørsstikkontakter der kan bruges med én hånd

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 30. august 2022 18:47 Har i set nogen udendørsstikkontakter der kan bruges med én hånd?

Dem jeg har set har gerne et låg med en fjeder som trykker ned på stikket man prøver at sætte i så tænker det er lidt besværligt at sætte i med én hånd. Ikke at jeg har prøvet det så meget.

Men jeg tænker på at komme kørende på min elektriske scooter hen til en stikkontakt og så sætter jeg lige stikket i med én hånd mens jeg holder scooteren med den anden. Kunne være ret smart.
https://www.jemogfix.dk/opus-73-afbryder/7112/9011943/

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Udendørsstikkontakter der kan bruges med én hånd

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Stikkontakt. Ikke afbryder.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Udendørsstikkontakter der kan bruges med én hånd

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 30. august 2022 21:12 Stikkontakt. Ikke afbryder.
Åh undskyld, de ligner sgu hinanden. :mrgreen:

https://www.jemogfix.dk/opus-73-stikkon ... 2/9011944/

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Udendørsstikkontakter der kan bruges med én hånd

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Er den god at bruge med én hånd?
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Udendørsstikkontakter der kan bruges med én hånd

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 30. august 2022 21:43 Er den god at bruge med én hånd?
Det vil jeg mene. Det er så nemt at man ikke tænker over hvordan det skal gøres.

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Udendørsstikkontakter der kan bruges med én hånd

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Synes ikke det ligner noget der vil være specielt rart at bruge med én hånd.
Selvfølgelig kan jeg gøre det men ligner låget måske holdes nede af en fjeder og har skarpe kanter der vil skrabe mod huden og virke som modhager når man forsøger at sætte stikket i.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Udendørsstikkontakter der kan bruges med én hånd

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 31. august 2022 00:51 Synes ikke det ligner noget der vil være specielt rart at bruge med én hånd.
Selvfølgelig kan jeg gøre det men ligner låget måske holdes nede af en fjeder og har skarpe kanter der vil skrabe mod huden og virke som modhager når man forsøger at sætte stikket i.
Hvis du er så tyndhudet skal du da helt klart have denne her i T. Ansen kvalitet: https://www.jemogfix.dk/stikkontakt-sta ... 2/9031787/

Du bør dog vide de ikke er kendt for og holde i ret lang tid hvis de bruges. :twisted:

Du bør også vide det ikke er lovligt og skifte en kontakt eller stikdåse med jord for menigmand.

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Udendørsstikkontakter der kan bruges med én hånd

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan ikke se den skulle være bedre end den anden du viste i forhold til det jeg spørger om.
Hvis der er fjeder i låget i begge.
Ved ikke om de laves uden fjeder der lukker låget selv men det er måske ikke så godt mod regn uden fjeder.

Alternativet kunne være en form for beskytter/åbner på stikket.
F.eks. et stykke plastik der har et hak der kan gribe i låget nedefra for at åbne det.
Og glide på undersiden af låget over fingeren så der ikke er noget skraben/modhage mod finger og stik.
Så kunne jeg åbne låbet med én hånd helt uden at røre stikkontakten hvilket vel er meget smart hvis jeg skal bruge allemulige stikkontakter rundtomkring som måske er våde/beskidte.
Øj! Så kunne der også være en lygte på til bedre at se stikkontakten om natten.

Kan prøve at lave en tegning af det jeg mener.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Udendørsstikkontakter der kan bruges med én hånd

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 31. august 2022 15:47 Kan ikke se den skulle være bedre end den anden du viste i forhold til det jeg spørger om.
Hvis der er fjeder i låget i begge.
Ved ikke om de laves uden fjeder der lukker låget selv men det er måske ikke så godt mod regn uden fjeder.

Alternativet kunne være en form for beskytter/åbner på stikket.
F.eks. et stykke plastik der har et hak der kan gribe i låget nedefra for at åbne det.
Og glide på undersiden af låget over fingeren så der ikke er noget skraben/modhage mod finger og stik.
Så kunne jeg åbne låbet med én hånd helt uden at røre stikkontakten hvilket vel er meget smart hvis jeg skal bruge allemulige stikkontakter rundtomkring som måske er våde/beskidte.
Øj! Så kunne der også være en lygte på til bedre at se stikkontakten om natten.

Kan prøve at lave en tegning af det jeg mener.
Det bliver mere og mere svært. Du kunne jo også købe en flot PH lampe og få den montere over den stikdåse du nu vælger. :mrgreen:

Nå spøg til side, jeg har til gode og se en udendørs stikdåse med indbygget lys, det må du foreslå fabrikanterne der laver den slags slige sager. ;)

Hilsen Leif.
Besvar