Jeres oplevelse med elektrisk køretøj

Her kan du skrive med andre om køretøjer med elektrisk motor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Jeres oplevelse med elektrisk køretøj

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tænkte lige på hvordan jer der har et elektrisk køretøj synes det er at have et.

Hvad er godt og hvad er dårligt?
Synes i det virker eller er det på en eller anden måde ikke godt nok?
Og hvad skulle der så til før det kom til at virke godt med jeres elektriske køretøj?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Jeres oplevelse med elektrisk køretøj

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Min elektriske scooter fungerer men...
Den lave rækkevidde i kombination med den lange ventetid der er på opladning sætter en begræsning for hvor anvendelig scooteren er.

Køretøjet er ikke indrette til mere end ét batteri.
Så selvom man kan købe ektra batterier så giver det også flere udfordringer.
Batteri nummer 2 skal f.eks. stå løst på trinbrættet.
Da der kun er ét batterikabel i scooteren skal jeg skifte batteri. Egentligt kunne jeg nøjes med at sætte stikket over på det andet batteri på trinbrættet men det er det ikke lavet til og kablet er for kort og held og lykke med at finde et forlængerkabel af den type. Så bliver nød til at bytte batteriene hvilket er lidt kedeligt når jeg samtidig også gerne vil have de er låst fast.
Har man kun 1 oplader men flere batterier så bliver det lidt kedeligt i længden at skulle vente f.eks. 6 timer og huske at sætte stikket over på det andet batteri.

Det er lidt kedeligt at slæbe batterier frem og tilbage når der ikke er mulighed for at oplade hvor køretøjet står.
De vejer 11 kg pr. batteri. Det er sådan ok men hvis man også f.eks. har handlet ind og har ekstra ting med så skal man måske gå mere end én gang eller også slæbe ret meget/tungt i én omgang hvilket ikke er sjovt når man f.eks. samtidig skal låse døre op.

Hvis nu min elektriske scooter f.eks. havde 2-3-4 batterier fast i scooteren og man kunne køre hen til et stik der måske endda selv skabte forbindelse i det man kører hen til det og begyndte at oplade uden at man skulle gøre noget så ville det nok være mere sjovt at bruge scooteren.

Opladeren der følger med at ikke vandtæt og nok ikke det bedste at have den under sædet da der ikke er udluftning.
Så der skulle helst gerne være en vandtæt oplader fastmonteret i scooteren så man ikke kan glemme at tage den med og som kan oplade flere batterier samtidigt.
Besvar