Side 8 af 13

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 30. august 2022 20:16
af Landbo
Guffi skrev: 30. august 2022 15:56 Nu er batteriet blevet større!

30ah, til 825€

Det er lige pebret nok, så jeg ser lige tiden an, inden jeg bruger min nye Pay-Pal konto!
https://www.2wheels.nl/accu-30ah-agm-goccia

Deres 20ah batteri opgives i øvrigt til 50 km's rækkevidde....
https://www.2wheels.nl/accessoires/scoo ... agm-goccia

It's a jungle outthere....
Njaa'e, gid folk en dag indser, at hvad man lover holder man også. :silent:

Hilsen Leif.

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 2. september 2022 11:55
af Landbo
Var ude og "blæse" med det nye batteri efter 3 fulde opladninger og i helt stille vejr, hvor det lykkes at klemme 25,1 km på triptælleren (24,4 km ude i den virkelige verden) ud af batteriet (afladning til 9%). Det er slet ikke tilfredsstillende, da det nye batteri jo gerne skulle kunne indeholde mere power end det gamle. :weeping:

Hilsen Leif.

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 2. september 2022 12:11
af scootergrisen
Ville lige venter 20 af-/opladninger inden du går alt for meget op i de tal.

Men nu hvor du har 2 batterier så må det da være over de "op til 45 km" ved 45 km/t.

Så skal du bare have fundet en smart måde at placerer det ekstra batteri på.

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 2. september 2022 12:32
af Landbo
scootergrisen skrev: 2. september 2022 12:11 Ville lige venter 20 af-/opladninger inden du går alt for meget op i de tal.

Men nu hvor du har 2 batterier så må det da være over de "op til 45 km" ved 45 km/t.

Så skal du bare have fundet en smart måde at placerer det ekstra batteri på.
Ja, håber da stadig på at antal km vil stige helt vildt på batteriet :o , omend jeg tvivler stærkt. :mrgreen:

Tja, de lovede "op til 45 km" kan opnås nu hvis det ikke blæser for meget, men det kræver absolut en større bagagebox på bagagebægeret da der nu er fyldt helt op med det ekstra batteri, regntøj, det mest nødvendige værktøj og et par indkøbsnet. :eh: Så der er hverken plads til et halvt rugbrød eller bette franskbrød, når man kommer forbi bageren.

Hilsen Leif.

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 7. september 2022 15:57
af Landbo
Øj, mokkebikken med fører var lige et smut i Thisted og handle ind i går eftermiddags. Desværre kunne det nye batteri kun klare knap 21 km før det ville oplades igen, og det med en kun 57 kg model på føresædet. 😢

Hilsen Leif.

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 5. oktober 2022 22:17
af Landbo
Ja og på en tur ned til SydThy og hente traktoren døede det nye batteri efter kun 12,1 km. :weeping: Det skal så tilføjes at batteriet blev fuld opladet for 14 dage siden og bare har stået og samlet muller siden, dvs ikke har været kørt med. Det tyder så på der er nogle af cellerne der aflader unaturligt hurtigt.

PS. Ved opstarten viste "tankmåleren" 100%.

Hilsen Leif.

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 6. oktober 2022 16:43
af scootergrisen
Der er automatsikringen så du kan afbryde strømmen helt.
Alarmen stå vel og bruger strøm hele tiden.
Og den får måske strøm fra DC-DC-konverteren.
Prøv eventuelt om USB-stikket har strøm når tændingslåsen er drejet til OFF.

Næste gang du ikke skal bruge den i 14 dage så kunne du prøve forskellen med automatsikringen på OFF.

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 6. oktober 2022 19:23
af Landbo
scootergrisen skrev: 6. oktober 2022 16:43 Der er automatsikringen så du kan afbryde strømmen helt.
Alarmen stå vel og bruger strøm hele tiden.
Og den får måske strøm fra DC-DC-konverteren.
Prøv eventuelt om USB-stikket har strøm når tændingslåsen er drejet til OFF.

Næste gang du ikke skal bruge den i 14 dage så kunne du prøve forskellen med automatsikringen på OFF.
Automatsikringen var ikke klappet.

Batteriet har slet ikke været monteret efter opladning til jeg skulle ud og trille. Men på det gamle batteri viser tankmåleren stadig 100% ved opstart selv om det har sittet 14 dage i knallerten uden den har været ude og rulle.

Øh, USB stikket har vi aldrig rørt, så jeg mere end tvivler på det pludselig begynder og bruge en masse strøm uden og lugte meget svedent.

Åh ja, det tog kun 2 1/2 time inden batteriet holdt op med og ville tage mod strøm mere, så der er noget galt med det. Har haft laderen på batteriet det sidste 1 1/2 døgn for og være sikker på alle cellerne er fuldt opladet før jeg i morgen tidelig triller en tur til Thisted i andet ærinde. Så får vi se om jeg skal forbi T. Hansen også. :mrgreen:

Hilsen Leif.

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 9. oktober 2022 18:10
af Guffi
Jeg nåede 32 km. på sidste opladning, før måleren viste 6%.

Nu står VGA'en bagerst i garagen, og batteriet er i bryggerset.

Jeg har lige tanket min Maxi, så den er klar, hvis behovet for at køre på knallert skulle opstå. (og det gør det), da bilen mener at det er på tide med et stort service :lol:


Jeg er godtnok ked af ellertnes ringe batteri, for jeg nyder virkelig at køre på den.
.

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 9. oktober 2022 19:06
af Landbo
Jeg kom så ikke til Thisted på den VGA'en, grundet et pludselig opstået tidspres (nej, sov ikke over mig :mrgreen: ). Men tog så i stedet VGA'en til nabobyen lørdag aften, da jeg blev sendt til købmanden med indkøbsnettet. Vejen ud (8,1 km) ud gik fint med 71% tilbage på tanken, desværre er tanken meget utæt idet jeg kun nåede og køre 4,9 km på på vejen hjem da tankmåleren så pludselig hoppede fra 20% til 0%. :roll: Dermed må jeg konstatere at det nye batteri i den grad er øg og skal en tur omkring T. Hansen og bytte til et nyt igen. :evil:

Hilsen Leif.