Skift elleverandør ved køb af elektrisk køretøj

Her kan du skrive med andre om køretøjer med elektrisk motor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Skift elleverandør ved køb af elektrisk køretøj

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så den her på tmp.dk/niu-danmark.dk/ivecar.dk hvor man nu åbenbart skal til at sige "nej tak" til at skifte elselskab ved køb af elektrisk køretøj.

Hvis man skifter ellevarandør til Norlys så får man åbenbart rabat for hvad der svarer til 4000 km minimum.
Det står ikke specielt detaljeret. Der er en masse snak om grøn, grøn og grøn som så vidt jeg ved er en farve og oprindelsesgarantier og energikilder og læs mere på norlys.dk.

Jeg besøgte norlys.dk og så en fin video hvor det første de siger er at "Ingen kan få 100% grøn strøm hele tiden" og "På de grå og vindstille dage, kommer strømmen derimod fra fossile energikilder / sort strøm." hvilket ikke passer med at man forsøger at sælge det som "helt grønt!".

Jeg forsøgte at regne rabatten ud på 4000 km i forhold til min scooter og rabatten bliver vist 200-300 kroner om sommeren (400 km om vinteren) hvis jeg skal gætte. Måske lidt mere hvis man kører 45 km/t.

Prisen er omkring 2,25 kr./kWh.
Min oplader bruger cirka 1,32-1,38 kWh for en fuld opladning og rækkevidden på speedometeret er f.eks. 54-58 km. Det viser dog nok for meget men ...
Det giver vel et forbrug på cirka 96 kWh for 4000 km.
Er det så 216 kroner man får i rabat?
Så er der abonnement det koster 29,- så er er nede på 187,- i rabat.
Og så er der 5 måneders binding.
Med et el-køretøj fra TMP er din transport 100 % elektrisk.
Med en elaftale hos Norlys er den også grøn.

TMP og Norlys danner fælles front i kampen for grønnere transport. Og vi betaler også dig for din indsats i kampen: Norlys dækker nemlig eludgiften for min. de første 4.000 km som du kører på dit nye el køretøj.

Sådan tager du imod tilbuddet*
For at få de gratis kilometer skal du vælge Norlys som din nye elleverandør. Så får du en rabat på din elregning, som svarer til minimum 4.000 km eller mere – afhængig af, hvilket el-køretøj du vælger.

Grøn strøm med en fast elpris

Det elprodukt, vi tilbyder, er Norlys’ topprodukt Fastpris 12 mdr.

Og da elaftalen er med grøn strøm, har du en garanti for, at Norlys køber oprindelsesgarantier for al den strøm du bruger. Norlys køber dem fra grønne energikilder som sol, vind og vand. Det er altså et helt klassisk og ordentligt elprodukt – helt grønt!

*Du kan tilvælge tilbuddet når du indtaster betalingsoplysninger i indkøbskurven.
Screenshot 2021-06-11 at 14-00-08 Checkout » NIU Danmark.png
Screenshot 2021-06-11 at 14-00-08 Checkout » NIU Danmark.png (36.81 KiB) Vist 3095 gange
Norlys1.png
Norlys1.png (160.37 KiB) Vist 3095 gange
Norlys2.png
Norlys2.png (184.19 KiB) Vist 3095 gange
Norlys3.png
Norlys3.png (157.33 KiB) Vist 3095 gange
Besvar