VGA Vax batteri stik

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA Vax batteri stik

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis ikke det kan lade sig gøre at finde så er der også muligheden for at sætte noget helt andet stik på der er lettere at få fat i.
Brugeravatar
frankomand
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 64
Tilmeldt: 27. oktober 2013 09:31
Scootere: PGO G MAX Årgang 2019 - 8000 km.
VGA Vax Årgang 2019 - 1800 km.

Re: VGA Vax batteri stik

Ulæst indlæg af frankomand »

Ja det har jeg tænkt - fandt ud af at den midterste pin mellem de 2 48V ledninger er til at fortælle controlleren at der er en lader tilsluttet ( der er 48V i den positive men negativ discharge er lukket i BMS )men jeg har ikke helt styr på den sidste tynde pind i stikket - key on - om den bare sender 48V retur til BMS for at åbne discharge negativ eller det er en helt anden værdi den levere til BMS - har ikke hulighed for at teste før jeg får de sidste stumper til pakken. Så hvis du ved hvilket signal den sender vil jeg da blive glad hvis du vil dele info 😀
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA Vax batteri stik

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Den lille pin i midten (meget tynd gul ledning) bruges til at åbne for afladning.
Hvis du tilslutter et multimeter til batteriet (tyk sort og tyk rød ledning) så kan du ikke umiddelbart måle spændingen.
Først når den meget tynde gule ledning kortsluttes med tyk rød ledning så åbnes der for afladning og du kan måle spændingen.
VGA_Vax_2019_batteri_volt_maling.jpg
VGA_Vax_2019_batteri_volt_maling.jpg (46.98 KiB) Vist 3518 gange
Hvis batteriet både er tilsluttet køretøjet (afladning) og opladeren (opladning) så kan du med nøglen i tændingslåsen vælge om batteriet bliver opladt eller afladt.
Hvis du drejer til OFF så opladeres batteriet.
Hvis du drejer til ON så stopper opladningen.

Begge stik kan bruges til opladning men kun det ene stik kan bruges til afladning.
Dog er der på VGA Vax 2019 ikke monteret ladestik i køretøjet under sædet men det har jeg så monteret efterfølgende så det runde Chogori-stik både kan bruges til opladning og afladning.
vga_vax_2019_BMS_BAT-_PACK-_CHIN-.png
Brugeravatar
frankomand
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 64
Tilmeldt: 27. oktober 2013 09:31
Scootere: PGO G MAX Årgang 2019 - 8000 km.
VGA Vax Årgang 2019 - 1800 km.

Re: VGA Vax batteri stik

Ulæst indlæg af frankomand »

Fedt så det er ren 48v der render i den 😀 jeg har faktisk læst dine fine beskrivelser men den del der havde jeg overset 😀
Brugeravatar
FRJ
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. maj 2022 23:12
Scootere: VGA Vax

Re: VGA Vax batteri stik

Ulæst indlæg af FRJ »

Hej
Er det her det skal monteres?
20230818_183425.jpg
20230818_183341.jpg
Mvh Frank
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA Vax batteri stik

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja.
Så skulle du kunne oplade batteriet uden at sætte opladeren direkte til batteriet.
Der er hul i sædeboksen bagerst under sædet til stikket med låget.
Dog kan man ikke låse sædet fordi opladerens stik er i vejen når det sidder i.
Så du kan eventuelt finde en anden placering så det er muligt at låse sædet når stikket er i.
På nogle scootere sidder stikket med låget bag hvor man har benene. midt på scooteren udvendigt.
Brugeravatar
FRJ
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. maj 2022 23:12
Scootere: VGA Vax

Re: VGA Vax batteri stik

Ulæst indlæg af FRJ »

Modtaget, mange tak for info :)
Besvar