Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

Guffi skrev: 9. oktober 2022 18:10 Jeg nåede 32 km. på sidste opladning, før måleren viste 6%.

Nu står VGA'en bagerst i garagen, og batteriet er i bryggerset.

Jeg har lige tanket min Maxi, så den er klar, hvis behovet for at køre på knallert skulle opstå. (og det gør det), da bilen mener at det er på tide med et stort service :lol:


Jeg er godtnok ked af ellertnes ringe batteri, for jeg nyder virkelig at køre på den.
.
Ja T. Hansen bruger ikke de samme km som vi andre lærte om i skolen! :mrgreen:

Men ville nu ikke jage en Puch Maxi ud i dårligt vejr i stedet for en el-scooter med de priser de køretøjer er kommet op i nu til dags.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

Landbo skrev: 9. oktober 2022 19:06 Jeg kom så ikke til Thisted på den VGA'en, grundet et pludselig opstået tidspres (nej, sov ikke over mig :mrgreen: ). Men tog så i stedet VGA'en til nabobyen lørdag aften, da jeg blev sendt til købmanden med indkøbsnettet. Vejen ud (8,1 km) ud gik fint med 71% tilbage på tanken, desværre er tanken meget utæt idet jeg kun nåede og køre 4,9 km på på vejen hjem da tankmåleren så pludselig hoppede fra 20% til 0%. :roll: Dermed må jeg konstatere at det nye batteri i den grad er øg og skal en tur omkring T. Hansen og bytte til et nyt igen. :evil:

Hilsen Leif.
Så gik vejen forbi T. Hansen for at få bytte det nye defekte batteri til et nyt. Kørte på GEV'en ind til Thisted med det gamle batteri i den sorte mælkekasse og nåede op på hele 15 km i frisk medvind inden det totalt døde op af Østerbakken. Butikkbestyreren vil nu snakke med dem nede i Middelfart om hvad de vil gøre og så give en tilbagemelding.

Det ender nok med de igen igen igen igen vil have GEV'en ned til Midelfart og kontrollere om der er luft nok i dækkene samt bremserne ikke hænger, noget jeg selv jævnligt tjekker. :roll: :mrgreen:

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Følger du T. Hansen's instruktioner med op til 9 timers tilslutning?
Genopladningstiden er mellem 6-7 timer.
[...]
Batteriet er fuldt opladet, når laderen skifter fra rød til grøn i
indikator dioden.
• Det foreslås at lade køretøjet lade i yderligere 1-2 timer for at
forlænge batteriets levetid. Fjern herefter laderen.
Kender ikke oplader/batteri men måske den kan være tilsluttet længere for at balancerer cellerne.
Du kunne gøre som mig og tilslutte en strømmåler.
Skriv ned hvad strømforbruget er når opladeren ikke er tilsluttet batteriet osv. så kan du måske få en ide om hvornår opladningen/balanceringen er færdig.
Måske du en dag har lyst til at skille batteriet ad og tage billeder og måle diverse ting.



Udover de 2 opladere de kalder AT og FP så har de nu også Lader 5A, GEV1000
5A lyn lader til VGA GEV1000.
Ingen billeder endnu.
Så kommer det måske til at tage 4:12-5:24 i stedet for 7-9 timer.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 12. oktober 2022 17:50 Følger du T. Hansen's instruktioner med op til 9 timers tilslutning?
Genopladningstiden er mellem 6-7 timer.
[...]
Batteriet er fuldt opladet, når laderen skifter fra rød til grøn i
indikator dioden.
• Det foreslås at lade køretøjet lade i yderligere 1-2 timer for at
forlænge batteriets levetid. Fjern herefter laderen.
Kender ikke oplader/batteri men måske den kan være tilsluttet længere for at balancerer cellerne.
Du kunne gøre som mig og tilslutte en strømmåler.
Skriv ned hvad strømforbruget er når opladeren ikke er tilsluttet batteriet osv. så kan du måske få en ide om hvornår opladningen/balanceringen er færdig.
Måske du en dag har lyst til at skille batteriet ad og tage billeder og måle diverse ting.



Udover de 2 opladere de kalder AT og FP så har de nu også Lader 5A, GEV1000
5A lyn lader til VGA GEV1000.
Ingen billeder endnu.
Så kommer det måske til at tage 4:12-5:24 i stedet for 7-9 timer.
Laderen har været tilsluttet siden kl. 19 i går aftes, der blev fuldt opladet natten til søndag, og turen til Thisted startede over middag i dag hvor laderen samtidig blev slukket.

Synes ikke der er nogen grund til og tilslutte strømmåler, da opladningen fungerer automatisk indtil videre hvis batteriet ikke ligefrem er defekt.

Ser ingen grund til og adskille et batteri af der stadig er garanti på. ;)

Du kan selv se jeg overholder T. Hansens dessiner om hvordan batteriet skal oplades med en god margen.

Det er den "originale" oplader der fulgte med scooter der bliver brugt, mener det er en 3 Amp. Ser ingen grund til og ofre penge på en kraftigere lader da den bare vil slide mere på batteriet end den der medfulgte køretøjet. I øvrigt ser jeg heller ingen grund til og købe laderen fordi T. Hansen kalder den "Lader af ekstra høj kvalitet", det er et salgsargument der uden tvivl matcher det antal km fint der kan køres på firmaets el køretøjer pr opladning.

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis ikke du vil skille batteriet ad så kan du måle batteriets spænding efter endt opladning + opladerstikket taget ud + hvileperiode på f.eks. 1 time.
Så kan du skrive det ned nogle gange og få en ide om batterierne er fuldt opladt.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 12. oktober 2022 20:05 Hvis ikke du vil skille batteriet ad så kan du måle batteriets spænding efter endt opladning + opladerstikket taget ud + hvileperiode på f.eks. 1 time.
Så kan du skrive det ned nogle gange og få en ide om batterierne er fuldt opladt.
Hvorfor skulle jeg dog det ? Jeg ved at når lyset i de fire dioder der indikerer hvor opladet batteriet er går ud, er det fuldt opladet. Så simpelt er det faktisk.

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Lød som om der var problemet med rækkevidde med 15 km så tænkte du ville undersøge det.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 13. oktober 2022 01:24 Lød som om der var problemet med rækkevidde med 15 km så tænkte du ville undersøge det.
Batteriet står ude ved T. Hansen i Thisted, så der er ikke ret meget at undersøge, men:

1.) Jeg ved at batteriet de to sidste to gange i streg pludselig har lukket ned (ikke har ville køre længere og vist 0% på tankmåleren) ved 12 km rækkevidde og fra over 30% tilbage på tankmåleren.

2.) Jeg ved at batteriet gjorde samme inde i Thisted på vej op af Østerbakken, dog ved 15 km kørsel, men der var så en frisk til hård medvind hele vejen ind til byen.

Og det er i mine øjne alt rigeligt til at reklamerer over batteriet på garantien. So simpelt er det.

Det gamle batteri klarede så lige turen tilbage, plus de ekstra 3 km den resterende vej videre op af Østerbakken til T. Hansen og hjem igen i modvind med 12% tilbage på tanken, så det var lige op over det gik galt.

Hilse Leif.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

Landbo skrev: 12. oktober 2022 15:52
Så gik vejen forbi T. Hansen for at få bytte det nye defekte batteri til et nyt. Kørte på GEV'en ind til Thisted med det gamle batteri i den sorte mælkekasse og nåede op på hele 15 km i frisk medvind inden det totalt døde op af Østerbakken. Butikkbestyreren vil nu snakke med dem nede i Middelfart om hvad de vil gøre og så give en tilbagemelding.

Det ender nok med de igen igen igen igen vil have GEV'en ned til Midelfart og kontrollere om der er luft nok i dækkene samt bremserne ikke hænger, noget jeg selv jævnligt tjekker. :roll: :mrgreen:

Hilsen Leif.
Hmm, T. Hansens førstemand i butikken lovede ellers han ville ringe dagen efter afleveringen af batteriet for at opdaterer mig om hvad der så skal ske, men det er endnu ikke sket her en uge efter så ............... :evil:

Hilsen Leif
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

Landbo skrev: 19. oktober 2022 20:44
Landbo skrev: 12. oktober 2022 15:52
Så gik vejen forbi T. Hansen for at få bytte det nye defekte batteri til et nyt. Kørte på GEV'en ind til Thisted med det gamle batteri i den sorte mælkekasse og nåede op på hele 15 km i frisk medvind inden det totalt døde op af Østerbakken. Butikkbestyreren vil nu snakke med dem nede i Middelfart om hvad de vil gøre og så give en tilbagemelding.

Det ender nok med de igen igen igen igen vil have GEV'en ned til Midelfart og kontrollere om der er luft nok i dækkene samt bremserne ikke hænger, noget jeg selv jævnligt tjekker. :roll: :mrgreen:

Hilsen Leif.
Hmm, T. Hansens førstemand i butikken lovede ellers han ville ringe dagen efter afleveringen af batteriet for at opdaterer mig om hvad der så skal ske, men det er endnu ikke sket her en uge efter så ............... :evil:

Hilsen Leif
Da jeg endnu ikke havde hørt fra T. Hansens førstemand her 13 dage efter lovet tid, smuttede jeg lige ind forbi for at spørge til hvorfor, i forbindelse med andet ærinde i city. Svaret var at man ikke kun kunne kigge på et dårligt batteri uden scooteren fulgte med. Jamen for fanden da, hvorfor åbner man så bare ikke kæften og fortæller det med det samme, eller ringer dagen efter som lovet og fortæller man havde jokket i spinaten !!!!! :evil: :evil: :evil:

Nå, så må jeg se og få tid til at læsse køretøjet på traileren og få den smidt ud til T. Hansen endnu engang for og få tjekket om jeg kan finder ud af at have det rette tryk i dækkene samt at bremserne ikke hænger. Det kan da for fanden da ikke være så besværligt at hælde det dårlige batteri over i et andet køretøj af samme slags for at køre rundt omkring domicilet nede i Middelfart for at tjekke, når man nu ikke evner og afprøve et batteri ved at aflade det over en passende modstand for at tjekke om batteriet nu indeholder den effekt det er lovet til. :crazy:

Hilsen Leif.
Besvar