Ladestationer til scootere

Her kan du skrive med andre om køretøjer med elektrisk motor.
Brugeravatar
FAL
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 45
Tilmeldt: 8. april 2020 22:06
Scootere: PGO T-Rex 2010

Kymco Super 8 50 4T 2015

Kymco Super 8 50R 2022

Ladestationer til scootere

Ulæst indlæg af FAL »

Hvordan er det. Findes der ladestationer til scootere og elcykler også, hvor man kan betale for at lade?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Ladestationer til scootere

Ulæst indlæg af Jps »

FAL skrev: 3. marts 2021 10:56 Hvordan er det. Findes der ladestationer til scootere og elcykler også, hvor man kan betale for at lade?
Tror ikke du skal forvente ladestationer til de nævnte køretøjer. Her på Lolland kommer der ihvertfald ikke nogen. Her prioriteres bilerne mere, end de 2 og 3 hjulede køretøjer.
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: Ladestationer til scootere

Ulæst indlæg af rjskib »

Der er skrevet lidt om emnet, søg på "Gode svar ved opsætning af stikkontakter" uden i forummet (uden "").

Stikkene er der stadig i Herning, men bør testes mindst en gang om året.

Har selv overvejet en bærbar generator, men den fylder hvis vi skal være 2 personer i køretøjet på ferietur. Hvis vi så vil køre f.eks. 100 km, så skal vi have en opladning ca midtvejs. Opladningstiden er noget med 5-6 timer for vores cabinescooter, så det bedste vil være opladning under kørsel. Dermed skal generatoren være placeret på ydersiden af køretøjet, og er det lovlig at oplade under kørsel? Det med lovligheden kunne nok gå herude vestpå, da det vil være sjældent at vi ville bruge generatoren.

Jeg har kigget på generatoren fra Biltema, der stor i manualen at den kun må bruges ved stilstand (Ikke engang under sejllads).
Vores cabinescooter kan lades under kørsel, formentlig vil bedre modeller være spærret for dette (så man ikke fejlagtigt kører af sted med isat ladekabel).

For et par dage siden var jeg forbi en Honda 10i generator, der var i drift. Næsten totalt lydløs, men prisen er vist knap 10.000 kr. Powergenerator.dk har en lignende generator til ca 3.000 kr, som på papiret ser ud til at være lydsvag.

//Jørgen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Ladestationer til scootere

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Personligt har jeg indtil videre kun set et sted i danmark som decideret er lavet opladning af elektriske cykler og scootere hvor det er gratis.
Kig i ladestationer.
Jeg har oprettet et kort hvor andre kan tilføje steder i forsøg på at få et overblik over disse steder.
Besvar